Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zeg nu de Tesla's onderweg zijn moeten de nodige voorbereidingen gedaan worden. Dat brengt mij bij de volgende vraag:

Op de Amerikaanse fora zie ik continue foto's waarop de ramen getint zijn. Begrijp me niet verkeerd ik ben geen voorstander van aso blindering maar sommige zien er mijn inziens wel gaver uit zo. (Mijn huidige Audi heeft het ook) Is er iemand die dit ook overweegt en al iets heeft uitgezocht?

Iemand nog tips hoe goed je auto te verkopen zonder veel poespas en idealiter geen 10k te weinig?

Alvast bedankt!

Hoi Mark,

Ik heb deze vraag hier ook al eerder gesteld. Op het amerikaanse forum hoor en zie ik veel goede verhalen over Spectra PhotoSync. Niet direkt in NL verkrijgbaar, maar ik heb de fabrikant gemaild, en ze melden: "Unfortunatley, we do not have any dealers in the Netherlands. If you are to purchase the product from us directly, the price per square feet is $11.90 per square feet + shipping." Best prijzig dus, aangezien een je iets van 12m2 nodig hebt om alles rondom egaal te tinten. Je zit dan wel wel met een wettelijke 50% lichtdoorlatendheid voor de voorruit, dus heel donker gaat niet lukken. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen. Misschien eerst maar eens afwachten tot hij voor de deur staat :smile:

Gr. Erik

- - - Updated - - -

De 21" velgen zijn nog onbeschadigd. Maar ik heb nog wel alloygators die ik wil laten installeren. Voor het geval dat.

Echt hele slechte wegen ben ik nog niet tegen gekomen. Maar verkeersdrempels neemt de S zonder moeite.

Die alloygators heb ik ook in het vizier. Zijn die hier verkrijgbaar, of gewoon bestellen via internet UK? Welke kleur heb je gekozen?
 
Hoi Mark,

Ik heb deze vraag hier ook al eerder gesteld. Op het amerikaanse forum hoor en zie ik veel goede verhalen over Spectra PhotoSync. Niet direkt in NL verkrijgbaar, maar ik heb de fabrikant gemaild, en ze melden: "Unfortunatley, we do not have any dealers in the Netherlands. If you are to purchase the product from us directly, the price per square feet is $11.90 per square feet + shipping." Best prijzig dus, aangezien een je iets van 12m2 nodig hebt om alles rondom egaal te tinten. Je zit dan wel wel met een wettelijke 50% lichtdoorlatendheid voor de voorruit, dus heel donker gaat niet lukken. Ik ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen. Misschien eerst maar eens afwachten tot hij voor de deur staat :smile:

Gr. Erik

- - - Updated - - -



Die alloygators heb ik ook in het vizier. Zijn die hier verkrijgbaar, of gewoon bestellen via internet UK? Welke kleur heb je gekozen?

Thnx.


Ik heb ze rechtstreeks (alloygator) in de uk besteld, met de kortingscode die ergens op het forum zweeft.
 
Wbt raamfolie: dat ben ik ook aan het overwegen, vind het er mooi uitzien bij rode lak en het al vrij donkere pano dak.
Niet van die aso pikzwarte ramen maar gewoon subtiel wat donkerder en binnen de wettelijke marge van 55% lichtdoorlatendheid.

Maar waarom 1 specifiek merk folie? Is 3M of iets anders wat hier verkrijgbaar is niet goed?
Ik heb wel eens wat gelezen over een rode of blauwe gloed wat de combi Tesla glas+folie zou kunnen veroorzaken, dus dat is wel een aandachtspunt idd.

Heb al twee offertes liggen een van €595 en een van €505 (incl btw), voor alle ramen behalve voorruit en dak.
 
Dan nog even een persoonlijke overweging. Ik heb een Signature Red Performance besteld en hij is al onderweg. Mijn delivery window is over een maand. Ik heb de auto besteld met zilveren velgen en zonder spoiler. Na maanden van wikken en wegen, praten met anderen, filmpjes kijken, etc. ben ik echter nu tot de conclusie gekomen dat de combo Sig Red-zilveren velgen toch niet mijn ding is. Ik wil voor de grijze velgen gaan! Zou Tesla hier moeilijk over doen? Het kost hen niets extra (ik had meteen de grijze velgen kunnen kiezen), maar het is wel even wat geregel om andere velgen erop te leggen. Wat is jullie inschatting?
Hoi RSF, ik zit met het omgekeerde. Heb grijze velgen besteld op m'n blauwe performance maar vind de zilveren toch mooier denk ik. Ik wil dit volgende week aanpassen. Laat maar ff weten of het met jou en Tesla gelukt is anders kunnen wij ook swappen. Wellicht dat Tesla Tilburg het wel wil doen voor de aflevering. De wielen gaan er toch af en weer op daar.
 
Hoi RSF, ik zit met het omgekeerde. Heb grijze velgen besteld op m'n blauwe performance maar vind de zilveren toch mooier denk ik. Ik wil dit volgende week aanpassen. Laat maar ff weten of het met jou en Tesla gelukt is anders kunnen wij ook swappen. Wellicht dat Tesla Tilburg het wel wil doen voor de aflevering. De wielen gaan er toch af en weer op daar.
Kijk, hier bewijst zo'n forum zijn echte waarde! Is er nog iemand die hem pas half november wil hebben in plaats van volgende week? Dan ruil ik graag :)
 
EU P1828 heeft nu VIN 20629.

Wbt raamfolie: dat ben ik ook aan het overwegen, vind het er mooi uitzien bij rode lak en het al vrij donkere pano dak.
Niet van die aso pikzwarte ramen maar gewoon subtiel wat donkerder en binnen de wettelijke marge van 55% lichtdoorlatendheid.

Maar waarom 1 specifiek merk folie? Is 3M of iets anders wat hier verkrijgbaar is niet goed?
Ik heb wel eens wat gelezen over een rode of blauwe gloed wat de combi Tesla glas+folie zou kunnen veroorzaken, dus dat is wel een aandachtspunt idd.

Heb al twee offertes liggen een van €595 en een van €505 (incl btw), voor alle ramen behalve voorruit en dak.

Is er een reden waarom je de voorruit niet wilt doen? Mag ik vragen waar je deze offertes hebt aangevraagd?
 
De 21" velgen zijn nog onbeschadigd. Maar ik heb nog wel alloygators die ik wil laten installeren. Voor het geval dat.

Echt hele slechte wegen ben ik nog niet tegen gekomen. Maar verkeersdrempels neemt de S zonder moeite.

Same here, nog geen curb rash en ik heb ook de alloy gators liggen. Nu zijn de Michelins die eropstaan wel voorzien van een klein kantje voor beetje bescherming van de velg.
Belgische wegen valt voorlopig ook goed mee, heb geen last van verkeersdrempels met de luchtvering lijkt alles zeer smooth.