Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog meerdere leden die sinds dit weekend telkens een melding krijgen bij een nieuwe post van steeds hetzelfde lid in steeds dezelfde thread? Bij mij steeds Chris R in het levertijddraadje terwijl het dan bijv. Tozz is in een andere thread. Heb al gedeinstalleerd, melding uit- en weer aangezet maar steeds zonder resultaat.
 
Zijn er nog meerdere leden die sinds dit weekend telkens een melding krijgen bij een nieuwe post van steeds hetzelfde lid in steeds dezelfde thread? Bij mij steeds Chris R in het levertijddraadje terwijl het dan bijv. Tozz is in een andere thread. Heb al gedeinstalleerd, melding uit- en weer aangezet maar steeds zonder resultaat.
Een Stalker ;)
 
  • Funny
Reactions: Exiteer
De prijs voor het verhuizen naar het bos op de Veluwe. Wanneer de spons tevoorschijn komt uit een van de vele verhuisdozen toch maar een wassen hahaha
View attachment 278205
Spons gevonden! Zit er toch nog blauw onder dat Daktari bruin ;-)
spons.png
 
Bij toeval kijk ik op de US site van Tesla en die ziet er toch heel anders uit. Veel meer animatie en meer info over auto's. Zoals veiligheidsscore en chassis opbouw. Ook valt me op dat de Model S blijkbaar inmiddels op een Cd van 0,23 zit (was 0,24) en de Model X op 0,25 (was 0,24).
 
  • Informative
Reactions: FVO
Als je ooit met -36 graden Celsius!!! komt stil te staan voor 7 uur lang, kijk dan even dit filmpje van Bjorn. Best wel interessant en hij blijft niet zo lang hangen bij elk stuk. Hieronder een opzetje als je bepaalde dingen wel wilt zien en bepaalde dingen wilt overslaan.
00:00 - kou met eng geluid uit bos
01:05 - Uitleg over isolatie om het behaaglijk te houden in de auto
05:00 - effect op bereik auto na 7 uur stilstaan met camper mode
07:28 - effect van kou op ruiten zodra isolatie weg is (ijsvorming aan binnenkant)
10:00 - water bevriest direct bij contact frunkklep/carroserie
14:00 - auto starten (hij doet het nog, maar kijk vooral even naar vermogen+regen limitatie!) direct na starten gaat Bjorn rijden en komt hij tot de conclusie dat er iets mis is met de banden...
16:22 - sneeuwvlok batterij, minder capaciteit beschikbaar.
18:20 - cruise control en andere zaken zijn disabled...
23:20 - uiteindelijk blijken alle problemen tijdelijk te zijn door de kou en is er niks aan de hand.
 
  • Like
Reactions: Rqcg and Hans Allis
  • Like
Reactions: simonsmidt
Bij de laatste update is de auto-prestent voor de deurklinken 'uit veiligheidsoverwegingen' uitgeschakeld.
En ik maar denken dat het aan de kou lag.
Doet me denken aan de update waarin 'always low' werd uitgeschakeld voor de luchtvering. Die update heb ik maandenlang uitgesteld, omdat ik vond (en vind) dat je dat altijd zelf moet kunnen bepalen. Tesla ging me op een gegeven moment zelfs bellen daarover.
Weet iemand waarom het nu zo gevaarlijk is die deurklinken vanzelf te laten uitschuiven?
 
Aha.
Dus vanwege die 20 seconden ofzo die het duurt na het uitstappen voordat ze weer inschuiven.

Nee, dat is het probleem niet.

Het probleem is dat met relatief eenvoudig en goedkope apparatuur het signaal dat jouw keyfob uitzend met een laptop opgevangen kan worden en vervolgens via internet naar een tweede laptop gestuurd kan worden die het signaal dan weer uitzend.

Op die manier kan iemand bij jouw voordeur gaan staan omdat je je keyfob in de gang hebt liggen en een tweede persoon kan met z'n laptop bij je auto gaan staan welke vervolgens automatisch opent. Wegrijden kan vervolgens zonder problemen. Geen enkele sporen van inbraak.

De "oplossing" is het uitzetten van Passive Entry. Het drukken op de keyfob in dan vereist om in te stappen en weg te rijden.
 
Gisteren was het eerste 'Pioneers' evenement in Tilburg. Kort samengevat: underwhelming. Als je Tesla een héél klein beetje volgt in de pers, heb je niets nieuws gehoord.

Kort verhaaltje van Kim met haar persoonlijke motivatie en drive. Maar dat begon al drie kwartier te laat, want conference call met Elon. Daarna werd Elon's visie uitgelegd o.a. op basis oude YouTube filmpjes. Het 'masterplan'. Enige cijfers over aantallen auto's, KwH en CO2 besparing.
Daarna een samenvatting hoe de 'pioneers' de superchargers hebben gebruikt.

Dat was het dan. Op alle andere vragen werd geantwoord dat er zonder NDA niets konden vertellen. De sprekers zijn niet bepaald ervaren netwerkers en kwamen ook niet zelf een praatje maken in de zaal. Andere Tesla werknemers stonden vooral met elkaar te praten. Het wordt net een echt autobedrijf. Als ze zich hadden gemengd dan hadden ze vooral veel mensen over een Jaguar horen praten :)

Verder, geen enkele uitleg over de belastingwetgeving. Ik heb twee mensen gesproken die er van overtuigd waren dat ze weer voor 5 jaar van een nieuw regime gebruik konden maken.
Verder is er een (kleine) incentive voor pioniers als je inruilt. Zal ik niet verklappen, maar daarmee wordt je niet over de streep getrokken.

Tip voor iedereen die nog gaat: Er werd een prima maaltijd geserveerd. Het was handig geweest als dat in de uitnodiging had gestaan.

Was het de moeite waard? Het was vooral leuk om een bekenden tegen te komen en wat te kletsen over Tesla's. Verder vind ik het een gemiste kans om echt met je ambassadeurs in contact te komen.

Mocht er een Tesla werknemer meelezen, neem dan de volgende keer eens contact op met één van de 'pioneers', om te horen wat je voor ze kan betekenen.
 
Gisteren was het eerste 'Pioneers' evenement in Tilburg. Kort samengevat: underwhelming. Als je Tesla een héél klein beetje volgt in de pers, heb je niets nieuws gehoord.

Kort verhaaltje van Kim met haar persoonlijke motivatie en drive. Maar dat begon al drie kwartier te laat, want conference call met Elon. Daarna werd Elon's visie uitgelegd o.a. op basis oude YouTube filmpjes. Het 'masterplan'. Enige cijfers over aantallen auto's, KwH en CO2 besparing.
Daarna een samenvatting hoe de 'pioneers' de superchargers hebben gebruikt.

Dat was het dan. Op alle andere vragen werd geantwoord dat er zonder NDA niets konden vertellen. De sprekers zijn niet bepaald ervaren netwerkers en kwamen ook niet zelf een praatje maken in de zaal. Andere Tesla werknemers stonden vooral met elkaar te praten. Het wordt net een echt autobedrijf. Als ze zich hadden gemengd dan hadden ze vooral veel mensen over een Jaguar horen praten :)

Verder, geen enkele uitleg over de belastingwetgeving. Ik heb twee mensen gesproken die er van overtuigd waren dat ze weer voor 5 jaar van een nieuw regime gebruik konden maken.
Verder is er een (kleine) incentive voor pioniers als je inruilt. Zal ik niet verklappen, maar daarmee wordt je niet over de streep getrokken.

Tip voor iedereen die nog gaat: Er werd een prima maaltijd geserveerd. Het was handig geweest als dat in de uitnodiging had gestaan.

Was het de moeite waard? Het was vooral leuk om een bekenden tegen te komen en wat te kletsen over Tesla's. Verder vind ik het een gemiste kans om echt met je ambassadeurs in contact te komen.

Mocht er een Tesla werknemer meelezen, neem dan de volgende keer eens contact op met één van de 'pioneers', om te horen wat je voor ze kan betekenen.
Ik was vorige week in Rotterdam. En daar een vergelijkbare ervaring...