Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag voor de derde keer in Eindhoven een test rit gemaakt.
En vandaag is het me opgevallen.
Ik heb als ik uit stap een bepaald gevoel dat je kan gemakkelijk kan uitleggen.

Nu blijf meestal nog wel een uurtje hangen aldaar en zie een of meerder stellen terug komen van een proefrit.
Vandaag wist ik het!!!
Je zit bij al die mannen de zelfde smile op het gezicht als ze uitstappen.
Ik begrijp die SMILE direct en weet precies welk gevoel daar bij hoort.

Dus Tesla S is simpelweg Tesla Smile :smile:
 
Vandaag voor de derde keer in Eindhoven een test rit gemaakt.
En vandaag is het me opgevallen.
Ik heb als ik uit stap een bepaald gevoel dat je kan gemakkelijk kan uitleggen.

Nu blijf meestal nog wel een uurtje hangen aldaar en zie een of meerder stellen terug komen van een proefrit.
Vandaag wist ik het!!!
Je zit bij al die mannen de zelfde smile op het gezicht als ze uitstappen.
Ik begrijp die SMILE direct en weet precies welk gevoel daar bij hoort.

Dus Tesla S is simpelweg Tesla Smile :smile:

ik heb deze week nog een ritje gemaakt in Tilburg; met de 85+.
De baan lag er wat nat bij, en toen ik vol op het ...eeuuuh... gas ?? ging, brak de wagen achteraan uit.
Snel en goed gecorrigeerd door de TractionControle, die wel degelijk aan stond. Voet niet gelost, no problem.
 
Huh? Nu breekt mijn klomp. P1079, juli 2012...dat ben ik! Heb ik nou teveel gedronken vanavond of maak jij een typo?

Wist het niet meer precies (slecht geheugen kennelijk). Kan ook 1076 if 1078 geweest zijn. Info verdween na upgrade. Na upgrade was ik S515 Suggererend dat er meet dan 500 sigs zijn. In het begin werden er vrijvallende nummers gebruikt. Aan het eind niet meer. Zal wel een administratief ding zijn.

Nog een aanrader voor wie kleuren wil vergelijken: ga een keer langs de fabriek in Fremont.. .
Het nare daar is dat met een parkeerpkaats vol S'en de auto opeens een stuk minder bijzonder lijkt.

Die bruine is overigens erg mooi. Maar toen ik mijn vrouw de keus voorlegde (bruin vs Sig rood) was de keus snel gemaakt... (sig rood dus).
 
@Fuzzy :

deze link al gezien ?
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/20325-TeslaMS-tools-for-telemetry-data-visualization
https://github.com/hjespers/teslams
Ik heb dat geinstalleerd, probleemloos... maar zonder auto zie ik uiteraard niks...

Kan je dat eens testen ? Hoe ziet het eruit ?

Thanks !

@S-19910, net snel even getest: Lijkt niet 100% te werken voor mij. Mijn app geeft laden aan 49km/hr aan, de promt geeft 6km/hr, enkel de verwachte totale laadtijd komt overeen.
 
Twee vraagjes voor Bagu of Fuzzylogic (beiden gefeliciteerd nog trouwens!)

- Werkt indernet ook tijdens het rijden? (het was de vraag of dat in de Europese versie zou kunnen/mogen)
- Werkt de achteruitrijcamera tijdens vooruit rijden? (ook daarvan was de vraag of de Europese versie dit zou hebben)

Dan nog even een persoonlijke overweging. Ik heb een Signature Red Performance besteld en hij is al onderweg. Mijn delivery window is over een maand. Ik heb de auto besteld met zilveren velgen en zonder spoiler. Na maanden van wikken en wegen, praten met anderen, filmpjes kijken, etc. ben ik echter nu tot de conclusie gekomen dat de combo Sig Red-zilveren velgen toch niet mijn ding is. Ik wil voor de grijze velgen gaan! Zou Tesla hier moeilijk over doen? Het kost hen niets extra (ik had meteen de grijze velgen kunnen kiezen), maar het is wel even wat geregel om andere velgen erop te leggen. Wat is jullie inschatting?

De spoiler zou ik er sowieso los bij willen vragen. Omdat er nog geen auto's beschikbaar waren - alleen wat filmpjes uit Amerika - kon ik moeilijk beoordelen of de spoiler wel of niet goed staat. Dus na hem in april in eerste instantie wel te hebben besteld, heb ik hem na een week weer afbesteld (ja, ik weet het, draaikont). Nu zou ik hem er toch graag los bij hebben, om hem op de auto te kunnen leggen en vanuit alle hoeken te kunnen beoordelen wat beter staat. Ik vermoed dat Tesla hierover niet te moeilijk zal doen (hij was tenslotte inbegrepen bij de Performance en is nog los te verkrijgen). Maar ik ben minder zeker of Tesla de zilveren velgen nog voor grijze wil wisselen.
 
Zeg nu de Tesla's onderweg zijn moeten de nodige voorbereidingen gedaan worden. Dat brengt mij bij de volgende vraag:

Op de Amerikaanse fora zie ik continue foto's waarop de ramen getint zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen voorstander van aso blindering maar sommige zien er mijn inziens wel gaver uit zo. (Mijn huidige Audi heeft het ook) Is er iemand die dit ook overweegt en al iets heeft uitgezocht?

Iemand nog tips hoe goed je auto te verkopen zonder veel poespas en idealiter geen 10k te weinig?

Alvast bedankt!
 
Twee vraagjes voor Bagu of Fuzzylogic (beiden gefeliciteerd nog trouwens!)

- Werkt indernet ook tijdens het rijden? (het was de vraag of dat in de Europese versie zou kunnen/mogen)
- Werkt de achteruitrijcamera tijdens vooruit rijden? (ook daarvan was de vraag of de Europese versie dit zou hebben)

Thanks, wagen is echt super, heb er nu al bijna 350km opstaan :)
- Internet werkt tijdens het rijden, getest aan 30km/h, wel traag door de redelijk trage 3G verbinding
- Achteruitrijcamera werkt ook, en op elke snelheid, heel makkelijk om te zien of iemand je wil inhalen, al moet je goed opletten, het lijkt dat ze meters achter je zitten en eigenlijk staan ze al bijna naast u
 
Last edited:
Na de eerste MS uitleveringen groeit bij mij de nieuwsgierigheid met de dag.
Meld mij bij deze ook aan als in blijde verwachting van de P85.

Ik heb deze in mei ergens definitief gemaakt maar nog geen VIN gekregen of gezien.
Volgens de opdrachtbevestiging zou het oktober - november zijn.
Afgelopen week met Roxana in UK contact gehad en die had het verrassende nieuws december 2014 (slik). Echter na correctie blijkt het gelukkig wel 2013 te zijn. Ik hoop van eerder...
 
Na de eerste MS uitleveringen groeit bij mij de nieuwsgierigheid met de dag.
Meld mij bij deze ook aan als in blijde verwachting van de P85.

Ik heb deze in mei ergens definitief gemaakt maar nog geen VIN gekregen of gezien.
Volgens de opdrachtbevestiging zou het oktober - november zijn.
Afgelopen week met Roxana in UK contact gehad en die had het verrassende nieuws december 2014 (slik). Echter na correctie blijkt het gelukkig wel 2013 te zijn. Ik hoop van eerder...


Welkom Edwin; hoe meer zielen,...

als iedere nieuwkomer vragen we je volgende docu. aan te vullen :

EUDeliveryStatus
Tesla NL en B reserveringsinfo
Model S Launch Party
Tesla Model S & X Reservations and Deliveries
 
@S-19910, net snel even getest: Lijkt niet 100% te werken voor mij. Mijn app geeft laden aan 49km/hr aan, de promt geeft 6km/hr, enkel de verwachte totale laadtijd komt overeen.

Bedankt Bagu !

Ik veronderstel dat de app (smartphone) wel de correcte data weergaf ?


het zou leuk zijn indien de tracker-toepassing zou werken; op een solid-state pc ( bvb een Raspberry Pi van bij Wido:wink: )

ik vind het in elk geval nuttig om historische data te kunnen raadplegen.
doe ik vandaag via een aparte tracker; de S heeft alles al aan boord dus mits de juiste applicatie moet dat kunnen.
 
Nu jullie de auto al een paar dagen hebben, hoeveel van de 21 inch velg is al beschadigd?:biggrin:

Zonder dolle wat vinden jullie van het weggedragen op zeer slecht wegdek? Ik heb hem gereden in dorpen en echt k.. Wegdek en hij filtert ondanks zijn 21 inch echt veel hobbels weg!
Aangezien in België de weg soms slechter is als hier Bagu wat vind jij er van?
 
Last edited: