Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Proeflader gezocht in Baarn!

Allen, vandaag is er een Mennekes 2 lader bij mij thuis geplaatst. Aangezien ik als Athlon rijder pas op 20 september aan de beurt ben én de bekabeling in mijn huis van 1928 uit het jaar kruik is zoek ik iemand met een EV die een proeflading wil doen. Het is een 380 x 16A lader, 11 KWh. Ik wil graag zeker weten dat het ding het doet, anders haal ik Tilburg - Baarn wel maar Baarn - Waalwijk de 21e voor The Launch Party nooit.

Iemand in de buurt die even wat kabels wil laten kromtrekken? Stuur ff een PM, alvast dank!
 
Voor onze 'journalist': BMW 750Li, Mercedes S 500 lang, Tesla Model S Performance 2013 Luxuslimousinen Vergleich - autozeitung.de

Duitse Auto Zeitung vergelijkt de MS met de BMW 750L en de nieuwe S500 L. Acht de Tesla de grote winnaar, BMW/Merc 'old school'. Zal ze advertentie inkomsten kosten maar petje af, echte journalistiek bestaat nog.

Klopt, ik heb zelf de MS ook al vergeleken met de Mercedes-Benz S. En dat is niet overdreven, ik ken beide auto's. Er wordt vaak voorbij gegaan aan het premium karakter van de Model S, hij kan zich meten in de hoogste regionen. Mét wat extra benefits.

Toch, Fuzzylogic? Al binnenshuis geweest vandaag?
 
Was het wellicht iemand op dit forum, vanavond rond 19:30 bij Hoofddorp in een zwarte - en bloedsnelle - Roadster ?? We - ik in blauwe V70 - spraken elkaar even bij het stoplicht.. Kwam net terug van een proefrit in Eindhoven (met Europese uitvoering, incl mistlampen..) , ervaring was precies zoals ik hier overal lees.. nieuw voor mij was dat uitlevering vanuit Amsterdam over twee weken start..komt mooi uit, lekker dichtbij en net op tijd... (nog pakweg 5 weken..).
 
Ben ik een dagje naar Swifterbant NL geweest, mijn Model S door mijn vrouw laten afhalen, 2 uur file gestaan en net pas terug en dan staan er 6 à 7 pagina’s extra posts... Heb ze nog niet allemaal bijgelezen, maar wou even de indrukken van eerste ritjes weergeven.

De auto is fenomenaal!

Ik blijf verbaast van de afwerking en zeer onder de indruk van acceleratie. Heb ook al mijn eerste totale vreemdeling gehad die me aansprak en vroeg of dit nu de Tesla was, was zeer onder de indruk dat hij van het bestaan afwist.

Auto is nu flink aan het laden op 16A 3F via de meegeleverde adapter, instelling stond op full charge en is nu verzet naar “daily”, laden is aan 46km/hr op 221V
App doet het nu ook, Tesla moet aanvinken dat delivery gedaan is en dan is er ongeveer een uurtje of twee later connectie.
Eerste indruk van 3G blijft wat trager om kaarten te laden, zeker sateliet en direction up. Radio doet momenteel ook wat moeilijk, aan DAB nog niet begonnen... Ga voorlopig niet teveel commentaar geven, we gaan er dit weekend van genieten en maandag de kleine opmerkingen aan Tesla doorgeven 

Oh ja, ik ben gedowngrade van 5.5 naar 5.0, bij levering in Tilburg 5.5 nu 5.0 maar wel hoger versie nummer, dus denk dat ze gewoon de versie met US hebben gesynced.
Als er vragen zijn, laat maar weten, zal nu wat bijlezen en kijken wat Fuzzylogic reeds heeft geantwoord ;-)

- - - Updated - - -

De eerste tesla baby is er: amelie is geboren om 13.00. Grtz een fiere vader

Proficiat!
 
De eerste spot! :smile:
Ja dat was ik, ging een doos afhalen bij DHL (was tenslotte niet thuis gisteren) in Rotterdam noord. Normaal zou ik zo iets zonde van m'n tijd hebben gevonden.
Op de terugweg zag ik inderdaad wel een zwarte Audi achter me rijden, maar op een gegeven moment reed je door ;-)
Je bent welkom om eens langs te komen, no problem.


Die navigatie moet echt beter. Dit is toch niet slim?
Op de terugweg stuurde hij mij dwars door het centrum van rotterdam. Dat terwijl er zo'n mooie ring omheen ligt.



@Suntronics: gefeliciteerd!

Woon je toevallig in Rotterdam? :) Dat wordt op visite gaan :D
 
Klopt, ik heb zelf de MS ook al vergeleken met de Mercedes-Benz S. En dat is niet overdreven, ik ken beide auto's. Er wordt vaak voorbij gegaan aan het premium karakter van de Model S, hij kan zich meten in de hoogste regionen. Mét wat extra benefits.
Zolang ik zelf achter het stuur zit ben ik het met je eens. Maar op alle andere plaatsen bieden de anderen nog wel wat meer comfort en ruimte. Heb je zelf al eens achterin de Tesla gezeten?

- - - Updated - - -

Eerste indruk van 3G blijft wat trager om kaarten te laden, zeker sateliet en direction up. Radio doet momenteel ook wat moeilijk, aan DAB nog niet begonnen...
Bij het Tech package werkte de navigatie toch niet via Google maps maar waren ze toch "on board"?
 
Zolang ik zelf achter het stuur zit ben ik het met je eens. Maar op alle andere plaatsen bieden de anderen nog wel wat meer comfort en ruimte. Heb je zelf al eens achterin de Tesla gezeten?

- - - Updated - - -


Bij het Tech package werkte de navigatie toch niet via Google maps maar waren ze toch "on board"?

Klopt, maar die kaarten krijg je nooit te zien, visueel zie je ook bij gewoon te rijden altijd Google maps. Was nu niet aan het navigeren, maar gewoon (snel) aan het rijden en dan is het wat moeilijk als je op volledige zoom, satelliet en direction up doet.

py6u4u9y.jpg


Slaag er enkel in deze te ontvangen via DAB, normaal zit VRT op 12A maar krijg niks binnen. Dus voor België op mijn locatie enkel de Franse posten.

Je kan ook enkel Tunein configureren, mijn Deezer account werkt wel maar.... Je kan geen geluid van de browser selecteren ;-)
 
Last edited:
Hallo, ook nieuw hier. Maar lees al een behoorlijke tijd mee. Ik ben de laatste gelukkige die nog een Sig heeft kunnen bemachtigen. Eind mei geupgrade naar een Sig. (originele reservering P1079, juli 2012). Was even echt de laatste (nr 500), maar na nog een annulering gaat de allerlaatste naar Belgie.
En als je dan toch nog een Sig kunt krijgen moet het natuurlijk een rode performance met wit leder zijn... (was eigenlijk van plan de minder opvallende 'zakelijke' bruine versie te kopen). Er zijn overigens 130 Sig's in NL verkocht.

Ik kreeg bij bestelling de plechtige belofte dat er absoluut geen reguliere auto's worden geleverd voordat alle Sig's geleverd zijn. (die belofte lijken ze vanwege Noorwegen al te breken). Mijn auto is sinds begin deze week 'completed'. Tesla jongen in Engeland beweerd echter dat ik hem in de week van 16 sept geleverd krijg. Dat wordt dus een hele snelle boot of de online info klopt niet of ... het wordt gewoon eind september.

Zijn er al 'reguliere' reserveringshouders die een bevestigde afleverdatum hebben? Als de belofte klopt zou ik daar dus voor moeten zitten.
Omgekeerd: zolang jullie nog geen blij bericht van mij zien, moeten jullie ook nog geduld hebben...
Nog niets officieel over aflevering gehoord. Kreeg wel een verzoek om te linken op LinkedIn van G-J G vandaag.

We wachten rustig af...
 
Zolang ik zelf achter het stuur zit ben ik het met je eens. Maar op alle andere plaatsen bieden de anderen nog wel wat meer comfort en ruimte. Heb je zelf al eens achterin de Tesla gezeten?

Nee, daar heb je een punt. Wel achterin de verlengde Mercedes-Benz S-klasse, maar die is bedoeld als taxi of ander personenvervoer. Mijn vrienden, behept met lange stelten, hebben wel achterin gezeten en die vonden het comfortabel. Ware het niet dat de S een hoge mate van aerodynamische efficiency heeft waardoor het achter relatief laag en minder ruim is. Ook het zicht naar achter is beperkt om die reden. C'est ca. Bij mij zitten voornamelijk kinderen achterin. Dat is veilig en voldoende plek. De dingen die ik vroeger deed op de achterbank moet ik nu maar een andere plek voor vinden. Suggesties?
 
Kijk, er komen steeds meer menen uit de kast :biggrin:
welkom hier - overigens een erg mooie combinatie met wit. Was qua kleur ook de eerste auto geloof ik die gisteren Tilburg de deur uitging...
Heb die ook nog geprobeerd te krijgen, maar was veel te laat natuurlijk... Iedereen heef het alttijd over "de kinderen" bij witte bekleding-- heb daar zelf nooit een probleem mee gehad, wel met blauwe spijkerbroeken !
 
Kijk, er komen steeds meer menen uit de kast :biggrin:
welkom hier - overigens een erg mooie combinatie met wit. Was qua kleur ook de eerste auto geloof ik die gisteren Tilburg de deur uitging...
Heb die ook nog geprobeerd te krijgen, maar was veel te laat natuurlijk... Iedereen heef het alttijd over "de kinderen" bij witte bekleding-- heb daar zelf nooit een probleem mee gehad, wel met blauwe spijkerbroeken !

Voor de kinderen hebben we een Touran 7zitter met grijze stoffen bekleding...
Hoe vaak neem jij je kinderen mee naar het werk?
Over het verkleuren van het leer heb ik me wel zorgen gemaakt. Maar goed het kan meevallen. En als het tegenvalt slachten we over een paar jaar een koe voor een nieuw velletje...