Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit met een kleine uitdaging.

Krijg woensdag mijn M3 maar die lease ik van een leasemaatschappij. Zij hebben de auto weer overgenomen van een andere aanbieder uit Duitsland. Het account waarmee de auto besteld is, is er dus niet meer. Kan ik de auto alsnog gekoppeld krijgen aan mijn eigen account? Als ik google moet ik allemaal dingen overhandigen als visitekaartje als hij op bedrijfsnaam staat, koopovereenkomst etc.

Ik heb zelf gewoon de leaseovereenkomst. Weet iemand wat het handigst is om te doen? Bellen met Tesla of bij ze langs rijden in Amsterdam? Weet niet hoe het normaliter werkt bij Tesla.
 
Ik zit met een kleine uitdaging.

Krijg woensdag mijn M3 maar die lease ik van een leasemaatschappij. Zij hebben de auto weer overgenomen van een andere aanbieder uit Duitsland. Het account waarmee de auto besteld is, is er dus niet meer. Kan ik de auto alsnog gekoppeld krijgen aan mijn eigen account? Als ik google moet ik allemaal dingen overhandigen als visitekaartje als hij op bedrijfsnaam staat, koopovereenkomst etc.

Ik heb zelf gewoon de leaseovereenkomst. Weet iemand wat het handigst is om te doen? Bellen met Tesla of bij ze langs rijden in Amsterdam? Weet niet hoe het normaliter werkt bij Tesla.

Mijn X was gekoppeld aan mijn mail, maar kon er niet meer in, reset etc werkte niet. Toen moest ik idd per mail alles opsturen (kvk gegevens etc) om het aan een andere account gekoppeld te krijgen.
 
Ik zit met een kleine uitdaging.

Krijg woensdag mijn M3 maar die lease ik van een leasemaatschappij. Zij hebben de auto weer overgenomen van een andere aanbieder uit Duitsland. Het account waarmee de auto besteld is, is er dus niet meer. Kan ik de auto alsnog gekoppeld krijgen aan mijn eigen account? Als ik google moet ik allemaal dingen overhandigen als visitekaartje als hij op bedrijfsnaam staat, koopovereenkomst etc.

Ik heb zelf gewoon de leaseovereenkomst. Weet iemand wat het handigst is om te doen? Bellen met Tesla of bij ze langs rijden in Amsterdam? Weet niet hoe het normaliter werkt bij Tesla.

Je zou kunnen beginnen met hiernaar een mail met verzoek te sturen:

[email protected]
 
F63BFC46-0B23-41F7-999F-19D3929FFF97.jpeg
Onderweg naar Basel rijd ik zo in een Tesla service mob bij Waver !
—Had u nog verzoekjes? Nou mijn rechter raam wil soms niet dicht. Ok fixen we. Ik zie in de database dat de rechter aandrijfarm van uw auto op terugroepacties staat zullen we die ook meteen doen? Kost een half uurtje. —
F63BFC46-0B23-41F7-999F-19D3929FFF97.jpeg

dit is geweldig toch?
Beter kunnen ze voor mij de service niet organiseren.
 

Attachments

  • AF1A85C5-1511-4D4E-A1D3-21362A2DEA8B.jpeg
    AF1A85C5-1511-4D4E-A1D3-21362A2DEA8B.jpeg
    85.9 KB · Views: 47
View attachment 469099 Onderweg naar Basel rijd ik zo in een Tesla service mob bij Waver !
—Had u nog verzoekjes? Nou mijn rechter raam wil soms niet dicht. Ok fixen we. Ik zie in de database dat de rechter aandrijfarm van uw auto op terugroepacties staat zullen we die ook meteen doen? Kost een half uurtje. —
View attachment 469099
dit is geweldig toch?
Beter kunnen ze voor mij de service niet organiseren.
Ha mooi. Maar staan die daar dan gewoon voor het geval dat iemand langs rijdt, of kondigen ze dat aan of hoe?
 
De afspraak is nu eenmaal dat de naam van een stad wordt gebruikt die in het betreffende land geldig is, dus Lille.

Rijssel is vooral in zwang bij onze Vlaamse vrienden, die een hekel aan Frans (de taal ;)) hebben. Voor ons Nederlanders maakt het niet zoveel uit.
 
Ik ben op zoek naar 20 wielbouten voor mijn Model S (2016, facelift) omdat mijn vorige bandencentrale ze heeft versleten. Weet er iemand of Tesla die op voorraad heeft (daar nemen ze niet op) of dat ik ze ergens anders kan krijgen? (Niet bij Nikola, heeft er niet genoeg op voorraad) Thanks!
 
Ik ben op zoek naar 20 wielbouten voor mijn Model S (2016, facelift) omdat mijn vorige bandencentrale ze heeft versleten. Weet er iemand of Tesla die op voorraad heeft (daar nemen ze niet op) of dat ik ze ergens anders kan krijgen? (Niet bij Nikola, heeft er niet genoeg op voorraad) Thanks!
De Model S heeft geen wielbouten, maar -moeren.
Ik kocht vorig jaar bij het Service Center Amsterdam een paar sets extra voor mijn bandenspecialist, omdat ze toen erg goedkoop waren. € 40,00 incl BTW per set moeren inclusief de chroom-look kapjes. Gewoon uit voorraad leverbaar. Ik dacht dat de prijs inmiddels wel verdubbeld was.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik ben op zoek naar 20 wielbouten voor mijn Model S (2016, facelift) omdat mijn vorige bandencentrale ze heeft versleten. Weet er iemand of Tesla die op voorraad heeft (daar nemen ze niet op) of dat ik ze ergens anders kan krijgen? (Niet bij Nikola, heeft er niet genoeg op voorraad) Thanks!
Ik heb nog een doosje met 20 gebruikte moeren. Zijn niet moeders mooiste, maar je mag ze hebben. PM maar als je interesse hebt.
IMG_1972.JPG
IMG_1973.JPG
 
  • Like
Reactions: job-lek
Naast de leeslampjes achterin een model 3 zitten 2 sleufjes die lijken op een USB C aansluiting. In de handleiding staat nergens of dat inderdaad USB aansluitingen zijn. Weet iemand het antwoord? (Ik kan het zelf niet checken, ik heb geen USB kabel met aan beide zijden een male stekker)
20191026_153622.jpg
 
De afspraak is nu eenmaal dat de naam van een stad wordt gebruikt die in het betreffende land geldig is, dus Lille.

Rijssel is vooral in zwang bij onze Vlaamse vrienden, die een hekel aan Frans (de taal ;)) hebben. Voor ons Nederlanders maakt het niet zoveel uit.
De afspraak in België is dat men in ‘t Nederlands de Nederlandstalige naam gebruikt indien die bestaat. Geldt ook voor wetteksten en internationale verdragen.

Ik wed ook dat geen enkele Vlaming een hekel heeft aan Frans. Je verwart met een hekel aan Walen, wat wél redelijk populair is, vooral rond Antwerpen.

Lille is trouwens een dorp in de Antwerpse Kempen. Daar is vorig jaar, met het WK voetbal, meer dan één Engelse supporter gestrand :).
 
  • Funny
Reactions: HWS
De afspraak in België is dat men in ‘t Nederlands de Nederlandstalige naam gebruikt indien die bestaat. Geldt ook voor wetteksten en internationale verdragen.
Zo, daar was ik niet van op de hoogte.

Het is ook gewoon belachelijk; een Engelse enthousiast op weg naar de Nurburgring moet, eens de plas over, eerst weten dat ie naar Bruxelles moet rijden, dan Brussel, en eens daar in de buurt dat ie naar Luik moet rijden, om vervolgens Liège te volgen. Tot voor enkele jaren moest ie dan Aix-la-Chapelle volgen, maar daar zijn ze dan toch van afgestapt en nu staat er gewoon Aachen in Wallonië. Voor zover ie eerst de borden 'Aken' negeert in Vlaanderen.

Maar in Nederland staat er ook gewoon "Luik" op de borden naar het zuiden hoor.

En qua verwarring: vraag maar eens een ziekenwagen in de Ieperstraat in Moorsele. Of is het Iepersestraat in Moorslede?

upload_2019-10-27_11-9-35.png
 
  • Funny
Reactions: Carl
De afspraak in België is dat men in ‘t Nederlands de Nederlandstalige naam gebruikt indien die bestaat. Geldt ook voor wetteksten en internationale verdragen.

Ik wed ook dat geen enkele Vlaming een hekel heeft aan Frans. Je verwart met een hekel aan Walen, wat wél redelijk populair is, vooral rond Antwerpen.

Lille is trouwens een dorp in de Antwerpse Kempen. Daar is vorig jaar, met het WK voetbal, meer dan één Engelse supporter gestrand :).

Volgens mij is dat een oude afspraak die internationaal inmiddels vervangen is door wat ik schreef. Duitse bebording naar Arnhem in Nederland was Arnheim, dat is inmiddels vervangen door Arnhem, juist vanwege die afspraken. Het is echter geen regelgeving maar slechts advies.

Rijssel is een exoniem volgens Exoniem - Wegenwiki Lille is endoniem en de standaard. Het gelinkte artikel vind ik interessant.

Enne, ik ken genoeg Vlamingen die een pesthekel aan Frans hebben en het vertikken om ook maar 1 woord Frans te gebruiken. Op de universiteit zat er eentje die zelfs ultranationalistisch was, decennia geleden. Gelukkig kun je niet iedereen over 1 kam scheren, toen ik in Brussel werkte was de samenwerking tussen Walen en Vlamingen prima. De voertaal was Engels. Kwam dat omdat de Walen het vertikten om Nederlands te spreken of omdat de Vlamingen het vertikten om Frans te spreken? Of omdat de collega's elkaars taal niet machtig waren? Combinatie van deze oorzaken. ;)