Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Op het forum is dagelijks terug te lezen wat de hoogst afgegeven VIN nummer is. De grafiek die daarbij hoort geeft een nagenoeg keurige rechte lijn aan. Mijn inziens is het krijgen van een VIN nummer dus een fase in het productieproces ( begin van) waarbij de prioriteit ligt in het feit dat de fabriek zo efficient mogelijk aangestuurd kan worden.

Omdat Elon er zoveel mogelijk aan doet om de marge naar 25% te krijgen is het streven niet langer meer na maximale productie maar naar productie tegen de laagst mogelijk kosten waarbij de voorkeur ligt bij gelijkmatige aflevering.

Op zich niet geks en niets mis mee, echter op dit moment worden er auto's binnen 4 weken geleverd aan nieuwe klanten in Amerika. De orders uit Europa zijn dus een soort van aanvulling van de productieorders tot het gewenste aantal. Als je kijkt naar de verschillen in uitlevering ( van half aug voor Noorwegen tot oktober voor de laatste Sig's) denk ik dat er geen sprake meer is van een levering van honderden Sig's in een boot maar dat ze druppelgewijs binnenkomen. Hierdoor hoeven ze ook Tilburg niet voor te bereiden op een Big Bang maar kunnen ze rustig aan opstarten.

Als bovenstaande klopt begrijp ik ook waarom we nagenoeg geen informatie krijgen......we zijn slechts de opvulling van de productie!
Daarvoor heb ik dus 2 jaar geleden zoveel extra betaald voor een Sig. Ik wil niet ondankbaar overkomen maar van alle beloftes is tot op heden weinig ( zeg maar niks) nagekomen en ik word wel een beetje zenuwachtig voor het onderhoud straks.

Een toezegging van Tesla heeft tot op heden nog geen enkele waarde gehad.
 
Ik heb nu 2,5 jaar een roadster en hiermee ben ik zeer te spreken over het onderhoud.
als de monteur of ikzelf maar ergens aan twijfelde, of niet geheel tevreden over was ( een raamrubber) is het meteen zonder commentaar vervangen.
zelfs een paar maanden geleden voor een garantie reparatie zijn ze , een monteur, keurig in overleg thuis langs geweest om het in orde te maken. Alleen de uurprijs is fors: €135,-
over all ben ik beter te spreken over de service van Tesla dan die van mijn Mercedes dealer.
 
Toch komt er ook soms goed nieuws van die kant van de plas... De Signature versie is er tussendoor geproduceerd, maar de grote bulk wordt in augustus gestart. (1400 auto's per maand voor Europa)

Post Your Newly Assigned VINs Here | Forums | Tesla Motors

"Production switching to 70% Europe 30% US in August according to Tesla sales rep"
"I was in store yesterday and overheard sales rep tell customer that waiting time in US may go from 4 to 8 weeks now to 4 to 6 months in next few months. When I asked why she said that in August they are going to start producing 70% of the cars for Europe in August."


"I was skeptical as well so I quizzed the sales rep a little and she said that they had all just recieved an email instructing them to notify U.S customer to expect longer delays. She said that they are going to focus on European countries where steering wheel is on left side first. I guess 4 month delays are feasible if they cut production for Us customers down to 30%. I was actually a little concerned that demand was low enough in U.S. that they could cut production for us that much."
 
Toch komt er ook soms goed nieuws van die kant van de plas... De Signature versie is er tussendoor geproduceerd, maar de grote bulk wordt in augustus gestart. (1400 auto's per maand voor Europa)

Post Your Newly Assigned VINs Here | Forums | Tesla Motors

"Production switching to 70% Europe 30% US in August according to Tesla sales rep"
"I was in store yesterday and overheard sales rep tell customer that waiting time in US may go from 4 to 8 weeks now to 4 to 6 months in next few months. When I asked why she said that in August they are going to start producing 70% of the cars for Europe in August."


"I was skeptical as well so I quizzed the sales rep a little and she said that they had all just recieved an email instructing them to notify U.S customer to expect longer delays. She said that they are going to focus on European countries where steering wheel is on left side first. I guess 4 month delays are feasible if they cut production for Us customers down to 30%. I was actually a little concerned that demand was low enough in U.S. that they could cut production for us that much."

Interessante thread! Er staat ook dat de assembly in Europa is begonnen, 250 auto's per week (het kan zijn dat dit pas over een maand zo is (shipping), maar verlicht nu al het werk in US.
 
Hallo Folks,

Tijd om mezelf ook eens voor te stellen : Patrick Claerhout | LinkedIn.

Maar belangrijker op dit formum : P349 - 07/10/2010.
Heb voorbije maanden vooral op officiële Teslaforum gevolgd en pas recent de discussies hier eens geïnventariseerd.

Het is wachten op 85 KW non-perf, solid white, panoramic roof, 19", textile, piano black, tech pack, sound studio pack, active air, security, parkeer sensoren welke mijn kleine Peugeot 1007 moet vervangen.

Bij Tesla terechtgekomen op zoek naar verdere reductie van mijn CO2-uitstoot zonder in te boeten aan rijcomfort. Spannend verhaal om het bedrijf met (weinig)vallen en opstaan te zien evolueren. Nagelbijten en stressen hoe dichter de leveringsdatum komt. Maar dat is bij de collega early adopters (of moeten we gezien laadgebeuren niet eerder spreken over early adapters ;-) ) niet anders.

Om de mening te verspreiden dat er toch vooruitgang is mbt. Europese en Belgische leveringen: vandaag Vin ontvangen. Post die straks in betreffende discussie.

Bedankt aan iedereen die in de voorbije maanden ook op deze plaatsen zinvolle (of ludieke) bijdragen leverde.

Als ik als NewBe moet toe bijdragen tot lanceringsfeestje, laat dan maar iets weten. Ik ben in het bezit (samen met mijn buren) van een oude sportzaal en relatief grote tuin in Stadscentrum van Gent. Daar kan zeker wat volk opgevangen worden, ook als de weersomstandigheden zouden tegenzitten. Dit laatste in geval de leveringen nogmaals vertraging oplopen. Maar zo kennen we Tesla natuurlijk niet ;-) .
 
Hallo Folks,

Tijd om mezelf ook eens voor te stellen : Patrick Claerhout | LinkedIn.

Maar belangrijker op dit formum : P349 - 07/10/2010.
Heb voorbije maanden vooral op officiële Teslaforum gevolgd en pas recent de discussies hier eens geïnventariseerd.

Het is wachten op 85 KW non-perf, solid white, panoramic roof, 19", textile, piano black, tech pack, sound studio pack, active air, security, parkeer sensoren welke mijn kleine Peugeot 1007 moet vervangen.

Bij Tesla terechtgekomen op zoek naar verdere reductie van mijn CO2-uitstoot zonder in te boeten aan rijcomfort. Spannend verhaal om het bedrijf met (weinig)vallen en opstaan te zien evolueren. Nagelbijten en stressen hoe dichter de leveringsdatum komt. Maar dat is bij de collega early adopters (of moeten we gezien laadgebeuren niet eerder spreken over early adapters ;-) ) niet anders.

Om de mening te verspreiden dat er toch vooruitgang is mbt. Europese en Belgische leveringen: vandaag Vin ontvangen. Post die straks in betreffende discussie.

Bedankt aan iedereen die in de voorbije maanden ook op deze plaatsen zinvolle (of ludieke) bijdragen leverde.

Als ik als NewBe moet toe bijdragen tot lanceringsfeestje, laat dan maar iets weten. Ik ben in het bezit (samen met mijn buren) van een oude sportzaal en relatief grote tuin in Stadscentrum van Gent. Daar kan zeker wat volk opgevangen worden, ook als de weersomstandigheden zouden tegenzitten. Dit laatste in geval de leveringen nogmaals vertraging oplopen. Maar zo kennen we Tesla natuurlijk niet ;-) .

Wees welkom, laten we hopen dat lanceerfeestje nog voor de winter zal zijn en we geen te grote zaal nodig hebben ;-)
 
Ik heb sinds vandaag weer wat documenten erbij op Mijn Tesla:


Ik was vandaag op bezoek in de Maastoren in Rotterdam (AKD) en zag dat ze daar diverse oplaadpunten voor elektrische auto's hebben. Opmerkelijk dat er zowel type 2 aanslutingen waren als ook 380V 3fase aansluitingen (rood). Voor die laatste zou je dus de mobile charger mee moeten brengen. Er stond ook een Ampera te laden aan een normaal 220v stopcontact (met ernaast de Type2 laadpaal). Mobile charger (het Opel alternatief) lag gewoon op de grond. Dit was in een parkeergarage, maar zijn die mobile chargers waterdicht? Voor het geval je een keer buiten moet laden. En lijkt me ook nogal gevoelig voor vandalisme (diefstal?).
 
ImageUploadedByTapatalk1375099082.384834.jpg


- - - Updated - - -

Ik lees dit in de handleiding:
To fold an exterior mirror, place your hand on
the back of it and push it toward the door.
If Model S is equipped with the optional tech
package, the driver’s side mirror automatically
dims in proportion to the level of glare from the
headlights of a vehicle behind you (except
when in Reverse gear). Also, both exterior side
mirrors have heaters that turn on and off with
the rear window heater.

Geen elektrisch inklappende spiegels dus.
Is dat nieuw, auto-dim?

- - - Updated - - -

Nog meer bevindingen:
- geen mistlampen voor (dat was toch echt toegezegd tijdens de proefrit in Eindhoven). Wel cornering lights die aan gaan als je langzaam door een bocht rijdt (tech package).
- Wel hoogseverstelling voor koplampen, maar alleen als je geen luchtvering hebt besteld:
If your Model S is equipped with a coil
suspension system, you can adjust the
angle of the headlights to accommodate
the load you are carrying. You may need to
lower the angle of the headlights to avoid
blinding oncoming drivers in situations
when you are carrying a significant amount
of weight in the rear trunk. After touching
LEVEL, drag the slider to the desired
position

- - - Updated - - -

Laatste puntje uit de handleiding: ik lees dat de in car computer allerlei gegevens registreert en opslaat. En dat deze soms naar Tesla worden verstuurd. Ze kunnen door Tesla worden gebruikt ivm service en analyse, maar worden onder bepaalde omstandigheden ook afgestaan aan derden, bijvoorbeeld als de politie erom vraagt.
Dat betekent dus dat als je te hard rijdt en je hebt een aanrijding, dat je snelheid kan worden opgevraagd. Lijkt me niet altijd fijn...
 
Laatste puntje uit de handleiding: ik lees dat de in car computer allerlei gegevens registreert en opslaat. En dat deze soms naar Tesla worden verstuurd. Ze kunnen door Tesla worden gebruikt ivm service en analyse, maar worden onder bepaalde omstandigheden ook afgestaan aan derden, bijvoorbeeld als de politie erom vraagt.
Dat betekent dus dat als je te hard rijdt en je hebt een aanrijding, dat je snelheid kan worden opgevraagd. Lijkt me niet altijd fijn...

Lijkt mij dat dit duidelijke privé gegevens zijn. Zou dus een optie moeten zijn om het uit te kunnen zetten. Ben geen jurist, dus kan best zijn dat het wel is toegestaan zonder jou toestemming.

Van de andere kant, het kan ook in je voordeel werken om aan te tonen dat je onschuldig bent. (Iemand veegt er vanachter in en jij kunt aantonen dat je NIET plots op de rem drukte...<KUGggg>regenerative breaking<Kuggg>....)

Ik denk dat ik me hier pas zorgen over ga maken nadat ik de auto in bezit heb. Dan stel ik de vragen tenminste met een lachend gezicht :)