De kans dat BMW een Mercedes S klasse aan de CEO van Shell schenkt lijkt me wat onwaarschijnlijk
.
Overigens weet ik wel zeker dat de de C-suite van Shell niet afhankelijk is van krijgertjes wat betreft de bedrijfsauto. Je bekijkt het wat cynisch
.
Onze buurvrouw had als CFO van BMW (NL ) ook gewoon een i3 als bedrijfsauto, dit terwijl ze elke auto kon meenemen die ze wilde. Niet voor de bühne, maar gewoon omdat ze het onzin vond om voor het woon/werk een grote benzine auto te gebruiken.
Dus ik zie het wat minder cynisch. Ik denk dat voor de CFO van Shell een i3 waarschijnlijk prima was voor het dagelijkse woon werk verkeer. De CFO is ook vaak gewoon op kantoor. De CEO daarentegen is veel onderweg en laat zich rijden, in dat geval is het ook volkomen logisch dat hij voor een S-klasse kiest. Zeker qua comfort achterin is een Model S natuurlijk niet te vergelijken met een Mercedes S of Audi A8. Je kan achterin een model S niet echt spreken van een mobile Office wanneer je je laptop op je schoot moet houden.
ik zie dit nieuws vooral als iets positiefs omdat er weer iemand is die volledig elektrisch rijdt en de CEO binnen de restricties waarschijnlijk ook voor een van milleutechnisch beste is gegaan.