Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Opperhoofd van de Classics, hahaha! Volgens mij zijn er hier niet veel meer die nog in hun oorspronkelijke S rijden; allemaal overgestapt in een nieuwere, met inklapbare spiegels enzo. Mijn Classic is VIN 18985 van 15-11-2013. Staat nu ruim 220.000km op. 90% SOC is 326km. Wie biedt meer ...eehh ouder?? :)

Vin 17770 van 23-09-13 - maar minder km's: 189.000
 
Opperhoofd van de Classics, hahaha! Volgens mij zijn er hier niet veel meer die nog in hun oorspronkelijke S rijden; allemaal overgestapt in een nieuwere, met inklapbare spiegels enzo. Mijn Classic is VIN 18985 van 15-11-2013. Staat nu ruim 220.000km op. 90% SOC is 326km. Wie biedt meer ...eehh ouder?? :)
13-11-2013 :D, pas 135000km, 90% 339km
 
Sept 2013. 209.000 KM vin 17185. Staat nu ergens in een garage te wachten tot mijn zoon zijn rijbewijs haalt of er moet eerder een koper komen. Ik rij nu zelf weer in een nieuwe Model S, die rijdt heerlijk maar mijn Signature blijft wel mijn grootste liefde!
 
Heb ook nog de Classic, naast de Model X. VIN 22882 met 140.000 km op de teller van 4-12-2013. Overweeg om die te ruilen tegen een Model 3, maar een S heeft ook z'n voordelen. Daarbij is mijn vrouw er nog erg gelukkig mee..

Die van mij stond op dezelfde dag bij de RDW (stukje naar achteren in de rij). Overgenomen in 2016. Huidige tellerstand > 350.000 km. Geen behoefte meer aan een Model 3 (te klein), of Model X (onhandig groot). Op naar de 400.000!
 
Toch opvallend veel Tesla rijders die overstappen van een Model S naar een Model X.
Snap ik ook wel: als je na 5 jaar een nieuwe auto koopt wil je toch het gevoel hebben dat je echt een nieuwe auto hebt. Ik heb nu 125K uitgegeven en rijdt eigenlijk nog steeds in dezelfde auto als voorheen (met autopilot, dat dan wel). Een X aanschaffen is daarvoor een goede oplossing.
Ik vond hem echter te groot en te opzichtig.
 
Ik wilde ook eigenlijk wel iets anders, na zoveel jaar. En een X is meer anders dan een S van nu anders is dan de S van toen. De ruimte van de X is ook verslavend, vind ik. De lagere, sportievere zit van de S mis ik totaal niet, al is het ook niet zo dat ik nou direct zweer bij de hoge zit van de X, wat voor sommigen juist weer wel een selling point is. Ik vind een X iets exclusiever, je struikelt werkelijk over de S-en onderweg.
Wel heb ik met mijn X veel meer kleine probleempjes dan ik met de classic S ooit gehad heb. Word er gek van, mijn liefde voor Tesla word er danig mee op de proef gesteld. Vraag me serieus af of mijn volgende auto nog wel een Tesla wordt, al weet ik dat er nog niet echt alternatieven zijn en die verwacht ik ook niet binnen een paar jaar. Zou ondertussen prettig zijn als Tesla ein-de-lijk eens met een structurele oplossing komt voor dat irritante trillen bij acceleratie van een X. Ik heb laatst een kennis een proefrit laten maken in mijn auto, dat was niet zo'n goed idee.
Goed, dat was mijn eerste bijdrage in weken op dit forum :D;)
 
Snap ik ook wel: als je na 5 jaar een nieuwe auto koopt wil je toch het gevoel hebben dat je echt een nieuwe auto hebt. Ik heb nu 125K uitgegeven en rijdt eigenlijk nog steeds in dezelfde auto als voorheen (met autopilot, dat dan wel). Een X aanschaffen is daarvoor een goede oplossing.
Ik vond hem echter te groot en te opzichtig.
Eens. Het is ook wel jammer dat de Model 3 en Y (Crossover) er nog steeds niet zijn. Dan is er wat meer keuze, als je een Tesla wilt rijden.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB