Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was al een tijdje aan het twijfelen om een Model S te renten en gezien de recente price drop wordt het eens tijd dat we daar werk van maken. :)

De optie waar ik nu over val is FSD. Begrijp ik het goed dat iedereen die deze optie aantikt op een bepaald moment naar een Tesla center moet om de nieuwe chip te laten plaatsen, of komen de wagens die deze optie hebben aangevinkt reeds met de nieuwe chip?

Want op het eerste zicht leek het me meer om Tesla te steunen in development en dat je daar in de nabije toekomst weinig van zult merken, niet dat ik dit niet wil doen maar wou graag even duidelijkheid wat je mag verwachten als je deze optie aantikt.
 
Er zijn nu al enkele functies beschikbaar die gedeeltelijk autonoom rijden mogelijk maken. De meest uitgebreide daarvan is "Navigate on Autopilot" waarmee je op de snelweg de auto zelf kan laten invoegen en verkeerswisselaars nemen. Deze is voorlopig nog niet beschikbaar in België of Nederland.
In de toekomst zal het systeem ook hier beschikbaar zijn en verder uitgebreid worden naar stadsverkeer.
Hiervoor is echter een krachtigere computer nodig, die Tesla gratis voor je zal inbouwen van zodra deze beschikbaar is.
Hiervoor is dus wel een interventie van Tesla vereist, al kan dit misschien ook door de mobiele "Ranger" (=service technieker) uitgevoerd worden.

Momenteel is dus de hardware nog niet beschikbaar en er is ook geen goedkeuring van de overheid om autonoom te rijden. Als je vandaag voor FSD gaat is het eerder voor het automatisch van rijstrook veranderen en de hoop op extra functies in de toekomst.
 
Hiervoor is echter een krachtigere computer nodig, die Tesla gratis voor je zal inbouwen van zodra deze beschikbaar is.

Of: van zodra deze echt nodig om om de dan beschikbare functies van FSD te kunnen gebruiken (het zou denk ik kunnen dat ze niet meteen die nieuwe computers retrofitten, maar wachten tot het "strikt nodig" is).
 
Natuurlijk, en er zit veel logica in het idee: mijn Tesla is onverslijtbaar, ik koop FSD en laat maar komen die maandelijkse software-updates, en zelfs gratis hardware-updates indien nodig voor jullie belofte van FSD.

Maar wat @Wim S. zegt is dat het zou kunnen dat je, als je FSD bestelt, die nieuwe computer niet meteen krijgt zodra ie beschikbaar is, maar slechts vijf jaar later - en gedurende die vijf jaar of zo kan het dus zijn dat rijders die alleen AP hebben (geen FSD) maar wel met de nieuwe computer (HW3), een betere ervaring hebben met AP dan iemand die FSD gekocht heeft op de oudere computers (HW2.0 of 2.5). We zien wel, maar caveat emptor. Het heeft mij er overigens niet van weerhouden om vorige zondag zelf ook te upgraden naar FSD :).
 
  • Like
Reactions: Michel3
Ik ken mensen die niet elke 5 jaar een nieuwe Tesla kunnen veroorloven(iedereen in mijn omgeving incl. ik zelf)
Snap ik natuurlijk. Ik tik dit bericht op een precies tien jaar oude Apple MacBook Pro 17. Ik ben ook niet zo'n snelle vervanger van producten. Maar het is natuurlijk wel een feit dat veel Tesla rijders de auto zakelijk rijden en dan is vijf jaar al een lange gebruikstermijn.
 
Ik zag net een herrinnering op facebook verschijnen ...:)
upload_2019-3-8_7-54-19.png
 
Heren,

Even de volgende vraag, aangezien ik er geen apart draadje voor kan vinden:
Wie weet er in Italië een leuke Agriturismo (of klein hotel), ergens boven Rome?
Niet te groot, zeker niet te basic, airco, wifi, fatsoenlijk zwembad, niet in the middle of nowhere en waar je de Tessy kunt laden uiteraard.

Thnx alvast.
 
Heren,

Even de volgende vraag, aangezien ik er geen apart draadje voor kan vinden:
Wie weet er in Italië een leuke Agriturismo (of klein hotel), ergens boven Rome?
Niet te groot, zeker niet te basic, airco, wifi, fatsoenlijk zwembad, niet in the middle of nowhere en waar je de Tessy kunt laden uiteraard.

Thnx alvast.

Beste de Destination Chargers checken op de Tesla site denk ik.
Zitten erg mooie agriturismo’s bij.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Heren,

Even de volgende vraag, aangezien ik er geen apart draadje voor kan vinden:
Wie weet er in Italië een leuke Agriturismo (of klein hotel), ergens boven Rome?
Niet te groot, zeker niet te basic, airco, wifi, fatsoenlijk zwembad, niet in the middle of nowhere en waar je de Tessy kunt laden uiteraard.

Thnx alvast.
Hier wordt je op Nederlands-Italiaanse wijze vergast op goed eten, lekkere wijn en een DeC:
Welcome - Fattoria San Martino
Op wandelafstand van Montepulciano mèt zwemvijver, airco was niet echt nodig
DRFT0Gr2QTuxz+sNazMwMg.jpg
 
  • Like
Reactions: robertvg and Hbrink
Heren,

Even de volgende vraag, aangezien ik er geen apart draadje voor kan vinden:
Wie weet er in Italië een leuke Agriturismo (of klein hotel), ergens boven Rome?
Niet te groot, zeker niet te basic, airco, wifi, fatsoenlijk zwembad, niet in the middle of nowhere en waar je de Tessy kunt laden uiteraard.

Thnx alvast.

Ben afgelopen zomer bij il Paluffo geweest...is zeker niet te basic ;)