Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Same here, nog geen curb rash en ik heb ook de alloy gators liggen. Nu zijn de Michelins die eropstaan wel voorzien van een klein kantje voor beetje bescherming van de velg.
Belgische wegen valt voorlopig ook goed mee, heb geen last van verkeersdrempels met de luchtvering lijkt alles zeer smooth.
Zou je ze nu nog steeds bestellen of laat je ze plaatsen omdat je ze toch al hebt liggen?
 
Ik ga de gators zeker testen, maar tot nog toe nog geen tijd gehad.

Een paar andere observaties, ondervindingen:
  • De frunk met beide handen dicht duwen als het geregent heeft is redelijk gevaarlijk, je handen schuiven er namelijk vanaf en dan komt je kin dichtbij de frunk en ga je mooi door de knieen :wink:
  • Publieke laadbeurt 1 - Eerste publieke laadbeurt achter de rug, IKEA Hognoul. Voorzien van laadpalen met 3F 16A maar veel veel te kleine parkeerplaatsen. Palen werken via sms maar ging niet dadelijk om me in te schrijven, verkorte nummer werkte niet. Had wel hulp van zeer vriendelijk personeel en met de RFID card ging het perfect via de kabel (Dostar). Men heeft bij IKEA ook de verantwoordelijke erbij gehaald, en foto's genomen van mijn parkeer staaltje, ze hadden namelijk nooit gedacht een wagen van dit formaat te zien en gingen nu nadenken hoe ze de plaatsen kunnen vergroten.
    ikea.JPG

  • Publieke laadbeurt 2 - Niet gelukt om te laden, er stonden een aantal fietsen vastgemaakt op de plaats om wagen te laden. Ook observatie de de parkingplaats weer eens voorzien is voor type smart of twizzy maar niet echt om de MS binnen de lijntjes te parkeren... Zie foto, een MS is namenlijk iets breder dan de lengte van een fiets :rolleyes:
    Leuven.JPG

  • Homelink programeren is veel veel geduld hebben, poging of 9 nodig gehad voordat de wagen de afstandsbediening herkende, maar het is gelukt en werkt naar behoren. Ook krijg je als je in de buurt mooi de pop-up zodat je snel kan openen. Voor de geinteresseerde heb zelf wel ontvanger moeten bijplaatsen.
  • Als je snel naar de wagen gaat en dadelijk instapt moet je toch 15 tal seconden wachten tot je scherm klaar is met booten om te kunnen vertrekken
  • Eerste verkoop is een feit, bij de IKEA stond er een heer te wachten die van een vriend via mail een foto gekregen had dat wij er stonden te laden. Na een kort gesprek over mijn zeer beperkte "real life" ervaring was de beslissing genomen en ging hij na lang twijfelen maandag naar de storen om zelf eentje te bestellen. Feeling so proud :biggrin:
  • We zijn gisteren ook voorbij gereden op de snelweg door een wagen waarvan alle inzittende ons aan het filmen waren en dan een dikke thumbs up gaven:smile: Be prepared, denk nu al door 7 vreemde aangesproken tijden 2 uurtjes IKEA en 3 uurtjes parkeren in Leuven
  • Ben volop aan het zoeken welke laadpas ik zou moeten nemen, als ik het nu wat zie is het per leverancier of integrator een appart eigen systeem met eigen palen, niemand die overall iets kan aanbieden, moesten er mensen zijn die hier al meer huiswerk gemaakt hebben hoor ik het graag!
 
Hoi RSF, ik zit met het omgekeerde. Heb grijze velgen besteld op m'n blauwe performance maar vind de zilveren toch mooier denk ik. Ik wil dit volgende week aanpassen. Laat maar ff weten of het met jou en Tesla gelukt is anders kunnen wij ook swappen. Wellicht dat Tesla Tilburg het wel wil doen voor de aflevering. De wielen gaan er toch af en weer op daar.

Bedankt voor het aanbod. Ik ga het eerst via Tesla proberen en reken erop dat het met hun first class service moet lukken de velgen nog te wisselen vóór de aflevering over een maand. Mocht het niet lukken, dan ga ik graag op je aanbod in, alhoewel er wel het praktische probleem zal zijn dat jouw auto (P2846) zeker twee maanden later zal komen en mijn velgen/banden er dan al 5000 à 6000 km op hebben zitten. Als ik jou was, zou ik zeker Tesla alvast benaderen. Je auto is waarschijnlijk nog niet gebouwd. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter.
 
[*]Publieke laadbeurt 2 - Niet gelukt om te laden, er stonden een aantal fietsen vastgemaakt op de plaats om wagen te laden. Ook observatie de de parkingplaats weer eens voorzien is voor type smart of twizzy maar niet echt om de MS binnen de lijntjes te parkeren... Zie foto, een MS is namenlijk iets breder dan de lengte van een fiets :rolleyes:
View attachment 29198

Nou, met die fietsen had ik wel raad geweten!
 
Ik ga de gators zeker testen, maar tot nog toe nog geen tijd gehad.

Een paar andere observaties, ondervindingen:
  • De frunk met beide handen dicht duwen als het geregent heeft is redelijk gevaarlijk, je handen schuiven er namelijk vanaf en dan komt je kin dichtbij de frunk en ga je mooi door de knieen :wink:
  • Publieke laadbeurt 1 - Eerste publieke laadbeurt achter de rug, IKEA Hognoul. Voorzien van laadpalen met 3F 16A maar veel veel te kleine parkeerplaatsen. Palen werken via sms maar ging niet dadelijk om me in te schrijven, verkorte nummer werkte niet. Had wel hulp van zeer vriendelijk personeel en met de RFID card ging het perfect via de kabel (Dostar). Men heeft bij IKEA ook de verantwoordelijke erbij gehaald, en foto's genomen van mijn parkeer staaltje, ze hadden namelijk nooit gedacht een wagen van dit formaat te zien en gingen nu nadenken hoe ze de plaatsen kunnen vergroten.
    View attachment 29197
  • Publieke laadbeurt 2 - Niet gelukt om te laden, er stonden een aantal fietsen vastgemaakt op de plaats om wagen te laden. Ook observatie de de parkingplaats weer eens voorzien is voor type smart of twizzy maar niet echt om de MS binnen de lijntjes te parkeren... Zie foto, een MS is namenlijk iets breder dan de lengte van een fiets :rolleyes:
    View attachment 29198
  • Homelink programeren is veel veel geduld hebben, poging of 9 nodig gehad voordat de wagen de afstandsbediening herkende, maar het is gelukt en werkt naar behoren. Ook krijg je als je in de buurt mooi de pop-up zodat je snel kan openen. Voor de geinteresseerde heb zelf wel ontvanger moeten bijplaatsen.
  • Als je snel naar de wagen gaat en dadelijk instapt moet je toch 15 tal seconden wachten tot je scherm klaar is met booten om te kunnen vertrekken
  • Eerste verkoop is een feit, bij de IKEA stond er een heer te wachten die van een vriend via mail een foto gekregen had dat wij er stonden te laden. Na een kort gesprek over mijn zeer beperkte "real life" ervaring was de beslissing genomen en ging hij na lang twijfelen maandag naar de storen om zelf eentje te bestellen. Feeling so proud :biggrin:
  • We zijn gisteren ook voorbij gereden op de snelweg door een wagen waarvan alle inzittende ons aan het filmen waren en dan een dikke thumbs up gaven:smile: Be prepared, denk nu al door 7 vreemde aangesproken tijden 2 uurtjes IKEA en 3 uurtjes parkeren in Leuven
  • Ben volop aan het zoeken welke laadpas ik zou moeten nemen, als ik het nu wat zie is het per leverancier of integrator een appart eigen systeem met eigen palen, niemand die overall iets kan aanbieden, moesten er mensen zijn die hier al meer huiswerk gemaakt hebben hoor ik het graag!

Bedankt bagu, keep'm coming.
 
Last edited:
Ik had nog eens geïnformeerd naar de status van mijn bestelling (P3514). Ook nog geen VIN, maar op zich is dat niet zo vreemd.
De prognose was eind november (daarvoor was het oktober/november). Inmiddels is die bijgesteld naar december. Ik hoop maar dat deze niet nog verder gaat opschuiven. In een eerdere mail stond gelukkig (voor wat het waard is) "Graag adviseer ik u dat alle Model S reserveringen gemaakt voor 31 April 2013 dit jaar nog geleverd gaan worden, dit garandeerd Tesla Motors."
(of is het juridisch niet geldig als er een d/t fout in zit ;) ?).
Wel balen. Hopelijk valt het toch mee.
 
Ik had nog eens geïnformeerd naar de status van mijn bestelling (P3514). Ook nog geen VIN, maar op zich is dat niet zo vreemd.
De prognose was eind november (daarvoor was het oktober/november). Inmiddels is die bijgesteld naar december. Ik hoop maar dat deze niet nog verder gaat opschuiven. In een eerdere mail stond gelukkig (voor wat het waard is) "Graag adviseer ik u dat alle Model S reserveringen gemaakt voor 31 April 2013 dit jaar nog geleverd gaan worden, dit garandeerd Tesla Motors."
(of is het juridisch niet geldig als er een d/t fout in zit ;) ?).
Wel balen. Hopelijk valt het toch mee.

@Gelden:
1) Ja, het is juridisch geldig met spelfout. De Nederlandse rechter kijkt naar redelijkheid en billijkheid en Tesla heeft zich hier ruim over uitgesproken (niet alleen naar jou). Dit lijkt me bindend en daar waar niet mogelijk reden tot schadevergoeding. Oef! Zware taal! Maar het valt in de praktijk, als altijd, wel mee:
2) Als je door je wimpers naar de aflevermomenten en afspraken kijkt dat vermoed ik dat de MS'en, ook die van jou, sneller worden uitgeleverd dan verwacht, zeker in de achterliggende time windows (nov/dec). Komt wel goed denk ik dus.
3) Tilburg levert voor een groot deel in Europa. Mocht de levering van de toegezegde MS'en in NL voor 2014 in gevaar komen dan denk ik dat omringende landen even wat minder toevoer krijgen. Het is tenslotte een flexibel systeem (i.c. men beslist zelf) waarmee geduvel voorkomen kan worden wegens NL belastingwetgeving.

Kortom: jouw kerstboom is elektrisch dit jaar! Daar verwed ik mijn (kerst)ballen onder.
 
@Wiebe: dank voor je toelichting. Stelt me toch enigszins gerust (ik had overigens al een soortgelijke gedachte hierover).

@all: ik hoor dat er wat connecties op Linkedin worden gelegd tussen members. Zelf werd ik ook benaderd om te linken door iemand van het forum. Prima! Toen heb ik even gekeken of er geen group op Linked voor bestaat. Wel een internationale group, maar geen specifiek voor NL/BE. En in de internationale group kan ik volgens mij niet filteren op leden uit bijvoorbeeld Nederland.
Ik heb dus maar een nieuwe group aangemaakt. Eens kijken of dat werkt en waar het toe leidt. Zie hier: http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=5151104
Voel je vrij om je erop in te schrijven.

Groet,
Maurice.
 
Vandaag de hele dag in Zolder mensen over het circuit gereden (VAB autohappening). Goed te zien dat Tesla ook vertegenwoordigd was met een aantal Roadster rijders en 2 Tesla's Model S. De foto van de Model S heb ik 's ochtends genomen. 'S middags werd het drukker omdat veel mensen het weer afgewacht hebben. Ook de Model S mocht toen op de nodige aandacht rekenen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Views: 345
  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Views: 334
Ik had nog eens geïnformeerd naar de status van mijn bestelling (P3514). Ook nog geen VIN, maar op zich is dat niet zo vreemd.
De prognose was eind november (daarvoor was het oktober/november). Inmiddels is die bijgesteld naar december. Ik hoop maar dat deze niet nog verder gaat opschuiven. In een eerdere mail stond gelukkig (voor wat het waard is) "Graag adviseer ik u dat alle Model S reserveringen gemaakt voor 31 April 2013 dit jaar nog geleverd gaan worden, dit garandeerd Tesla Motors."

Ik had afgelopen week ook even per mail contact met Tesla, zelfde verhaal. Ik stond op eind nov/begin dec, is nu geschoven naar midden/eind december. Ik heb daarop direct gebeld, want werd wat zenuwachtig van "eind december". Ze verzekerden me dat de auto dit jaar geleverd gaat worden. Het klonk redelijk overtuigend moet ik zeggen.

Als je kijkt naar de vlotte productie van 500 auto's per week, waarvan in augustus naar verluid 70% naar Europa, en er al een VIN in productie gerapporteerd is van ergens rond de 17800, dan krijg ik de indruk dat het hard gaat. Op basis daarvan zou je eerder denken dat het sneller dan langzamer gaat dan verwacht. Misschien dat ze wat conservatiever communiceren gezien alle ophef over levering? Beter under promis en over deliver dan andersom?
 
@all: ik hoor dat er wat connecties op Linkedin worden gelegd tussen members. Zelf werd ik ook benaderd om te linken door iemand van het forum. Prima! Toen heb ik even gekeken of er geen group op Linked voor bestaat. Wel een internationale group, maar geen specifiek voor NL/BE. En in de internationale group kan ik volgens mij niet filteren op leden uit bijvoorbeeld Nederland.
Ik heb dus maar een nieuwe group aangemaakt. Eens kijken of dat werkt en waar het toe leidt. Zie hier: http://www.linkedin.com/groups?home=&gid=5151104
Voel je vrij om je erop in te schrijven.

Groet,
Maurice.

Zojuist de groep verdubbeld :)
 
Bedankt voor het aanbod. Ik ga het eerst via Tesla proberen en reken erop dat het met hun first class service moet lukken de velgen nog te wisselen vóór de aflevering over een maand. Mocht het niet lukken, dan ga ik graag op je aanbod in, alhoewel er wel het praktische probleem zal zijn dat jouw auto (P2846) zeker twee maanden later zal komen en mijn velgen/banden er dan al 5000 à 6000 km op hebben zitten. Als ik jou was, zou ik zeker Tesla alvast benaderen. Je auto is waarschijnlijk nog niet gebouwd. Hoe eerder je erbij bent, hoe beter.
Gebruikt is gezien de ervaringen met de bandenslijtage in de USA niet interessant. Vandaar mijn suggestie dat Tesla Tilburg het wellicht wil regelen. Omwisselen voor uitlevering. Anders kunnen we de banden ook nog wel over laten zetten. Inmiddels ontving ik ook al een verzoek van een ander forumlid met een standaard P85 waarbij de grijze niet als optie worden aangeboden. Zijn delivery window komt redelijk overeen met de mijne.

@Bagu en Fuzzylogic, geweldig om jullie Europese ervaringen te lezen. Keep m coming!