Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dank je allen. Het het van doen met het testen van de remmen. Iets met een rollerbank die niet geschikt is voor EV’s als een Tesla.

Lijkt me sterk. Uit het keuringshandboek:

Wijze van keuren
Indien een remproef op de weg wordt uitgevoerd, moet de snelheid bij aanvang van de remproef ongeveer 50 km/h bedragen.

Mag dus gewoon op de weg.
 
Wow! Via the over the air software update heb ik er een airbag bij gekregen.
B034333B-3722-43FC-A0AD-5F5C64A4D4F3.jpeg
 
Kwikfit in Nijmegen keurt ook Tesla's alleen heb ik die links laten liggen i.v.m. gebrek aan vertrouwen die ik kreeg over de telefoon. Maar dat ging meer over dat ze de auto zonder mij wilde keuren en toen ik aangaf er wel bij te moeten zijn, moest het plots een uur later ivm bezoek keurmeester....
 
Eindelijk de nieuwe MS mogen halen vandaag, binnen in de hal (niet buiten).
Helemaal naar het zin maar toch wat "dingetjes" ontdekt wat wij niet hadden verwacht tov de bestaande (2015) MS.

Zo kunnen wij (lees: hebben wij) geen spotify meer? De webbrouwser is ook zoek!
Ik weet niet wie er allemaal laatst een MS hebben opgehaald maar wij missen die 2 items onder het "pijltje" omhoog.
(zie foto hieronder van scherm MS 2019) Wel zijn Toybox en Arcade erbij gekomen maar ik speel geen spelletjes

Verder ontdekte wij het verschil tussen Autopilot (2) anno 2015 en autopilot (5) anno 2019 (beide zonder enhanced optie).
Dat is best een stap terug aangezien auto park en Summon niet meer in de 2019 versie zitten (hadden we wel).
Ook Navigate on autopilot (=baan wisselen mbv richting aanwijzer) is niet meer aanwezig in 2019 versie. Maar dat is een optie die eigenlijk toch niet goed werkte. Dat was nog wel (ooit in het begin) toen je het stuur nooit hoefde vast te pakken voor baanwissel. Enkel richting aanwijzer bedienen was (toen) voldoende.


Zijn er hier meer die geen Spotify of webbrouwser (meer) hebben?

8F3B8C35-9469-4A04-B515-248489A91610.JPG
 
Eindelijk de nieuwe MS mogen halen vandaag, binnen in de hal (niet buiten).
Helemaal naar het zin maar toch wat "dingetjes" ontdekt wat wij niet hadden verwacht tov de bestaande (2015) MS.

Zo kunnen wij (lees: hebben wij) geen spotify meer? De webbrouwser is ook zoek!
Ik weet niet wie er allemaal laatst een MS hebben opgehaald maar wij missen die 2 items onder het "pijltje" omhoog.
(zie foto hieronder van scherm MS 2019) Wel zijn Toybox en Arcade erbij gekomen maar ik speel geen spelletjes

Verder ontdekte wij het verschil tussen Autopilot (2) anno 2015 en autopilot (5) anno 2019 (beide zonder enhanced optie).
Dat is best een stap terug aangezien auto park en Summon niet meer in de 2019 versie zitten (hadden we wel).
Ook Navigate on autopilot (=baan wisselen mbv richting aanwijzer) is niet meer aanwezig in 2019 versie. Maar dat is een optie die eigenlijk toch niet goed werkte. Dat was nog wel (ooit in het begin) toen je het stuur nooit hoefde vast te pakken voor baanwissel. Enkel richting aanwijzer bedienen was (toen) voldoende.


Zijn er hier meer die geen Spotify of webbrouwser (meer) hebben?

View attachment 488856
Meest voor de hand liggende vraag: welke versie van de software wordt aangegeven?
 
Eindelijk de nieuwe MS mogen halen vandaag, binnen in de hal (niet buiten).
Helemaal naar het zin maar toch wat "dingetjes" ontdekt wat wij niet hadden verwacht tov de bestaande (2015) MS.

Zo kunnen wij (lees: hebben wij) geen spotify meer? De webbrouwser is ook zoek!
Ik weet niet wie er allemaal laatst een MS hebben opgehaald maar wij missen die 2 items onder het "pijltje" omhoog.
(zie foto hieronder van scherm MS 2019) Wel zijn Toybox en Arcade erbij gekomen maar ik speel geen spelletjes

Verder ontdekte wij het verschil tussen Autopilot (2) anno 2015 en autopilot (5) anno 2019 (beide zonder enhanced optie).
Dat is best een stap terug aangezien auto park en Summon niet meer in de 2019 versie zitten (hadden we wel).
Ook Navigate on autopilot (=baan wisselen mbv richting aanwijzer) is niet meer aanwezig in 2019 versie. Maar dat is een optie die eigenlijk toch niet goed werkte. Dat was nog wel (ooit in het begin) toen je het stuur nooit hoefde vast te pakken voor baanwissel. Enkel richting aanwijzer bedienen was (toen) voldoende.


Zijn er hier meer die geen Spotify of webbrouwser (meer) hebben?

View attachment 488856
Je hebt waarschijnlijk de onderstaande optie niet besteld? Wat gek is want het lijkt erop dat die optie standaard meegeleverd wordt in NL.
  • Premium connectiviteit (1 jaar):
    • Satellietkaarten met live verkeersweergave
    • Streaming muziek en media via internet in de auto
    • Vaker draadloze updates via mobiele verbinding
    • Internetbrowser
 
Je hebt waarschijnlijk de onderstaande optie niet besteld? Wat gek is want het lijkt erop dat die optie standaard meegeleverd wordt in NL.
  • Premium connectiviteit (1 jaar):
    • Satellietkaarten met live verkeersweergave
    • Streaming muziek en media via internet in de auto
    • Vaker draadloze updates via mobiele verbinding
    • Internetbrowser

ik wist niet dat dit een optie was. Ben deze ook niet tegen gekomen met bestellen
 
Omdat je dan ziet hoe ze je auto verzieken. Er zijn er die de wielmoer kapjes er met een schroevendraaier afhalen. Op de kapjes zitten dan allemaal haken en kerven en op je velgen groeven en kale randen. Met het doppen tooltje blijft alles heel. En nog zoveel meer wat fout kan gaan.
Ik moet de eerste APK nog meemaken waarbij de wielmoeren gelost worden...
 
  • Funny
Reactions: job-lek
ik wist niet dat dit een optie was. Ben deze ook niet tegen gekomen met bestellen
Zoals ik al schreef is dit een optie die momenteel standaard geleverd wordt bij een MS. Dat was toen ik de mijne eind 2018 bestelde ook al zo, en bij mijn weten sindsdien altijd standaard geweest. Vraag gewoon ff na bij je service center, misschien heeft men een fout gemaakt.
 
  • Informative
Reactions: job-lek