Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een klein jaar geleden een rondleiding gekregen in de nieuwe fabriek. Toen kwamen ze nog zonder wielen binnen. Ook de motoren en accu apart (als ik mij goed herinner)..
Eens. En zonder vloeistoffen. S en X werden vervolgens in deze ‘fabriek’ geassembleerd tot complete auto’s en getest. Was niet heel veel werk overigens. Veel aandacht ging al naar lakcontrole, schadeherstel, ingewikkeldere storingen en verbeteren occasions.

Er worden hierboven vestigingen door elkaar gehaald.
Eerste Tesla vestiging is store, SeC en opslag aan Atlasstraat.
Tweede is de ‘assemblagefabriek’ voor S en X aan de Asteriastraat 1.
De nieuwste (3e) vestiging aan de Asteriastraat 17 is naar buiten gepresenteerd als onderdelen magazijn en Sales Center voor Model 3. Daar moeten wij onze auto gaan afhalen.
 
Er worden hierboven vestigingen door elkaar gehaald.
Eerste Tesla vestiging is store, SeC en opslag aan Atlasstraat.
Tweede is de ‘assemblagefabriek’ voor S en X aan de Asteriastraat 1.
De nieuwste (3e) vestiging aan de Asteriastraat 17 is naar buiten gepresenteerd als onderdelen magazijn en Sales Center voor Model 3. Daar moeten wij onze auto gaan afhalen.
Die nieuwe locatie voor onderdelen zit toch aan de vossenbergseweg? (hoek dongenseweg): Cookies op AD.nl | AD.nl

(Aan de Asteriastraat 17 zit Capi, daar kun je wel bloempotten halen maar geen model 3)
 
  • Funny
Reactions: Right_Said_Fred
Goed lezen is blijkbaar moeilijk......is precies wat ik schrijf.....

Ik denk dat de verwarring is ontstaan doordat je schreef:

Sinds Tesla 2 te Tilburg komen de Tesla's al niet meer binnen in onderdelen om de invoerheffing te ontlopen.....

Daardoor leek het alsof ze helemaal waren gestopt met het in elkaar zetten van auto's. Dat is dus niet zo.
 
Duidelijk. Maar jij beweert dus dat de model S en X tegenwoordig kant en klaar in Tilburg aankomen?
Neen, wielen, accu en achterste aandrijfunit komen gescheiden binnen en worden ....euhmm hoe moet ik het schrijven....bij Tesla 2 ofwel Asteriastraat.... weer samen gebracht. Aandrijf unit en accu zijn softwarematig reeds in de VS aan elkaar gekoppeld. De korting op importheffing geldt niet meer.
 
Neen, wielen, accu en achterste aandrijfunit komen gescheiden binnen en worden ....euhmm hoe moet ik het schrijven....bij Tesla 2 ofwel Asteriastraat.... weer samen gebracht. Aandrijf unit en accu zijn softwarematig reeds in de VS aan elkaar gekoppeld. De korting op importheffing geldt niet meer.
Ah; zo wordt het een stuk lastiger je verkeerd te begrijpen.
Met de - voor mij nieuwe - kennis van de vervallen korting op de importheffing, lees ik je eerdere post ineens heel anders.
 
  • Like
Reactions: is3
Neen, wielen, accu en achterste aandrijfunit komen gescheiden binnen en worden ....euhmm hoe moet ik het schrijven....bij Tesla 2 ofwel Asteriastraat.... weer samen gebracht. Aandrijf unit en accu zijn softwarematig reeds in de VS aan elkaar gekoppeld. De korting op importheffing geldt niet meer.

Waat heb je dat gehoord, dat die korting niet meer geldt?
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Terwijl we hier zitten te millimeteren over de eerste zending Model 3's voor Europe, mis ik toch belangrijke informatie.

Namelijk waar het maandelijkse bijpraatuurtje met Elon vandaag plaats vindt. Hij is al onderweg vanaf vanmorgen.
upload_2019-2-8_14-1-12.png

en wordt rond 17:00 op ons continent verwacht.

Zeebrugge lijkt me geen interessante locatie meer voor een 'photo op'. Tilburg of Aartselaar, dan? Of toch maar gewoon Amsterdam?
 
Last edited:
Terwijl we hier zitten te millimeteren over de eerste zending Model 3's voor Europe, mis ik toch belangrijke informatie.

Namelijk waar de het maandelijkse bijpraatuurtje met Elon vandaag plaats vindt. Hij is al onderweg vanaf vanmorgen.
View attachment 375493
en wordt rond 17:00 op ons continent verwacht.

Zeebrugge lijkt me geen interessante locatie meer voor een 'photo op'. Tilburg of Aartselaar, dan? Of toch maar gewoon Amsterdam?

zal toch in Zeebrugge zijn, meeting met ICO

Screen Shot 02-08-19 at 03.32 PM.PNG


Screen Shot 02-08-19 at 03.34 PM.PNG
 
  • Informative
Reactions: Frank C