Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
DSC_0572.JPG


Van autopilot naar TACC door die knop in te drukken en hendel naar je toehalen.

Helemaal blij mee, bedankt
 
  • Like
Reactions: job-lek
View attachment 452587

Van autopilot naar TACC door die knop in te drukken en hendel naar je toehalen.

Helemaal blij mee, bedankt
Bij mijn MS100D okt 2018 zit de zilverkleurige knop die je kunt indrukken alleen op de richtingaanwijzer en niet op de CC hendel. Er valt dus ook niets in te drukken, ook de hendel zelf niet. In de laatste versie van de Model S manual op tesla.com kan ik hier overigens ook niks over vinden, maar wellicht dat de manual verschilt van uitvoering tot uitvoering. Alleen TACC of AP (afhankelijk van wat er op dat moment actief is) uitschakelen door CC hendel van je af te duwen staat er in de manual bij mijn Tesla.

Van AP naar TACC kan alleen door aan het stuur te draaien in mijn MS.
 
Bij mijn MS100D okt 2018 zit de zilverkleurige knop die je kunt indrukken alleen op de richtingaanwijzer en niet op de CC hendel. Er valt dus ook niets in te drukken, ook de hendel zelf niet. In de laatste versie van de Model S manual op tesla.com kan ik hier overigens ook niks over vinden, maar wellicht dat de manual verschilt van uitvoering tot uitvoering. Alleen TACC of AP (afhankelijk van wat er op dat moment actief is) uitschakelen door CC hendel van je af te duwen staat er in de manual bij mijn Tesla.

Van AP naar TACC kan alleen door aan het stuur te draaien in mijn MS.
+1
 
Bij mijn MS100D okt 2018 zit de zilverkleurige knop die je kunt indrukken alleen op de richtingaanwijzer en niet op de CC hendel. Er valt dus ook niets in te drukken, ook de hendel zelf niet. In de laatste versie van de Model S manual op tesla.com kan ik hier overigens ook niks over vinden, maar wellicht dat de manual verschilt van uitvoering tot uitvoering. Alleen TACC of AP (afhankelijk van wat er op dat moment actief is) uitschakelen door CC hendel van je af te duwen staat er in de manual bij mijn Tesla.

Van AP naar TACC kan alleen door aan het stuur te draaien in mijn MS.

Zie hier voor de 2015 MS ( zoals de mijne ) mét knopje op de CC stick... .


Xavier ;)
 
  • Like
  • Informative
Reactions: balblas and job-lek
Bij mijn MS100D okt 2018 zit de zilverkleurige knop die je kunt indrukken alleen op de richtingaanwijzer en niet op de CC hendel. Er valt dus ook niets in te drukken, ook de hendel zelf niet. In de laatste versie van de Model S manual op tesla.com kan ik hier overigens ook niks over vinden, maar wellicht dat de manual verschilt van uitvoering tot uitvoering. Alleen TACC of AP (afhankelijk van wat er op dat moment actief is) uitschakelen door CC hendel van je af te duwen staat er in de manual bij mijn Tesla.

Van AP naar TACC kan alleen door aan het stuur te draaien in mijn MS.

Zo ook bij mij. Vandaar mijn reactie.
 
Geweldig toch zo’n auto!?
Risico op diefstal vastgesteld? We voegen pincode toe.
En dan: We kunnnen de sleutel nog beter beveiligen via een update ota via de Tesla.
Denk niet dat er een ander merk is die dat allemaal voor elkaar krijgt. Ook niet de komende tien jaar.

Op gebied van OTA updates zijn andere auto fabrikanten enigszins terughoudend geweest (met reden) maar een aantal fabrikanten zijn hier ook gewoon ver mee (denk aan general motors en ford die hier in 2019/2020 al mee komen) en zo zouden volgens Harman International (o.a. leverancier van OTA hardware) ten minste 10 andere grote auto fabrikanten druk bezig zijn met op korte termijn full OTA beschikbaar maken in hun nieuwe modellen. De meeste autofabrikanten konden daarnaast wanneer je bij de garage kwam natuurlijk al jaren updates uitvoeren. Mijn 2006 BMW kreeg in 2015 nog op een aantal van de systemen updates toen deze bij de garage was.

Dat een ander merk dat voorlopig niet voor elkaar zou kunnen krijgen is denk ik een tikje overenthousiast. :)
Het is een kwestie van wie is de eerste en wie durft. Dit was Tesla (op meerdere gebieden) en na de eerste volgen er automatisch meer.
 
Bijna een weekje met de Tesla 3 Long Range. Wel nieuwsgierig hoe de file meldingen op de navigatie nu echt werkt, vandaag had ik op mijn telefoon Google Maps aan en die gaf wel de alternatieve routes weer. Vreemd dat de Tesla Long Range dit niet doet.
 
Bijna een weekje met de Tesla 3 Long Range. Wel nieuwsgierig hoe de file meldingen op de navigatie nu echt werkt, vandaag had ik op mijn telefoon Google Maps aan en die gaf wel de alternatieve routes weer. Vreemd dat de Tesla Long Range dit niet doet.
Let op dat je in de instellingen van je navigatie moet gaan kijken dat herberekenen aan staat. Dat staat standaard ingesteld dat ie enkel een andere route voorstelt als de andere route meer dan 10 minuten winst geeft.

Zet dat eens op 1 minuut, dan zal dat al wat schelen.
 
  • Like
Reactions: cracktro
Bijna een weekje met de Tesla 3 Long Range. Wel nieuwsgierig hoe de file meldingen op de navigatie nu echt werkt, vandaag had ik op mijn telefoon Google Maps aan en die gaf wel de alternatieve routes weer. Vreemd dat de Tesla Long Range dit niet doet.

Klik 1 keer op de kaart en rechtsonder zie je drie icoontjes onder elkaar. De middelste is een verkeerslichtje. Als je die activeert kun je op de kaart de verkeersdrukte zien. Hoe het werkt weet ik niet maar afgelopen dinsdag werd ik keurig langs binnendoorwegen om de tractoroptocht heen geleid. Alternatieve routes kan ik ook niet zien of kiezen.
 
Dank voor jullie hulp m.b.t. filemeldingen. Vanmorgen iets vreemd in een parkeergarage, alarm van Tesla 3 ging ineens af. Sentry mode stond uit. Maar op één of andere manier was de kofferbak niet goed gesloten, terwijl de auto wel dicht zat. Normaliter krijg ik hem nooit op slot wanneer de kofferbak dichtzit, maar blijkbaar had ik mijn jas in de kofferbak gedaan terwijl de auto al was afgesloten ...... denk weer wat geleerd.

Gisteren werd ik ook omgeleid, maar kon inderdaad de voorgestelde route niet echt inzien. ZIjn er alternatieve tooling die zoiets wel kunnen op de Tesla, Google Maps starten werkte niet zo super via de Browser. Hoorde al iets over een betterrouteplanner, maar die liep ook niet vloeiend.

Ook ben ik nieuwsgierig naar personen welke reeds V10 op de Tesla hebben staan en toevallig daar een SanDisk Ultra Fit usb stick gebruiken.
Ik heb deze de eerste dagen zonder issues kunnen gebruiken, deze stick zag ik vaak op forums staan aangezien deze heel goed zou zijn. Na een aantal dagen zie ik ineens regelmatig de foutmelding dat die stick te traag is om als dashcam te gebruiken. Zie op diverse forums staan dat die problemen zijn ontstaan sinds één van de laatste v9 updates. Ik ben nieuwsgierig of iemand anders V10 heeft een geen problemen meer heeft met deze USB stick.
Of moet ik dan toch echt voor een SSD disk gaan.
 
Vandaag had ik een software update voor mijn model X, na installatie bleek dat de update gefaald was (melding gaf aan dat er gewacht moest worden tot Tesla het opnieuw zou proberen) en nu heb ik de melding 'Software update nodig, neem contact op met SeC' (oid) op het dashboard.

Verder heb ik al een paar weken last van 'zitting op tweede zitrij niet vastgeklikt' (oid) terwijl de zitting wel gewoon vast zit. Die melding is er overigens vanaf ongeveer hetzelfde moment dat het linkervoorportier ermee ophield (wat vlot gefixt is door Tesla) dus wellicht is er een verband.

Ik meen van anderen hier op het forum berichten gelezen te hebben die iets vergelijkbaars aan de hand hadden, is er nog een speciale reset, magische dans of toverspreuk die soelaas kan brengen?
Of wordt dit toch in de niet al te nabije toekomst een aantal uur flexwerken in de Tesla SeC coffeecorner?