Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had aan @jm71 beloofd om nog te laten weten hoe mijn nieuwe drone bevalt (DJI spark met fly more package). Goed!
Erg makkelijk te vliegen (heel stabiel als je niks doet, en obstacle detection). Mooi beeld. En leuke mogelijkheden voor automatisch filmen en montage.
Voorbeeldje van een opname die ik gisteren (alleen) maakte in Zeeland:
(beetje instabiel vanwege de sterke wind over de dijk).
Ik heb nog 40 drones liggen, wel wat oudere modellen met Gimbal.... 3DR IRIS+. een jaar geleden nog verkocht voor 1500 euro ofzo. Volgen mij mag je op dit forum niets verkopen, maar ik had er 500 en schrijf nu af op de laatste units via Amazon enzo. Voor mij geen winstoogmerk, maar als mensen interesse hebben hoor ik het wel. Misschien onder de noemer van een soort group buy ofzo. een 1/3 van de prijs zoals ik hierboven heb genoemd, en dan nog incl BTW.
 
Ik had aan @jm71 beloofd om nog te laten weten hoe mijn nieuwe drone bevalt (DJI spark met fly more package). Goed!
Erg makkelijk te vliegen (heel stabiel als je niks doet, en obstacle detection). Mooi beeld. En leuke mogelijkheden voor automatisch filmen en montage.
Voorbeeldje van een opname die ik gisteren (alleen) maakte in Zeeland:
(beetje instabiel vanwege de sterke wind over de dijk).
Gaaf! Dat ziet er goed uit. Bedankt Maurice.

@pvh, klinkt interessant. Ik ben alleen juist geïnteresseerd in die heel compacte modellen met toch heel acceptabele specs zoals die DJI Spark of de mavic pro. Makkelijk mee te nemen op vakantie, en niet onbelangrijk voor een onbenul als ik, makkelijk te vliegen. Zo heb ik ook hele mooie opnamen gezien van Carmody met zijn mavic pro.
 
Vandaag tot tweemaal toe door het centrum van een stadje hier in Denemarken gerend omdat er een 'alarm triggered' bericht op de telefoon binnenkwam. Beide malen leek er niks aan de hand bij de auto. Ook alle ramen waren dicht. Vreemd is dat ik na het tweede bericht na een minuut al bij de auto was en zelf geen alarm (in de verte) heb gehoord. Vertraagde notificaties? Onterechte notificaties?

Jammer dat de app geen log sectie heeft. Zou Tesla volgens mij ook telefoontjes schelen.
 
  • Helpful
Reactions: Jobbeke
Vandaag tot tweemaal toe door het centrum van een stadje hier in Denemarken gerend omdat er een 'alarm triggered' bericht op de telefoon binnenkwam. Beide malen leek er niks aan de hand bij de auto. Ook alle ramen waren dicht. Vreemd is dat ik na het tweede bericht na een minuut al bij de auto was en zelf geen alarm (in de verte) heb gehoord. Vertraagde notificaties? Onterechte notificaties?

Jammer dat de app geen log sectie heeft. Zou Tesla volgens mij ook telefoontjes schelen.

Je ben niet alleen hierin kijk maar in dit topic
Alarm gevoeligheid

Mijne gaat nog regelmatig af en meestal vind ik dan een vlieg.

Behoorlijk irritant en je stopt op een gegeven moment met reageren erop wat ook niet wenselijk is.

Heb ook zoals je schreef vaak dat er wel een melding is in de app maar geen sirene (staat dan thuis onder de carport terwijl ik thuis ben).
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Gisteren voor het eerst sinds vier jaar weer een Owners Factory tour gedaan (Fremont). Daar mag je tegenwoordig vanwege disclosure restricties niet zo veel meer over zeggen. Maar ik geloof dat ik wel mag zeggen dat er in die vier jaar enorm veel veranderd is. Het lijkt/is nu echt een productielijn. Ik heb geen mannen meer gezien die met een hele flinke hamer op de scharnieren van de deur staan te rammen om de boel passend te krijgen :)

Versterkte ook het gevoel dat het wel goed zal komen met de M3.(maar misschien wat later dan de optimisten hier denken).
Aan het enthousiasme van de mensen daar zal het in ieder geval niet liggen.
Rondleiding door een 'oudgediende' (werkte al 5 jaar bij Tesla) was vermakelijk en informatief (maar wel veel 'cleaner' dan de bijna hands-on rondleidingen van vroeger).
 
Gisteren voor het eerst sinds vier jaar weer een Owners Factory tour gedaan (Fremont). Daar mag je tegenwoordig vanwege disclosure restricties niet zo veel meer over zeggen. Maar ik geloof dat ik wel mag zeggen dat er in die vier jaar enorm veel veranderd is. Het lijkt/is nu echt een productielijn. Ik heb geen mannen meer gezien die met een hele flinke hamer op de scharnieren van de deur staan te rammen om de boel passend te krijgen :)

Versterkte ook het gevoel dat het wel goed zal komen met de M3.(maar misschien wat later dan de optimisten hier denken).
Aan het enthousiasme van de mensen daar zal het in ieder geval niet liggen.
Rondleiding door een 'oudgediende' (werkte al 5 jaar bij Tesla) was vermakelijk en informatief (maar wel veel 'cleaner' dan de bijna hands-on rondleidingen van vroeger).
Zelfde ervaring hier. Het maakt je nog trotser Tesla eigenaar naar te zijn als je ziet hoe er gewerkt wordt, hoe je auto van een stuk aluminium een auto wordt en het enthousiasme waarmee het personeel hun verhalen doet. Ik heb beroepsmatig vele autofabrieken mogen bezoeken maar Tesla is echt " an other cup of tea".
 
  • Like
Reactions: Nogo1966
Voor als je 46 minuten niks te doen hebt tijdens de vakantie. Film aan mij 11 jarige laten zien en die was erg onder de indruk. Film is overigens al een aantal jaar oud. Er word in de film hoofdzakelijk alleen naar een vervanger van olie gezocht in bio brandstof. Maar het totaal plaatje hoelang of hogesnelheidstrein u er dingen gebeuren is erg indrukwekkend.
 
  • Like
Reactions: Nowyony and nico180
SuC Waldlaubersheim. 5 van de 8 stalls ge-ICE'd. Stoom komt uit mijn oren van pissigheid.
 

Attachments

  • IMG_8723.JPG
    IMG_8723.JPG
    469.3 KB · Views: 76
5 van de 8 stalls ge-ICEd.'
En waarom!!, er is daar genoeg plek voor die ICE-holes.
Ik ben daar al een paar keer geweest en heb me wel afgevraagd waarom stall 1A andersom staat.
Maar nu begrijp ik het dat is speciaal voor jou @jm71 gedaan.
Misschien moet tesla ze voortaan allemaal zo plaatsen, dan maakt het niet meer uit of ze geICED zijn.
En dan wordt het ook zo afgeleerd om te ICE-en.
 
Toevallig kwam die ene A-hole al snel aan. Duizend excuses. Ik legde hem vinnig uit dat het voor mij niet alleen even een parkeerplek is maar pure noodzaak om überhaupt verder te kunnen rijden. Ja, hij wist het, sorry, sorry, sorry. Dus ik heb uiteindelijk alleen zijn neus gebroken. Omdat zijn vrouw erbij was, anders zo sneu.

@Bernie298, het was vandaag bijzonder druk, er was een soort kermis of markt gaande en de auto's stonden her en der dubbel geparkeerd. Echt een incident dus, maar dan nog vind ik het schandalig om laadplekken te ICE-en. Er kwam nog een Duitser op zijn gemakkie kijken wat die SuC eigenlijk was. Had-ie nog nooit gezien. Er is dus ook nog onwetendheid bij mensen. Volgens mijn vrouw is het ook verwarrend dat er een normaal P bord staat met 'Max 30 min' er op. Dat zou suggereren dat je er wel mag parkeren, maar dan alleen kort. Ik vond het onzin, tenzij je blind bent. Maar dan zie je dat P bord ook niet.
 
Toevallig kwam die ene A-hole al snel aan. Duizend excuses. Ik legde hem vinnig uit dat het voor mij niet alleen even een parkeerplek is maar pure noodzaak om überhaupt verder te kunnen rijden. Ja, hij wist het, sorry, sorry, sorry. Dus ik heb uiteindelijk alleen zijn neus gebroken. Omdat zijn vrouw erbij was, anders zo sneu.

@Bernie298, het was vandaag bijzonder druk, er was een soort kermis of markt gaande en de auto's stonden her en der dubbel geparkeerd. Echt een incident dus, maar dan nog vind ik het schandalig om laadplekken te ICE-en. Er kwam nog een Duitser op zijn gemakkie kijken wat die SuC eigenlijk was. Had-ie nog nooit gezien. Er is dus ook nog onwetendheid bij mensen. Volgens mijn vrouw is het ook verwarrend dat er een normaal P bord staat met 'Max 30 min' er op. Dat zou suggereren dat je er wel mag parkeren, maar dan alleen kort. Ik vond het onzin, tenzij je blind bent. Maar dan zie je dat P bord ook niet.

Er zijn SuC's (in ieder geval in VS) waarbij algemene parkeerborden staan. Strikt genomen, mag men daar dan inderdaad max 30 minuten parkeren. Belachelijk en kwalijk in mijn ogen en Tesla moet er alles aan doen om dit te voorkomen, maar er zijn dus situaties waarbij deze "uitzondering" van toepassing is. Het is gelukkig een tijdelijk probleem, want zodra iedereen over is op fatsoenlijke ev's heb je dit probleem niet meer. Zoals @nico180 aangeeft heeft dit te maken met dat het gaat om gewone parkeerplekken die ook dienst doen als SuC.
 
Last edited:
Misschien moet tesla ze voortaan allemaal zo plaatsen, dan maakt het niet meer uit of ze geICED zijn.
En dan wordt het ook zo afgeleerd om te ICE-en.

Ik vraag mijzelf al maanden af waarom Tesla niet alle stalls zoals 1A plaatst. Een ICE moet er dan tussen parkeren en zal zich afvragen wat het zijn. En idd bij geICED kun je alsnog superchargen.