Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja en hoe kan ze 54 jaar oud zijn als ze zich Classicgurl89 noemt?
Die is simpel: haar (knappe) dochter is voor haar arme moeder een nieuwe kerel (m/v) aan het regelen maar heeft per ongeluk haar eigen handle gebruikt :D:p
(Uiteraard wordt je eerst door de knappe dochter getest of je wel goed genoeg bent voor haar moeder!)

(edit reason: niet smeuiig genoeg)
 
Ok ik zal me even netjes voorstellen.
Vader van 2 kinderen en meer dan twintig jaar getrouwd met een exotische schone.
Heb als ondernemer de MIA KIA VAMIL regelingen vanaf 2013 helemaal benut. Eerst een Volvo V60 PIH en een Renault ZOE voor mijn vrouw. Mijn vrouw rijdt nu de 5 jaar bijtelling eraf en ik had al een Volvo XC90 T8 PIH full options. Maar bijtelling van 15% over een ton stond mij toch niet helemaal aan. Ook voelde ik mij toch een beetje een ouwe lul met die wagen ook al reed hij top. Zeker met 407PK. Hele dak vol zonnepanelen gelegd en toen begon het toch te kriebelen. Volvo via Marktplaats verkocht (3 dagen) en een Tesla X P90DL gekocht die als showroom auto door Tesla pas in 2018 op kenteken gezet is. Helaas wel redelijk oud VIN nummer (kwam ik pas achter na de aankoop). Dus nog 4 jaar 4% bijtelling over 175k (!!???) . Hoe dan ook scheelt me bij elkaar toch 24000 euro netto bijtelling over 4 jaar. Ik kreeg ook gratis onbeperkt superchargen erbij. Erg mooie auto met alles erop en eraan waaronder de Onynx 22 inch blacks. Wel even wennen na een super luxe en degelijke Volvo maar lekker scheuren in Ludicrous mode. Voel me toch weer 10 jaar jonger zo.
Trekhaak eronder ga ik nog regelen en dan wellicht ook even RDW keuren.

CAE-5_Caution_Triangle_Lightning_Bolt_large.png 20190330_114538.jpg
 
Ik heb wel 3 van de rechter nodig :p
Hier in Eindhoven eindigt een ongevraagd Tesla gespreksonderwerp meestal heel snel met de melding dat de gesprekspartner ook Tesla rijdt.
Het wordt dan vervolgens een pissing match tussen het aantal ingeruilde Tesla's, of het aantal Tesla's dat intussen op de oprit staat... (beetje zoals grootmoeders die onderling opscheppen over het aantal kleinkinderen dat ze hebben :D)
 
Hier in Eindhoven eindigt een ongevraagd Tesla gespreksonderwerp meestal heel snel met de melding dat de gesprekspartner ook Tesla rijdt.
Het wordt dan vervolgens een pissing match tussen het aantal ingeruilde Tesla's, of het aantal Tesla's dat intussen op de oprit staat... (beetje zoals grootmoeders die onderling opscheppen over het aantal kleinkinderen dat ze hebben :D)
Net mijn eerste Tesla en op een feestje van mijn maatje. Met 6 man in de X en even Ludicrous launch mode gedaan voor de familie. Oma vond het geweldig. Een beker in de cup holder met label "Ludicrous fooien" lijkt me een goed idee.
 
Hier in Eindhoven eindigt een ongevraagd Tesla gespreksonderwerp meestal heel snel met de melding dat de gesprekspartner ook Tesla rijdt.
Het wordt dan vervolgens een pissing match tussen het aantal ingeruilde Tesla's, of het aantal Tesla's dat intussen op de oprit staat... (beetje zoals grootmoeders die onderling opscheppen over het aantal kleinkinderen dat ze hebben :D)

Zo patserig ben ik niet hoor. Onze Tesla’s staan nu op een grasveld ;), oprit is wel bijna klaar :p
 
Last edited:
Die zijn op hun 80 dagen tripje nu ergens in China in de buurt van Hong Kong.
Geweldige trip. 80edays | 80eday Accelerating EVolution
Coming back in 2020 :) - check out www,80edays.com
This time crossing the Atlantic ocean emmission free.
supporters wanted please sen an email to [email protected]
We will break a Guinness World record gas cars set up long ago ;)
See you
Rafael
P.S.: Inscription fee for the European start leg (10 countries in 10 days) is 1872€ per car only.
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Afgelopen zaterdag op de snelweg over een scherp stukje metaal gereden. Net als 2 andere automobilisten een gat in de band. De auto reageerde keurig, dus met het gat in de band en een deuk in de velg belandden we veilig op de vluchtstrook/berrm.

Samen met Rijkswaterstaat de auto getakeld en vrolijk bij mijn kantoor laten afzetten. Geen grote problemen dus.

Wat me wel opviel: in de app bleef de auto tot maandag op/naast de snelweg staan, terwijl de feitelijke locatie kilometers verder was. Kennelijk gaat dit niet op basis van GPS-positie, maar op basis van de locatie waar je het laatst bent gestopt.

Wel wat raar als je auto idd wordt gestolen via een takelwagen?

PS: de ingebouwde LoJack gaf wel de juiste locatie, maar deze baseert zich wel op de actuele GPS-positie.
 
Wat me wel opviel: in de app bleef de auto tot maandag op/naast de snelweg staan, terwijl de feitelijke locatie kilometers verder was. Kennelijk gaat dit niet op basis van GPS-positie, maar op basis van de locatie waar je het laatst bent gestopt.

Wel wat raar als je auto idd wordt gestolen via een takelwagen?
Is al langer gekend dat als de wielen van je Tesla niet draaien, hij de GPS locatie niet aanpast. Niet tegen je verzekeringsmaatschappij klikken, want dan moet je een aftermarket alarm op je batterij laten steken dat weer meer vampire drain geeft.
 
Ok hier nog een verhaaltje van mij. Ik heb mijn zojuist aangeschafte MX P90D+ weer teruggedaan. Ik kwam erachter dat het VIN nummer een vroeg 2016 productie was met AP1 en geen upgrade mogelijkheden voor FSD. Hij was verkocht als 2018 bouwjaar. Ongelofelijk...
Dankzij forum lid Wilhelm heb ik meteen doorgepakt en de auto terug laten nemen. Wilhelm had voor mij nog een MX P100D+ full options met heel weinig kilometers. Hij heeft mij een prachtige prijs geboden en dat maakt al de gemaakte kosten en frustratie weer helemaal goed. Wilhelm heeft zelf al een nieuwe MX importauto gekocht en schuift door.

Hierbij: Dank aan deze community en vooral hulde en dank aan Wilhelm! Deze auto had ik nooit zelf kunnen vinden en bijna zat ik vast aan een oud model voor een jonge prijs.

Moraal van het verhaal. Check dus altijd het chassis nummer op Teslatap.com of Teslascout.com als je een gebruikte Tesla koopt.
 
  • Like
Reactions: gelden and DutchTM3