Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vorige week naar aanleiding van de hogere bijtelling na 5 jaar en vooral vanaf 2019 even ter orientatie een nieuwe samengesteld op de website. Levering stond op oktober. Even met Tesla gebeld en precies mijn auto bleek dus al op voorraad te staan met als gevolg dat ik hem vanmiddag ga ophalen :). Eigenlijk had ik nog best een paar jaar met mijn 'classic' willen doorrijden want ik ben er nog gewoon elke dag super blij mee. Ik heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad en nauwelijks onderhoud behalve wat extra achterbanden ;). Nu wel vierwielaandrijving, een grotere batterij (100D ipv P85), betere stoelen en autopilot dus dat zal ook geen straf zijn.
De stoelen zijn in ieder geval mooier. Ik heb nog nooit last van mijn rug gekregen in de 'oude' stoelen, maar nu wel in de nieuwe versie.
Maar proficiat! Ik zat er hetzelfde in (hoefde niet) maar toch blij met iets sneller, autopilot en vooral de veel grotere range.
(jammer van de kleinere frunk en de lagere laadsnelheid).
 
De stoelen zijn in ieder geval mooier. Ik heb nog nooit last van mijn rug gekregen in de 'oude' stoelen, maar nu wel in de nieuwe versie.
Maar proficiat! Ik zat er hetzelfde in (hoefde niet) maar toch blij met iets sneller, autopilot en vooral de veel grotere range.
(jammer van de kleinere frunk en de lagere laadsnelheid).
Tijd voor een update van je signature? ;)
 
De stoelen zijn in ieder geval mooier. Ik heb nog nooit last van mijn rug gekregen in de 'oude' stoelen, maar nu wel in de nieuwe versie.
Maar proficiat! Ik zat er hetzelfde in (hoefde niet) maar toch blij met iets sneller, autopilot en vooral de veel grotere range.
(jammer van de kleinere frunk en de lagere laadsnelheid).
Ik ook niet maar in de bocht konden ze wel wat meer stevigheid gebruiken. Voordeel is natuurlijk ook dat je bij een lange rit na 250 kilometer toch weer naar de snellader moet en dus ook de kans niet krijgt om last van je rug te krijgen ;). De lagere laadsnelheid is echt onbegrijpelijk in deze tijd. Ik begreep van iemand van Tesla dat ze door alle extra hardware in de nieuwere tesla's geen plek meer hadden voor een duolader en daarom nu een enkele lader met iets meer capaciteit installeren. Ze zullen bij Tesla wel een afweging hebben moeten maken. Het is in ieder geval nog niet zo slecht als bij Jaguar met hun 1 fase laden. De frunk heb ik in 5 jaar eigenlijk maar een paar keer gebruikt maar dan had ik hem ook wel echt nodig.
 
Ha! Ik stond ook op het randje om te zwichten. Het is allemaal een stuk strakker en meer premium, maar ik zou toch weer de stoelen en de hoofdsteunen moeten aanpassen. Ik heb ook nog nooit van mijn leven twee keer dezelfde auto gekocht.
En toen ik ineens zat te spelen met de configurator van de Model 3 heb ik toch maar besloten nog even te wachten, OF op een Model 3, OF wellicht op de Model Y. Ook mijn classic (>200k km) rijdt nog probleemloos en tegen extreem lage kosten. Tegen de tijd dat ik ga veranderen komt de inruilprijs ook wat meer in de richting van wat een particulier er voor wil betalen. Maar, ik geef toe, het was ERG verleidelijk :)
Per 1 november gaat de auto dus naar privé, en moet ik iets anders bedenken om de VPB omlaag te krijgen :)
 
Ha! Ik stond ook op het randje om te zwichten. Het is allemaal een stuk strakker en meer premium, maar ik zou toch weer de stoelen en de hoofdsteunen moeten aanpassen. Ik heb ook nog nooit van mijn leven twee keer dezelfde auto gekocht.
En toen ik ineens zat te spelen met de configurator van de Model 3 heb ik toch maar besloten nog even te wachten, OF op een Model 3, OF wellicht op de Model Y. Ook mijn classic (>200k km) rijdt nog probleemloos en tegen extreem lage kosten. Tegen de tijd dat ik ga veranderen komt de inruilprijs ook wat meer in de richting van wat een particulier er voor wil betalen. Maar, ik geef toe, het was ERG verleidelijk :)
Per 1 november gaat de auto dus naar privé, en moet ik iets anders bedenken om de VPB omlaag te krijgen :)
Is een X geen optie Rene? Ik ben van classic S (met aangepaste stoelen door Ellermeijer) naar facelift model S met Next Gen Seats gegaan wat voor mij al een verademing was. En nu dus de X die mij qua ruimte past als een handschoen. Ik ben met 1.91m en 115 kg ook niet bepaald de kleinste :)
 
  • Like
Reactions: Jobbeke
Is een X geen optie Rene? Ik ben van classic S (met aangepaste stoelen door Ellermeijer) naar facelift model S met Next Gen Seats gegaan wat voor mij al een verademing was. En nu dus de X die mij qua ruimte past als een handschoen. Ik ben met 1.91m en 115 kg ook niet bepaald de kleinste :)
Ik heb er serieus naar gekeken. Voldoet ook (een beetje) aan het criterium van een 'andere' auto. Maar ik heb inmiddels geen kinderen meer thuis, en 99% van de tijd zit ik er alleen in....
Ik moest wel erg lachen om de verkoper, toen ik zei dat ik de X niet zo mooi vond. "De binnenkant is echt heel mooi" #sales :)
En 2:01 gaat echt niet meer met de nextgen stoelen, dan moet ook de schouderhoogte aangepast. Enfin, dat heb ik nu allemaal in mijn Ellermeijer stoel. Volgend jaar kijk ik opnieuw!
 
  • Love
Reactions: Phil V
Ha! Ik stond ook op het randje om te zwichten. Het is allemaal een stuk strakker en meer premium, maar ik zou toch weer de stoelen en de hoofdsteunen moeten aanpassen. Ik heb ook nog nooit van mijn leven twee keer dezelfde auto gekocht.
En toen ik ineens zat te spelen met de configurator van de Model 3 heb ik toch maar besloten nog even te wachten, OF op een Model 3, OF wellicht op de Model Y. Ook mijn classic (>200k km) rijdt nog probleemloos en tegen extreem lage kosten. Tegen de tijd dat ik ga veranderen komt de inruilprijs ook wat meer in de richting van wat een particulier er voor wil betalen. Maar, ik geef toe, het was ERG verleidelijk :)
Per 1 november gaat de auto dus naar privé, en moet ik iets anders bedenken om de VPB omlaag te krijgen :)
Ik begrijp je helemaal. Auto privé rijden heb ik ook nog overwogen maar ik was niet sterk genoeg om de verleiding van een nieuwe te weerstaan ;). Gisteren de auto opgehaald en het is inderdaad de zelfde auto maar er is ook wel heel veel aan verbeterd.
 
  • Like
Reactions: redevries
Ik begrijp je helemaal. Auto privé rijden heb ik ook nog overwogen maar ik was niet sterk genoeg om de verleiding van een nieuwe te weerstaan ;). Gisteren de auto opgehaald en het is inderdaad de zelfde auto maar er is ook wel heel veel aan verbeterd.

Het is opvallend hoe de wegligging van de Model S is verbeterd in een paar jaar tijd. De overstap van een P85 uit 2013 naar een 90D uit 2016 vond ik een wereld van verschil. Dat had ik niet verwacht. Natuurlijk wen je er snel aan en valt het na een paar weken niet meer op, maar ondertussen rijdt het onbewust wel een stuk beter. De overstap naar de P100D uit 2018 was trouwens net zo’n wereld van verschil, maar dat had meer te maken met het speciale onderstel.
 
Het is opvallend hoe de wegligging van de Model S is verbeterd in een paar jaar tijd. De overstap van een P85 uit 2013 naar een 90D uit 2016 vond ik een wereld van verschil. Dat had ik niet verwacht. Natuurlijk wen je er snel aan en valt het na een paar weken niet meer op, maar ondertussen rijdt het onbewust wel een stuk beter. De overstap naar de P100D uit 2018 was trouwens net zo’n wereld van verschil, maar dat had meer te maken met het speciale onderstel.

Mijn mening is precies het tegenovergestelde ;) Maar dat komt omdat ik de P85+ had en dat onderstel zat tot april 2015 standaard op de P85D en daarna niet meer. Dus voor mij zijn alle nieuwe juist wat slapjes, ook de P100D.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
"We also continue to work with large employers to install chargers at their office locations so that customers lacking easy charging solutions at home can still switch to an electric vehicle."

Kwam dit tegen in Q2 Report. Is voor mij nieuw, zien we dat ook al in Europa/NL terug? Geniale zet overigens naast de huidige 19.200 DEC's en 10.800 SuC's.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
"We also continue to work with large employers to install chargers at their office locations so that customers lacking easy charging solutions at home can still switch to an electric vehicle."

Kwam dit tegen in Q2 Report. Is voor mij nieuw, zien we dat ook al in Europa/NL terug? Geniale zet overigens naast de huidige 19.200 DEC's en 10.800 SuC's.

Het is wel eerder gezegd, net zoals de plugin variant van de computer voor FSD, maar men gaat dat echt wel aanpakken. Hier iets later dan in US maar dat is een "matter of time". Ze hebben het voordeel dat ze met Model 3 erbij het gezicht van EV in NL bepalen.
 
Mijn mening is precies het tegenovergestelde ;) Maar dat komt omdat ik de P85+ had en dat onderstel zat tot april 2015 standaard op de P85D en daarna niet meer. Dus voor mij zijn alle nieuwe juist wat slapjes, ook de P100D.
Heb de zelfde ervaring. Qua rijders auto was de P85+ mi onverslaanbaar. Ik zoom nu rond in X 100D met auto pilot maar mis de P85+ eigenlijk dagelijks.
 
it's never as good as the first time...
#Classic4Ever. :p
Bij SeC Rotterdam hebben ze sinds enig tijd 2 echte 2013 classics als loaner; ik heb ze beide reeds een keer mee gehad. 1 keer bij service van de S en de andere keer bij service aan de X. En dan merk je echt de mega verschillen....je bent gelijk weer weer aan het hannesen met de clignoteur/ cc handel; geen autopilot, totaal andere stoelen, dashboard etc....je ziet dan echt hoe Tesla is geëvolueerd de afgelopen 5 jaar.
 
Bij SeC Rotterdam hebben ze sinds enig tijd 2 echte 2013 classics als loaner; ik heb ze beide reeds een keer mee gehad. 1 keer bij service van de S en de andere keer bij service aan de X. En dan merk je echt de mega verschillen....je bent gelijk weer weer aan het hannesen met de clignoteur/ cc handel; geen autopilot, totaal andere stoelen, dashboard etc....je ziet dan echt hoe Tesla is geëvolueerd de afgelopen 5 jaar.

Ik heb wel eens voor gesteld aan een autojournalist om de Classic tegen een nieuwe af te zetten, maar geen interesse/antwoord.