Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 363367

Nee, dat was ik niet. Was voor mijn deur, nadat ik de ochtend nog heb gereden. Gisteravond weggesleept en nu maar wachten....
Volgens Tesla iets met de hoofdbatterij. 12v deed het nog maar kon hem zelfs niet in tow-modus zetten. Hij kon dus niet op een flat-bed...

Die meldingen komen me bekend voor: bij mij waren dat telkens problemen met de high-voltage batterij. Laatste keer was in februari 2018. Vorige week de vraag gehad of ik de oorspronkelijke batterij terug wil of met de toen geplaatste leenbatterij wil doorrijden. Ik kies voor het laatste.
 
20181225_144955.jpg
Fijne feestdagen gewenst vanuit de Ardennen.

20181225_103215.jpg
20181225_122436.jpg
20181225_121618.jpg
20181225_104423.jpg
 
Goedemorgen!

Een paar weken terug probeerde ik op de volgende lokatie bij te laden. Helaas gaf de laadpaal een foutmelding en tot dusver is het me ook nog niet helemaal duidelijk waarom en of ik uberhaupt bij deze paal de Tesla kan bijladen. Misschien dat jullie mij opweg kunnen helpen.

Lokatie: 16–18 Am Seestern 40547 Düsseldorf Duitsland
Foutmelding: Ihr Ladekabel ist zu klein. Bitte wahlen Sie einen Ladepunkt mit maximal 20A

Kan ik hier de Tesla uberhaupt opladen of heb ik dan een andere kabel naast de type2 kabel.
Ik heb de volgende kabel geprobeerd te gebruiken : Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Groen

Mocht iemand me kunnen helpen dan zou dat top zijn! Het was de eerste keer dat ik met de Tesla naar het buitenland ging, nog niet geheel vlekkeloos ;)
 

Attachments

  • 20181216_101703.jpg
    20181216_101703.jpg
    73 KB · Views: 46
Goedemorgen!

Een paar weken terug probeerde ik op de volgende lokatie bij te laden. Helaas gaf de laadpaal een foutmelding en tot dusver is het me ook nog niet helemaal duidelijk waarom en of ik uberhaupt bij deze paal de Tesla kan bijladen. Misschien dat jullie mij opweg kunnen helpen.

Lokatie: 16–18 Am Seestern 40547 Düsseldorf Duitsland
Foutmelding: Ihr Ladekabel ist zu klein. Bitte wahlen Sie einen Ladepunkt mit maximal 20A

Kan ik hier de Tesla uberhaupt opladen of heb ik dan een andere kabel naast de type2 kabel.
Ik heb de volgende kabel geprobeerd te gebruiken : Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Groen

Mocht iemand me kunnen helpen dan zou dat top zijn! Het was de eerste keer dat ik met de Tesla naar het buitenland ging, nog niet geheel vlekkeloos ;)
Balen! Mijn eerste ervaring in het buitenland was juist geweldig en dat geeft heel veel vertrouwen. jm2c: Laat die publieke chargers lekker voor wat ze zijn. Ik plan zo dat ik alleen de superchargers en een Fivari gebruik. En publieke palen (bv bij winkelcentra, veelal gratis) zijn mooi meegenomen...

(Stel je voor, met bv een Ipace speel je dat roulettespel elke keer:))
 
Goedemorgen!

Een paar weken terug probeerde ik op de volgende lokatie bij te laden. Helaas gaf de laadpaal een foutmelding en tot dusver is het me ook nog niet helemaal duidelijk waarom en of ik uberhaupt bij deze paal de Tesla kan bijladen. Misschien dat jullie mij opweg kunnen helpen.

Lokatie: 16–18 Am Seestern 40547 Düsseldorf Duitsland
Foutmelding: Ihr Ladekabel ist zu klein. Bitte wahlen Sie einen Ladepunkt mit maximal 20A

Kan ik hier de Tesla uberhaupt opladen of heb ik dan een andere kabel naast de type2 kabel.
Ik heb de volgende kabel geprobeerd te gebruiken : Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Groen

Mocht iemand me kunnen helpen dan zou dat top zijn! Het was de eerste keer dat ik met de Tesla naar het buitenland ging, nog niet geheel vlekkeloos ;)

Ik heb dit nog nooit eerder gezien of gehoord maar het lijkt erop dat de laadpaal een laadkabel vereist die meer dan 20 A aankan. De jouwe kan maar 16 amp aan. Vind het wel heel vreemd want de weerstand in de laadkabel bepaald ook hoeveel stroom er maximaal door de laadkabel gaat. Hopelijk zijn je volgende (buitenland) ervaringen beter!
 
Goedemorgen!

Een paar weken terug probeerde ik op de volgende lokatie bij te laden. Helaas gaf de laadpaal een foutmelding en tot dusver is het me ook nog niet helemaal duidelijk waarom en of ik uberhaupt bij deze paal de Tesla kan bijladen. Misschien dat jullie mij opweg kunnen helpen.

Lokatie: 16–18 Am Seestern 40547 Düsseldorf Duitsland
Foutmelding: Ihr Ladekabel ist zu klein. Bitte wahlen Sie einen Ladepunkt mit maximal 20A

Kan ik hier de Tesla uberhaupt opladen of heb ik dan een andere kabel naast de type2 kabel.
Ik heb de volgende kabel geprobeerd te gebruiken : Ratio Laadkabel Type 2 naar Type 2 16A 3fase 8meter Groen

Mocht iemand me kunnen helpen dan zou dat top zijn! Het was de eerste keer dat ik met de Tesla naar het buitenland ging, nog niet geheel vlekkeloos ;)
sommige laadpalen in Duitsland zijn 22kW. om te zorgen dat daar niet geladen wordt met een 1 fase 10A verloopje, hebben ze een minimum opgelegd. Als ik het zo zie, heeft diezelfde laadpaal (Ladenetz Stromtankstelle: Am Seestern in Düsseldorf - Deutschland #6943) ook een 11kW aansluiting. Daar zou je met jouw kabel wel hebben moeten kunnen laden.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: HWS and robertvg
Iedereen de beste wensen voor 2019!

Vandaag thuisgekomen van weekje Hongarije, 3.000 km netjes met SuC maar dat is geen nieuws meer.

Ik meld me toch want er is iets gebeurd dat ons een hoop ellende had kunnen opleveren als niet....

In het stadje waar wij waren zijn sinds kort enkele (gratis in Hongarije) laadpalen. Zo stonden we aangekoppeld in het centrum en waren de kinderen op de schaatsbaan. Plotseling kreeg ik een melding dat het laden gestopt was. Ik ging naar de auto en zag dat de indicator rood was. Dat had ik nog nooit eerder gezien, alleen blauw en groen. In de auto een melding dat ik niet de laadklep als handgreep moet gebruiken of iets van die strekking. Opnieuw aangekoppeld en alles deed het weer. Ik ging uit van een storinkje.
Tot ik vandaag, toen we thuis waren gekomen, bij de laadpoort iets zag dat verdacht veel op schoenafdrukken leek. Ook een (minimaal) ingedrukt paneeltje en een verstoring van het natuurlijk vuilscherm.

Toen werd mij duidelijk dat "men" kennelijk heeft geprobeerd om de kabel er uit te trekken en dat kracht heeft bijgezet door met de voet tegen de auto te duwen.
Zonder resultaat.
Maar ik realiseerde me dat als ze iets los of kapot zouden hebben getrokken het wel min of meer einde verhaal zou zijn want als je niet kunt laden dan heb je echt een probleem. Zou op zijn minst dagen vertraging geven.

Gelukkig dat het zo robuust (en hufterproof) in elkaar is gezet. Compliment!

IMG_4182.jpg


(Nb, wasbeurt is ingepland)
 
...
Tot ik vandaag, toen we thuis waren gekomen, bij de laadpoort iets zag dat verdacht veel op schoenafdrukken leek. Ook een (minimaal) ingedrukt paneeltje en een verstoring van het natuurlijk vuilscherm.
...

Gelukkig dat het zo robuust (en hufterproof) in elkaar is gezet. Compliment!
View attachment 365759

Dag Hans,

Als Tukker heb ik niet al te veel ervaring met vandalisme. Maar als liefhebber van de natuur en grofwild meen ik in die meest linker “verstoring van het natuurlijk vuilscherm” toch echt wel de prent te herkennen van roodwild (edelherten). Ook de onderste afdruk lijkt er wat op.

Een echte referentie in formaat heb ik niet, maar weet je zeker dat je niet kort daarvoor bijvoorbeeld een bijna-aanrijding met een hert, hinde of kalf had? Met name de hindes kunnen, als ze kalveren hebben, nogal wraakzuchtig zijn.

C980B73B-B5EB-43AA-8715-C730E35D4A77.jpeg


Uiteraard zo maar een gedachte...
 
Last edited:
Vandaag weer eens lol beleefd aan mijn keuze voor een P100D door de bestuurder van een Ferrari 812 Superfast een baaldag te bezorgen (het is een ICE, dus dan mag dat hè). Hij probeerde op de A15 voortdurend weg te accelereren - met een mooi geluid, dat wel - maar dat lukte maar niet, ik bleef er stug achter hangen. Maar een mooie auto is het wel :rolleyes:
 
Vandaag weer eens lol beleefd aan mijn keuze voor een P100D door de bestuurder van een Ferrari 812 Superfast een baaldag te bezorgen (het is een ICE, dus dan mag dat hè). Hij probeerde op de A15 voortdurend weg te accelereren - met een mooi geluid, dat wel - maar dat lukte maar niet, ik bleef er stug achter hangen. Maar een mooie auto is het wel :rolleyes:
Pictures ! Or........... :p
 
Pictures ! Or........... :p

Haha, het moet wel veilig blijven hè... Wat dat betreft: gelukkig was het laat in de ochtend en was de weg redelijk rustig. Anders moet je er niet aan beginnen. Ik moest trouwens later op internet opzoeken wat ik voor me had. Ik kan ze niet uit elkaar houden. Maar aan hand van de dubbele achterlichten en ruitvormige achterruit kon ik hem identificeren.
 
Vandaag weer eens lol beleefd aan mijn keuze voor een P100D door de bestuurder van een Ferrari 812 Superfast een baaldag te bezorgen (het is een ICE, dus dan mag dat hè). Hij probeerde op de A15 voortdurend weg te accelereren - met een mooi geluid, dat wel - maar dat lukte maar niet, ik bleef er stug achter hangen. Maar een mooie auto is het wel :rolleyes:
Big fun!!
Next level is -wellicht wat arrogant, ach we’re just playing - linkerknipperlicht er bij aanzetten; opzouten, ik wil er langs :cool: