Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wereldrecord poging simultaan laden en wereldrecord poging elektrisch rijden 13 en 14 juli.

Vanochtend ontving ik onderstaande oproep van Marjan Minnesma. Ik heb er al eerder over geschreven, maar nu is het actueel.
------------------------------
Hoi Ronald!

Ik weet eigenlijk niet goed hoe goed je op de hoogte bent gebracht, maar ik hoop dat je weet dat we bezig zijn met de Elfwegentocht (dagelijks op tv, net als de climate miles). Friesland reist 2 weken zonder benzine en diesel en we gaan elke dag vanuit een provincie naar Friesland toe, steeds met een ander duurzaam vervoersmiddel.

As vrijdag reist Zuid-Holland naar Friesland en zij reizen met een stoet elektrische auto’s. We eindigen die dag in Wolvega, bij een geweldige ondernemer, die gewoon 15.000 zonnepanelen heeft neergelegd en 72 oplaadpunten (staat nooit iemand maar hij zegt gewoon “ik ben op de toekomst voorbereid”). (Home Center , Frisaxstraat 12)

We willen vrijdag tussen 2 en 3 het Wereldrecord verbeteren “tegelijk elektrisch opladen”. Daarvoor heb ik zo’n 80 elektrische voertuigen nodig en ik kom er nog 20 te kort. Mijn vraag is dus of jij zelf mee kunt met de Zuid-Holland tour, maar ook of je wellicht de Tesla gemeenschap zou kunnen activeren. We maken er een gezellig feestje van. Er is eten en drinken en gezelligheid.

De volgende dag zaterdag 14 juli sluiten we de Elfwegentocht af met de Grande Parade. Dat wordt de grootste duurzame optocht ooit. Onderdeel van die Parade is een andere poging om in het Guinness Book of Records te komen, dit maal met 1000 elektrische voertuigen die langzaam achter elkaar rijden.

We sluiten de N31 van Drachten naar Leeuwarden af en daar gaat deze stoet rijden. Een boten parade kruist ons en een elektrisch voertuig vliegt erover heen. Ter land , ter zee en in de lucht! Ook hier hebben we nog geen 1000 voertuigen , dus we gaan deze week alles op alles zetten om dat wel te halen! Zou jij de Tesla rijders kunnen activeren? Kun je zelf? Als mensen meer willen weten of zich willen opgeven:Ik doe mee aan de Duurzame Parade op 14 juli 2018!

Ik hoop dat je kunt helpen!

Groetjes!

Marjan

Marjan Minnesma
Directeur Stichting Urgenda
New Energy Docks – Distelweg 451 (was voorheen 113)
1031 HD Amsterdam
www.urgenda.nl
Wij willen daar wel bij zijn. Vorig jaar ook een hele dag in Friesland met Marjan en vele anderen opgetrokken.
Tesla S85.
Moet ik me nog ergens opgeven?
Op welk adres vindt het evenement plaats?
Groeten,

Wim
 
Volgende week maar eens contact opnemen of je dat nog kan toevoegen, wanneer je auto besteld is maar nog niet in productie is genomen. Voor 2K misschien wel de moeite waard.
Zeg dat. Gister is mijn tesla model x officieel besteld. Heb even een mail gestuurd naar de sales advisor over de nieuwe prijsstelling en of de nieuwe prijs ook geldig is voor mijn tesla.
 
Volgende week maar eens contact opnemen of je dat nog kan toevoegen, wanneer je auto besteld is maar nog niet in productie is genomen. Voor 2K misschien wel de moeite waard.
Ik had er vorige week even drie uitgerekend (75D, 100D en P100D) met het premium pakket en als ik ze nu opnieuw uitreken komt er dus voor de 75D en de 100D 2.200 euro bij maar dat is de dus bovenop de oude prijs inclusief het premium pakket. Ik zie dus even de prijsverlaging niet :(. De P100D blijft gelijk maar daar was het premium pakket al standaard. Als het een prijsverlaging zou zijn zou die eigenlijk ook moeten zakken.
 
Ik had er vorige week even drie uitgerekend (75D, 100D en P100D) met het premium pakket en als ik ze nu opnieuw uitreken komt er dus voor de 75D en de 100D 2.200 euro bij maar dat is de dus bovenop de oude prijs inclusief het premium pakket. Ik zie dus even de prijsverlaging niet :(. De P100D blijft gelijk maar daar was het premium pakket al standaard. Als het een prijsverlaging zou zijn zou die eigenlijk ook moeten zakken.
Nee dat klopt niet. De nieuwe prijs is de oude prijs zonder premium pakket plus 2200 euro.
 
Waar maak ik dan een denkfout? Als ik de auto eerst uitreken met het premium pakket en dat is nu standaard dan zou hij toch goedkoper moeten worden?
Ja als ik het kijk met hoe ik hem heb klopt dat ook.

Ik heb geen premium pakket en als ik hem opnieuw samenstel kom ik 2200 euro duurder uit. M.a.w je betaalt nu dus eigenlijk 2200 euro voor het premium pakket, minder als de helft dan voorheen maar je bent wel verplicht het af te nemen.
 
Ja als ik het kijk met hoe ik hem heb klopt dat ook.

Ik heb geen premium pakket en als ik hem opnieuw samenstel kom ik 2200 euro duurder uit. M.a.w je betaalt nu dus eigenlijk 2200 euro voor het premium pakket, minder als de helft dan voorheen maar je bent wel verplicht het af te nemen.
Maar zou de P100D waar het al standaard was dan ook niet goedkoper moeten worden? Ik ga ze wel even bellen.
 
Mijn 100D configuratie zou hierdoor EUR 3.500 goedkoper worden. Vanmorgen met Tesla gesproken, maar mijn bestelling is te oud (April) en daardoor zou ik niet in aanmerking komen.

Aangegeven dat ik het niet tof vind, want mijn auto is nu bij het uitrijden van de showroom al 3500 minder waard, nogal zonde.

Ze gaan kijken wat ze kunnen doen. Ik zou het ook goed vinden in Tesla krediet wat ik vervolgens voor onderhoud, TWC e.d. kan gebruiken.