Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ff verduidelijken:
- Spiegels : electrisch inklapbaar bedoelde ik
Ben je zeker van die elektrisch inklapbare spiegels. Dat zou super zijn en net iets meer comfortabel als ik mijn garage binnen rij ;-)

- - - Updated - - -

Volgend weekend (29°C) een weekendje (met overnachting) naar Lille met de Tesla Roadster. Iemand daar al eens gecharged? Locaties Laadpalen?
 
Als ik als sig een beetje genaaid word maar auto 3 maanden eerder zou krijgen vind het ok!
Wel door een Tesla dame dan!
Maar als meteen achter de sig's aan de p's komen met een hoop (gratis) extra's dan mogen ze die nadien in/ opbouwen
Maar ik denk dat Tesla hier niet te moeilijk over gaat doen
 
Als ik als sig een beetje genaaid word maar auto 3 maanden eerder zou krijgen vind het ok!
Wel door een Tesla dame dan!

have fun!
:biggrin:
tesla dame.jpg
 
Bedankt voor je verslag. Enkele opmerkingen/vragen:
- prijs verzekering klopt niet, is 750 per jaar via Tesla/centraal beheer (tenminste in NL)
- beige interieur niet meer leverbaar? Heb ik besteld. Bedoel je misschien alleen de variant met alcantara uit de signature?
- elektrisch verstelbare spiegels waren er altijd al, ook in us.

Heb offerte van centraal beheer voor België binnen. Is 750€ voor de BA en nog eens 750€ voor de omnium + ongeveer 18% tax dus de 1500€ klopt wel denk ik.
Groot nadeel is de centraal beheer niet "geconventionieerd" is voor België, maw, als er iemand met een andere wagen tegen je Model S rijdt je zal moeten wachten tot die persoon zijn verzekerings maatschappij centraal beheer betaald en zij dan op hun beurt jou kunnen betalen, kan soms lang duren.
 
Reed vanmiddag langs Tilburg en dacht: toch even kijken, wie weet wat te zien, wat te horen........dicht.
Wel een duidelijke opbrengst; het vrouwke is er nog steeds even enthousiast over (not).
Waarom rijden we langs een garage, die nog dicht is ook! En nog 20 oude bekende vragen en opmerkingen.

Pfff, even weekje weg (forumloos). Gaat echt heel snel hier.

Zie allerlei officieuze afleverwindows verschijnen; ik pas mijzelf daar begin november in, maar het staat Lester uiteraard vrij mij persoonlijk te informeren.
Frank wordt zowaar (en terecht) een beroemdheid! Is toch overbodig te zeggen dat Tesla begrijpt dat er dan wel een high-end model S (zonder meerprijs) in z'n paradijselijke garage moet staan.

Ik heb gisteren een testrit gaan doen met een P85 (niet Performance)
Een non-performance testrit zou ik ook nog steeds graag even willen maken (zodat ik zeker weet dat die voor mij snellllll genoeg is); GertJan zei me steeds dat voor testriten er geen non-p's beschikbaar zullen komen.
Weet je zeker dat het een non-P was, en waar heb je die rit gemaakt?
 
Ff verduidelijken:
- Spiegels : electrisch inklapbaar bedoelde ik
Ben altijd al verbaasd geweest dat het nog bestond op een degelijke auto geen elektrisch inklapbare spiegels. Op een Espace die ik uit 2006 had zat dit al icm keyless entry en keyless go. Bij het weglopen van de wagen ging hij automatisch op slot en klapte de spiegels automatisch in. Erg praktisch voor brede auto's in Europa.
Zou dit graag ergens bevestigd zien dat onze Amerikaanse vrienden dit ook begrepen hebben, net als met de pdc het geval was.
 
Ben altijd al verbaasd geweest dat het nog bestond op een degelijke auto geen elektrisch inklapbare spiegels. Op een Espace die ik uit 2006 had zat dit al icm keyless entry en keyless go. Bij het weglopen van de wagen ging hij automatisch op slot en klapte de spiegels automatisch in. Erg praktisch voor brede auto's in Europa.
Zou dit graag ergens bevestigd zien dat onze Amerikaanse vrienden dit ook begrepen hebben, net als met de pdc het geval was.

Tsja, het zou me niet verbazen als juist dat feature niet op een Amerikaanse auto zit. Wel eens een USA parkeerplaats gezien? Die zijn gemaakt op grote bakken, zeg maar 1,5 Espace met ruime uitstap, anders dan ons Ieniemiene beleid met parkeervakken waar nauwelijks een smart in past.
 
Frank gaat volgens mij nog genoeg te doen krijgen voordat zijn Model S geleverd wordt:
Homemade HPWC cable holder | Forums | Tesla Motors

- - - Updated - - -

@Xfrank Als je er een handeltje van wil maken, zou ik wel het ontwerp offline halen. ;-)

laat ze de plannen maar gebruiken, er zaten nog een paar foutjes in.
Als het model klaar is, zal ik er eens een prijs op plakken:wink:
 
Ik heb gisteren een testrit gaan doen met een P85 (niet Performance), "US Edition", 21" wheels. In't kort mijn bevindingen en wat weetjes
weetjes (e.g. comments van de verkoper in de Store):
- BeNeLux wagens shippen in "een paar weken"
ik hoop voor de sigs dat de verkoper bedoeld : "leveren" ipv "shippen"

- Verzekering 3j nieuwwaarde zou approx EUR 1500/jaar zijn
- Imperiaal/bagagedrager dak enkel mogelijk als optie panoramisch dak genomen is
- 1 US Edition auto bij particulier in Belgie, maar geraakt niet "ingeschreven", en moet dus terug richting US
- Nog niet duidelijk of 3G connectivity door Tesla zal geleverd worden, dan wel Abo te nemen door klant. Heeft te maken met roaming kosten (test wagens hadden Duitse SIM kaart, ging supertraag voor een of andere reden)
mm, mij was 'bevestigd' dat 3G met roaming voorzien was, en is wel al eens sprake geweest van een abo. Maar er klonk de nodige onzekerheid door in de stem.
Iemand nieuws ivm SIM ? Kunnen we die zelf kiezen/wisselen ?

- 1 beige interieur kleur niet meer leverbaar
- electrische spiegels bevestigd (blijkbaar beseffen ze nu dat EU automarkt anders is dan de US - is ook de reden waarom nu parkassist mogelijk is)
wat bedoelt de verkoper met electrisch ? Inklapbaar ?? Daar vragen/zagen we al lang voor. Is tot nu nooit bevestigd.

Mijn bevindingen na de rit:

Positief:
- Groot comfort, rijdt heel zacht (luchtvering ++), geen rammelend dashboard. Echt super
- Geen enorme rolgeluiden (evenwel enkel in stad gereden, max 100km/h gedaan)
- Goede wegligging, voelt licht aan (te licht?)
- "regeneratief" remmen is goed, geeft zelfde gevoel als rijden/remmen met een atmosferische ICE (spreek toch voor mijn 5l V10 in de M5)
- Geen versnellingen
- Afwerking op eerste zicht van goede kwaliteit

Negatief:
- Geen zijdelings steunen in zetels : in het bochtenwerk vlieg je zowat uit de stoel - dat is toch wel een gemis (zeker met dergelijke wegligging)
klopt !

- Stoelen achterbank redelijk laag (dus knieen hoog)
- Geen verstelbare hoofdsteunen (achteraan voor volwassene toch niet evident denk ik) (stoelen doen beetje denken aan setup van een 911, ik miste een beetje het "robuste" van een BMW/Audi in het interieur)
- Geen of weinig opbergvakken

dat vind ik net een plus, geen druk gedoe - strak, minimalistisch. En zo hebben we allemaal onze mening...

- Geen evidente kleurcombinaties (had bv graag een "(Brushed) aluminium" gezien voor de afwerking, dakhemel enkel in beige,...)
- Niet evident om te parkeren in publieke (smalle) parking

ik verwijs telkens terug naar Eugéne uit ManBijtHond. Met camera én sensoren moet het zelfs mijn dochters lukken.
Eugéné zelf is het intussen beu, maar bij deze : http://www.youtube.com/watch?v=wnKoGN2oaTk - met ondertiteling !

- Geen Head-up Display
- Geen korting negotieerbaar ;-) (ik heb toch geprobeerd,...)

Ben er nog niet uit of ik hem zou bestellen. Heb wel het gevoel dat Signature kopers bedot zijn, want er gaan toch wel wat verschillen zijn met de P's die binnenkort van de band gaan rollen.
Naar mijn gevoel een auto met een heel goede "driving experience", maar die een beetje te kort schiet wat betreft de "richness" van het interieur van een Duitse wagen. Je hebt het gevoel dat er "weinig" wagen tussen de handen zit, het voelt leeg aan (ze hadden echt iets kunnen doen met die middenconsole vooraan!).

zoals boven gesteld : strak, minimalistisch - zoals ik het graag heb. Geen druk, zwaar overladen interieur.

Voor de geinteresseerden/technofielen, er staat nu ook een chassis te bewonderen in de Store in Bxl


Thanks, alleen daarom ga ik langs de store !
 
Een non-performance testrit zou ik ook nog steeds graag even willen maken (zodat ik zeker weet dat die voor mij snellllll genoeg is); GertJan zei me steeds dat voor testriten er geen non-p's beschikbaar zullen komen.
Weet je zeker dat het een non-P was, en waar heb je die rit gemaakt?

de Store in Brussel. non-P, dat is het antwoord dat ik gekregen op de vraag of het een wagen was met het Performance Plus package.

Dat van die spiegels is iets dat de Tesla medewerker liet vallen dat het ook zal komen, maar zonder te zeggen wanneer etc. In elk geval heb ik de indruk dat ze luisteren naar de suggesties van klanten (ivm features), maar dat het wel wat tijd neemt voor dat ze het implementeren.