Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Misplaatste opmerking, had ik met name van jou niet verwacht....vandaar een dikke disagree. Van cognitieve dissonantie (aankoopkater) is totaal geen sprake.
Kan nu heel veel schrijven over de ellende die ik met mijn classics heb gehad. Als een paal boven water staat dat ik na al het gedoe wat ik met mijn auto's en met Tesla heb gehad ik na heel erg lang wikken en wegen deze auto heb besteld. Het rijden in deze auto is een belevenis die ik nog nooit eerder heb meegemaakt! En ja ook ik ben zo blij als een kleuter. Het feit dat je als een kleuter mijn vreugde voor mijn auto als "cognitieve dissonantie:" afdoet riekt eerder naar afgunst......
Lees even wat de term precies betekent, S.
Dan zul je begrijpen dat ik er zelf ook aan lijd.
En was dus al helemaal niet negatief naar wie dan ook bedoeld.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Lees even wat de term precies betekent, S.
Dan zul je begrijpen dat ik er zelf ook aan lijd.
En was dus al helemaal niet negatief naar wie dan ook bedoeld.
Ik weet precies wat cognitieve dissonantie inhoud....
Heb ondanks mijn carrière switch een sales achtergrond (hetgeen gelukkig naar boven kwam tijdens de veiling van de E-Rally ;))
Verder maar geen discussie over de bovenstaande posts....
 
Overigens was ik ook sceptisch over auto pilot. Paar keer in een loaner ervaren, maar ik was er van overtuigd dat het niks voor mij was. Zelfs over getwijfeld of ik het op een nieuwe Tesla wel zou bestellen. Inmiddels heb ik sinds donderdag een nieuwe S met AP. En ik zie nu al de voordelen. Vandaag op en neer naar Deventer geweest, waarbij ik vrijwel de hele rit op AP heb kunnen rijden (snelheid ingesteld op max 150, maar grootste deel vd tijd was het daar te druk voor). Hij doet het echt best goed. En dat maakt dat zo'n rit je veel minder energie kost. Overigens verbruikt de auto ook veel minder door zo'n rijstijl (waar ik voorheen continue aan het versnellen en afremmen was, en van links naar rechts slingerde). Ik had over de hele rit een voorheen ongezien laag verbruik van net boven 200 kw/h en kwam daar aan met een resterende range van 321 km (vanuit Breda). Bij mijn vorige S was dat zo'n beetje de range bij de start, en dan haalde ik heen- en terug niet op 1 lading. Nu ruim.

Blij mee dus, zowel met de 100D als met de AP.
 
Overigens was ik ook sceptisch over auto pilot. Paar keer in een loaner ervaren, maar ik was er van overtuigd dat het niks voor mij was. Zelfs over getwijfeld of ik het op een nieuwe Tesla wel zou bestellen. Inmiddels heb ik sinds donderdag een nieuwe S met AP. En ik zie nu al de voordelen. Vandaag op en neer naar Deventer geweest, waarbij ik vrijwel de hele rit op AP heb kunnen rijden (snelheid ingesteld op max 150, maar grootste deel vd tijd was het daar te druk voor). Hij doet het echt best goed. En dat maakt dat zo'n rit je veel minder energie kost. Overigens verbruikt de auto ook veel minder door zo'n rijstijl (waar ik voorheen continue aan het versnellen en afremmen was, en van links naar rechts slingerde). Ik had over de hele rit een voorheen ongezien laag verbruik van net boven 200 kw/h en kwam daar aan met een resterende range van 321 km (vanuit Breda). Bij mijn vorige S was dat zo'n beetje de range bij de start, en dan haalde ik heen- en terug niet op 1 lading. Nu ruim.

Blij mee dus, zowel met de 100D als met de AP.
Amen! :)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and gelden
Overigens was ik ook sceptisch over auto pilot. Paar keer in een loaner ervaren, maar ik was er van overtuigd dat het niks voor mij was. Zelfs over getwijfeld of ik het op een nieuwe Tesla wel zou bestellen. Inmiddels heb ik sinds donderdag een nieuwe S met AP. En ik zie nu al de voordelen. Vandaag op en neer naar Deventer geweest, waarbij ik vrijwel de hele rit op AP heb kunnen rijden (snelheid ingesteld op max 150, maar grootste deel vd tijd was het daar te druk voor). Hij doet het echt best goed. En dat maakt dat zo'n rit je veel minder energie kost. Overigens verbruikt de auto ook veel minder door zo'n rijstijl (waar ik voorheen continue aan het versnellen en afremmen was, en van links naar rechts slingerde). Ik had over de hele rit een voorheen ongezien laag verbruik van net boven 200 kw/h en kwam daar aan met een resterende range van 321 km (vanuit Breda). Bij mijn vorige S was dat zo'n beetje de range bij de start, en dan haalde ik heen- en terug niet op 1 lading. Nu ruim.

Blij mee dus, zowel met de 100D als met de AP.

Welkom bij de club, Maurice. Veel plezier verder de mooie 100D.
 
  • Like
Reactions: gelden
FED5E208-665C-44B3-95CF-91652E3763BC.png


Mooie berichten allemaal !!
 
https://lightyear.one/

Dit kan ik ook nog kopen. Een Tesla van eigen bodem, mét zonnepanelen dus minder vaak opladen. Minder snel dan een Tesla, wel met een aantal voordelen. Geld blijft in Nederland, kennisontwikkeling in Nederland, ogen van de (auto)wereld gericht op Nederland, langere ritten zijn mogelijk tijdens zonnige dagen. Technisch is het ook een interessant ding. Lichtgewicht, naafmotoren. Wordt wel een cool ding volgens mij. Ik gun ze het succes en daaraan bijdragen is ook wat waard. Tesla had in 2009 mijn zetje veel meer nodig dan nu. Ik tel in mijn omgeving minstens vijf mensen die nu Tesla rijden omdat ze mij met dat ding zagen. Voor Lightyear zal waarschijnlijk hetzelfde gelden, die kunnen nu alle support gebruiken.
 
Ik snap de lol van zonnepanelen OP je auto niet zo goed.. Wat levert het op? Een paar honderd watt? Ofwel, 1, misschien 2km range per uur? En dan moet je natuurlijk niet in de schaduw parkeren.. En als ie vol is? Ga je dan terugleveren aan het net via je laadpaal om te zorgen dat ze niet idle staan? Plus dat je de auto feitelijk minder energiezuinig maakt door de panelen mee te gaan zeulen. Een accu heb je net zo goed nodig, dus daar zal geen verschil in zitten.

Wat die lightyear one site betreft: Ze geven prachtige voorbeelden: een surf trip van 2 weken waar ze 1155km hebben afgelegd zonder laadstops. Ze geven ook aan een maximale range van 800km (met een 75kW accu lijkt het, zie laadsnelheden) te hebben op de accu, en ze zijn ongetwijfeld met een volle accu vertrokken. Dan hebben ze in 2 weken dus 355km bijgeladen met de zonnepanelen, waarbij je je mag afvragen hoe superzuinig ze hebben moeten rijden om die range te halen. In Portugal in de zon. Ze verkopen het mooi in ieder geval.

Zet die panelen gewoon in een weiland. Staan ze optimaal in de zon en hoef je ze niet mee te zeulen. Veel efficiënter lijkt me.
 
  • Like
Reactions: vincentnl
https://boltmobility.com/

En als we dan toch bezig zijn met cool stuff van eigen bodem, dit is ook wel een gaaf ding. Ze noemen zichzelf de Tesla op twee wielen. Ik heb de proto gezien en ze hebben gelijk. De oprichter eigenaar is geen Elon maar enorme gedrevenheid heeft hij zeker. Het uitfaseren van twee- en viertakt scooters is 'the next big thing' in zo ongeveer alle grote wereldsteden. Potentiële markt is gigantisch en dit coole apparaat is het antwoord. De gevestigde orde (oa. Vespa) zitten te pitten en hebben voorlopig niks. De Koreaanse Gogoro is ook goed maar zit vast aan een oplaadconcept. De druk om snel te kunnen leveren is enorm maar ik heb er alle vertrouwen in.
 
Overigens was ik ook sceptisch over auto pilot. Paar keer in een loaner ervaren, maar ik was er van overtuigd dat het niks voor mij was. Zelfs over getwijfeld of ik het op een nieuwe Tesla wel zou bestellen. Inmiddels heb ik sinds donderdag een nieuwe S met AP. En ik zie nu al de voordelen. Vandaag op en neer naar Deventer geweest, waarbij ik vrijwel de hele rit op AP heb kunnen rijden (snelheid ingesteld op max 150, maar grootste deel vd tijd was het daar te druk voor). Hij doet het echt best goed. En dat maakt dat zo'n rit je veel minder energie kost. Overigens verbruikt de auto ook veel minder door zo'n rijstijl (waar ik voorheen continue aan het versnellen en afremmen was, en van links naar rechts slingerde). Ik had over de hele rit een voorheen ongezien laag verbruik van net boven 200 kw/h en kwam daar aan met een resterende range van 321 km (vanuit Breda). Bij mijn vorige S was dat zo'n beetje de range bij de start, en dan haalde ik heen- en terug niet op 1 lading. Nu ruim.

Blij mee dus, zowel met de 100D als met de AP.
Ik rij sinds gisteren officieel ook MX En ben 2x in tilburg geweest ;P (1x ophalen 100D en 1x owner event) en kan ook rustig stellen dat ik nog nooit zo relaxed uit een auto ben gestapt na een file gereden te hebben.
Alleen van baan wisselen wil soms niet lekker werken.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ik snap de lol van zonnepanelen OP je auto niet zo goed.. Wat levert het op? Een paar honderd watt? Ofwel, 1, misschien 2km range per uur? En dan moet je natuurlijk niet in de schaduw parkeren.. En als ie vol is? Ga je dan terugleveren aan het net via je laadpaal om te zorgen dat ze niet idle staan? Plus dat je de auto feitelijk minder energiezuinig maakt door de panelen mee te gaan zeulen. Een accu heb je net zo goed nodig, dus daar zal geen verschil in zitten.

Wat die lightyear one site betreft: Ze geven prachtige voorbeelden: een surf trip van 2 weken waar ze 1155km hebben afgelegd zonder laadstops. Ze geven ook aan een maximale range van 800km (met een 75kW accu lijkt het, zie laadsnelheden) te hebben op de accu, en ze zijn ongetwijfeld met een volle accu vertrokken. Dan hebben ze in 2 weken dus 355km bijgeladen met de zonnepanelen, waarbij je je mag afvragen hoe superzuinig ze hebben moeten rijden om die range te halen. In Portugal in de zon. Ze verkopen het mooi in ieder geval.

Zet die panelen gewoon in een weiland. Staan ze optimaal in de zon en hoef je ze niet mee te zeulen. Veel efficiënter lijkt me.
Geloof dat je nog niet helemaal in de gaten hebt waar het om draait. De Lightyear wordt lichtgewicht en de panelen een folie. Niet van de lompe dingen, die je op je dak hebt liggen. Ze bouwen een bruikbare auto die minder stroom nodig heeft om een gelijke afstand af te leggen. Laten we eerlijk zijn, een Tesla is toch relatief en zwaar om meestal slechts 1 persoon te vervoeren.

De echte winst bij het verlagen van onze carbon footprint is vooral door minder energie te gebruiken en niet alleen maar groen.

Ik vind het een bewonderenswaardig initiatief.