Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zie deze post: EU finalize and deliveries - Page 66

Mensen in Zwitserland hebben dus te horen gekregen dat de Twin charger er bij de levering niet in zit, de leverancier zou het werk niet aan kunnen?

Opzich maakt het mij weinig uit dat ik in het begin met 3x16A ipv 3x32A kan laden. Als het voor de Zwitsers geld gaat dit voor ons ook wel op gok ik.

Zouden ze stiekem Brusa hebben ingeschakeld?
 
Ben net even aan t kijken op die brusa site, weet niet of dat is wat Tesla gebruikt maar het zal iig vergelijkbaar zijn.
Als je kijkt naar de grafiek van efficiëntie dan zie je dat de top ligt net iets boven de helft van de max power, zou dat voor de meeste laders (lees die van Tesla) dan ook gelden?
Zou het laden op 3x10A (of 3x20A bij een dubbele lader) dan het meest efficiënt zijn bijvoorbeeld?
 
wtf doet een Model S met Duits kenteken (en promo tekst op zijkant) op Ibiza?

tesla-motors-model-s-c851802082013165700_5.jpg

Bron

Beetje zoeken komt op een limo verhuurbedrijf:
http://www.autosdipesa.com/
 
Last edited:
Ik heb vandaag vanuit mijn vakantie bestemming contact gehad met athlon (na eerst door tesla zelf daarnaar te zijn doorverwezen). Redelijk goed nieuws: de productie modellen die via athlon zijn besteld worden in oktober afgeleverd (dat zou gaan om 200 exemplaren). De signatures komen in september en daarvoor al de al eerder door athlon bestelde auto's voor roadster eigenaren (5 stuks als ik het goed heb onthouden). Volgende week worden de afspraken ingepland voor de uitlevering van de signatures.

De uitlevering in oktober zou nu erg zeker zijn, wellicht zou zelfs nog een versnelling kunnen plaatsvinden. Definitieve afleverdata kunnen nog niet worden gegeven, dat kan pas op het moment dat er sprake is van een productiedatum, die er dus al wel is voor de signatures maar nog niet voor de productie modellen van athlon.


Met vriendelijke groet,

Daniel

(die nu van zijn vrouw het verwijt krijgt dat hij tot op ongezonde hoogte geobsedeerd is door een auto door zelfs op vakantie dagelijks het forum te bekijken en eerst tesla en daarna athlon te bellen over een afleverdatum...)
 
Zie zojuist op de website van teslamotors dat er naast de drop in console ( waarvan de prijzen nog niet zijn vrijgegeven ) er nu ook een yacht floor te verkrijgen is in de USA.
De prijzen daarvan doen evenwel het ergste vermoeden wat betreft de te verwachten prijs van de console. Die yacht floor ( eigenlijk wat smalle profieltjes op de vloer ) kost 500$ in piano zwart, 650$ in de houtsoorten en 800$ in de carbon uitvoering ! En voor ons zal dat wel hetzelfde worden in euro'tjes :scared:

Ik zal er dus maar niet aan denken wat die center console gaat moeten kosten ! :crying:
 
Typisch Amsterdamse bluf :wink:

Onderschat nooit een Amsterdamse reder. Als ik weet op welke terminal dat gebeurd is een foto zo geregeld. Ik heb zelfs overwogen die van mij gewoon zelf te vervoeren. :biggrin:

- - - Updated - - -

Hier in Spanje al een aantal keer tijdig gewaarschuwd voor een flitspaal. Weet iemand of dat ook in de Model S navigatie zit?

- - - Updated - - -

Zie zojuist op de website van teslamotors dat er naast de drop in console ( waarvan de prijzen nog niet zijn vrijgegeven ) er nu ook een yacht floor te verkrijgen is in de USA.
De prijzen daarvan doen evenwel het ergste vermoeden wat betreft de te verwachten prijs van de console. Die yacht floor ( eigenlijk wat smalle profieltjes op de vloer ) kost 500$ in piano zwart, 650$ in de houtsoorten en 800$ in de carbon uitvoering ! En voor ons zal dat wel hetzelfde worden in euro'tjes :scared:

Ik zal er dus maar niet aan denken wat die center console gaat moeten kosten ! :crying:

Op de website van de leverancier is het iets van 2.500 USD.
 
Onderschat nooit een Amsterdamse reder. Als ik weet op welke terminal dat gebeurd is een foto zo geregeld. Ik heb zelfs overwogen die van mij gewoon zelf te vervoeren. :biggrin:

Nou ja, het aanbod voor het flesje prik staat. Wel échte prik natuurlijk, geen laf Proseccootje ofzo. Dus ik ben benieuwd wie de eerste foto van zijn S hier neerzet...

Reder? Toch niet op de grachtengordel :wink:
 
De robots zijn opnieuw aan het werk, site is down.

Hierdoor enkele links gezien die ik niet eerder had opgemerkt .

http://www.teslamotors.com/assets/Emergency_Response_Guide_ModelS.pdf
http://www.teslamotors.com/assets/QRG_Tesla_ModelS.pdf
http://www.teslamotors.com/assets/ModelS_Roadside_Assistance_Card.pdf

Vooral de eerste vond ik wel interessant.
Laat ons hopen dat het nooit zal gebeuren, maar de MS (on andere EV for that part) is een totaal ander voertuig dan een ICE - de hulpverleners zullen hier niet echt vertrouwd zijn in geval van nood.

http://www.youtube.com/watch?v=ntK3rvVl2Qw - in de praktijk.



 
Last edited:
Deze Tesla Motors Model S - 2 augustus 2013 - Autogespot wou ik jullie niet onthouden
De enige Model S die voorlopig in .be rond rijdt (buiten de demo autos), het moet de wagen zijn waar ze in de Bxl Store over spraken (rechstreeks import uit de US, maar geraakt niet ingeschreven en moet onherroepelijk terug naar de US. Bij Tesla willen/kunnen ze hem zelf geen onderhoud geven...).....
De auto's van Tesla hebben toch ook een duits kenteken. En van duits naar nederlands lukt altijd volgens mij dus dan moet belgisch toch ook lukken?
 
Deze Tesla Motors Model S - 2 augustus 2013 - Autogespot wou ik jullie niet onthouden
De enige Model S die voorlopig in .be rond rijdt (buiten de demo autos), het moet de wagen zijn waar ze in de Bxl Store over spraken (rechstreeks import uit de US, maar geraakt niet ingeschreven en moet onherroepelijk terug naar de US. Bij Tesla willen/kunnen ze hem zelf geen onderhoud geven...).....
Wat heb je aan een US import auto in Europa?

- Geen 3-fase laden
- Rode richtingaanwijzers
- Verkeerde stekker voor SuperCharging
- Geen parkeersensoren

Nee, ik zou toch écht geen US Model S hier importeren.
 
TM site is flink geupdate vandaag, Amerikanen krijgen veel nieuwe opties:
-Twee nieuwe 19" velgen : aerodynamic en cyclone
-Leren stoelen zijn standaard of performance (verschil is rode bies en alcantara zo te zien)
-De EU opties die we al kennen: parkeersensoren,cold weather package, extra interieur verlichting (security ontbreekt?)
-Mistlampen
-Extra leer op dashboard en deuren
-Yacht floor
-Alcantara hemel
-Michelin primacy banden

Verder lijkt het er op dat er een hele hoop opties uit het performance pakket gehaald zijn waar nu bijbetaald voor moet worden:
Leren stoelen (performance seats daar nog bovenop), carbon dash, carbon spoiler, air suspension.

De auto wordt zo een stuk duurder met al die opties waar nu bijbetaald voor moet worden, dus voor ons gunstig omdat wij nog volgens de "oude" specs besteld hebben.
De EU pagina/opties lijken onveranderd overigens.
 
TM site is flink geupdate vandaag, Amerikanen krijgen veel nieuwe opties:
-Twee nieuwe 19" velgen : aerodynamic en cyclone
-Leren stoelen zijn standaard of performance (verschil is rode bies en alcantara zo te zien)
-De EU opties die we al kennen: parkeersensoren,cold weather package, extra interieur verlichting (security ontbreekt?)
-Mistlampen
-Extra leer op dashboard en deuren
-Yacht floor
-Alcantara hemel
-Michelin primacy banden

Verder lijkt het er op dat er een hele hoop opties uit het performance pakket gehaald zijn waar nu bijbetaald voor moet worden:
Leren stoelen (performance seats daar nog bovenop), carbon dash, carbon spoiler, air suspension.

De auto wordt zo een stuk duurder met al die opties waar nu bijbetaald voor moet worden, dus voor ons gunstig omdat wij nog volgens de "oude" specs besteld hebben.
De EU pagina/opties lijken onveranderd overigens.
Die 19" cyclone vind ik wel een goede middenweg tussen de huidige 19" en de 21" wielen.

21" is echt supergaaf, maar ik vind A de banden te duur en B zijn ze zo kapot.

Die 19" cyclone zijn dan wel een goede optie.