Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mocht helaas toch geen vraag beantwoorden toen ze hoorden dat ik een tesla had.

Ja, dat paste niet bij de filmpjes natuurlijk. Ze vertelden ook niet dat maar liefst 90% op de "enquete" positief was over EV rijden. Zoeken naar problemen want anders heb je geen leuk item, en we zijn van Kassa, dus ja... Veel meer issues met palen, range, pasjes in één week dan ik in de afgelopen 5,5 jaar en 300K km heb gehad. Langere afstanden gaan rijden met een E-Smart en dan gaan zeuren over range. TopGear/Roadster niveau. Gewoon laten zien hoe het ook kan door een paar Tesla-rijders te volgen is natuurlijk veel te positief voor deze zuurpruimen van BNNVARA's Kassa. Ik vond het een baggeruitzending.
 
Deze tekst staat op de website van Kassa nav het "onderzoek" dat ze uitvoerden,
"En ze zijn ontzettend tevreden. Bijna 90 procent geeft een 8 of hoger als tevredenheidscijfer over het elektrisch rijden. En zo’n tweederde moest nauwelijks wennen aan het elektrisch rijden."

Dit strookt van geen kant met de filmpjes - ze hebben die 90% ook niet genoemd. Zegt mij genoeg
 
Heb met een aantal dames gesproken en wij zijn met onze tesla wel verwend. Wanneer je bij andere modellen in de navigatie de volgende laadpaal laat opzoeken dan stuurd het systeem je gerust van de snelweg af naar een plek midden in de stad en wij klagen wel eens over drain terwijl de auto stil staat. Daar blijken andere modellen nog meer last van te hebben en wanneer je range max 200 km is dan kom je wel wat sneller in de problemen. Dat van die hondepoep betwijfel ik maar voor de rest zijn ze er redelijk open ingestapt.
 
De Kassa uitzending viel mij niet tegen. Die zijn over het algemeen veel negatiever. Wat me wel tegenviel is dat ze een paar inferieure compliance / verouderde modellen mee lieten doen. Een e-Golf of een oude Zoe - kom nou toch! Terwijl er nu al echt betere auto’s op de markt zijn. En dan bedoel ik niet eens Model 3, want daarmee valt niet te concurreren.
En laten we eerlijk zijn, elektrisch rijden is even wennen, maar dat werd wat overdreven.
Wat beter had gemogen is dat de WLTP range nog steeds 10% te gunstig is. En dat bij deze auto’s range wel aandacht en planning vraagt. En dat je goed moet kijken wat je gebruik is, voor je een BEV auto koopt.
Vandaar dat ik gewacht heb op / geld uitgegeven heb aan een dure Model 3 LR. Ik wil zonder nadenken of laden 300+ km kunnen rijden.
 
  • Like
Reactions: Jooop and Basvdpoel
Iemand het item over elektrisch rijden in Noorwegen op het NPO1 journaal van vandaag gezien? "In Noorwegen is een op de drie van de auto's elektrisch, maar dat brengt wel de nodige problemen met zich mee". Vervolgens zie je iemand die krap is ingeparkeerd om te laden en z'n auto niet uit kan en een dame die zegt dat de garage al om 8 uur bezet is. Bedoelende: het is hier erg druk om te laden. Tweede grote probleem dat ze laten zien: voorbeeld van een man in een EV die daarom op de busbaan mag rijden, maar dan nu niet meer alleen in de auto mag zitten.. en "dus eerst langs de bushalte moet gaan om mensen op te halen".. Dan mag het wel. Einde item.
Waar gaat dit over?? wat een niveau..
 
Iemand het item over elektrisch rijden in Noorwegen op het NPO1 journaal van vandaag gezien? "In Noorwegen is een op de drie van de auto's elektrisch, maar dat brengt wel de nodige problemen met zich mee". Vervolgens zie je iemand die krap is ingeparkeerd om te laden en z'n auto niet uit kan en een dame die zegt dat de garage al om 8 uur bezet is. Bedoelende: het is hier erg druk om te laden. Tweede grote probleem dat ze laten zien: voorbeeld van een man in een EV die daarom op de busbaan mag rijden, maar dan nu niet meer alleen in de auto mag zitten.. en "dus eerst langs de bushalte moet gaan om mensen op te halen".. Dan mag het wel. Einde item.
Waar gaat dit over?? wat een niveau..
Inderdaad gezien en dezelfde gedachte. Laatste stuiptrekking van de media over EV's?