Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Overgestapt van mijn Classic naar een nieuwe Model S SE. Tijd om weers eens wat actiever op het Forum te worden :)
Klopt het dat het Rated en Typical range tegenwoordig hetzelfde zijn? Typical was meestal zo'n 30% lager dan Rated, maar wel een betere voorspeller van de 'echte' range.
Ik heb het forum even snel doorzocht, maar ik kon snel nergens een argumentatie over deze aanpassing vinden.
Iemand enig idee?
 
Overgestapt van mijn Classic naar een nieuwe Model S SE. Tijd om weers eens wat actiever op het Forum te worden :)
Klopt het dat het Rated en Typical range tegenwoordig hetzelfde zijn? Typical was meestal zo'n 30% lager dan Rated, maar wel een betere voorspeller van de 'echte' range.
Ik heb het forum even snel doorzocht, maar ik kon snel nergens een argumentatie over deze aanpassing vinden.
Iemand enig idee?
Welkom terug René. Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Ik kijk alleen maar naar typical en zelfs dat maar sporadisch. Met een percentage in beeld ben ik helemaal zen.
 
Ik kijk alleen maar naar typical en zelfs dat maar sporadisch.
Dat is nou net het probleem. Typical is compleet verdwenen. 'Vroeger' kon je nog instellen welke waarde je wilde zien, maar die mogelijkheid zie ik niet meer. En als ik in de Tesla Remote app kijk, dan zie ik dat Rated en Typical dezelfde waarde hebben... Vreemde zaak..

Enfin, ik zal binnenkort wel eens weer naar een Tesla borrel gaan om dit 'onder het genot van' eens uit te zoeken.....
 
Dat is nou net het probleem. Typical is compleet verdwenen. 'Vroeger' kon je nog instellen welke waarde je wilde zien, maar die mogelijkheid zie ik niet meer. En als ik in de Tesla Remote app kijk, dan zie ik dat Rated en Typical dezelfde waarde hebben... Vreemde zaak..

Enfin, ik zal binnenkort wel eens weer naar een Tesla borrel gaan om dit 'onder het genot van' eens uit te zoeken.....
Wat heb je met de ‘oude’ gedaan ?
 
Korte vraag, weet toevallig iemand of mijn Tesla in Bosnië gewoon internet connectiviteit heeft (streaming, navigatie, etc.)? Of moet ik zelf internet regelen op mijn mobiel en dan een hotspot maken? Bosnië is nog geen EU.
Toen ik daar was in augustus werkte het niet, als je terug in EU bent best een reset doen anders duurt het soms heel lang voor je terug 4g hebt.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Er komt een nieuwe Wall Connector aan: Generatie 3, met wifi en loadbalancing.
Niet dynamisch denk ik, tenzij Tesla of iemand er iets bij levert om het actueel verbruik op de totale aansluiting door te geven aan de laders.
Voor 500$.
Wow.
Wall Connector
EDF9818C-7AF1-4E44-8FCF-DB0EDFFFB654.jpeg 6A08ED1B-EBC5-4DC7-AF88-7BB051CECEFF.jpeg
 
  • Love
Reactions: Mad P***y
Mooi. Loadbalancing tussen meerdere TWC's kan met de huidige versie weliswaar ook maar wel handig dat je daarvoor dan geen extra kabeltje meer hoeft te trekken.

Als ik het goed lees (interpreteer) wordt de nieuwe TWC ook in de Tesla app geïntegreerd. Misschien kan je het hele ding dan ook aan en uit zetten. Jammer dat onze TWC nog lang niet afgeschreven is.....
 
Mooi. Loadbalancing tussen meerdere TWC's kan met de huidige versie weliswaar ook maar wel handig dat je daarvoor dan geen extra kabeltje meer hoeft te trekken.

Als ik het goed lees (interpreteer) wordt de nieuwe TWC ook in de Tesla app geïntegreerd. Misschien kan je het hele ding dan ook aan en uit zetten. Jammer dat onze TWC nog lang niet afgeschreven is.....
Met de huidige TWCs kan je alleen statisch het vermogen verdelen, de nieuwe zou dit ‘intelligent’ doen.
Maar eerst zien dan geloven.
Want dynamisch het totale vermogen aanpassen staat ook nog wel op de wishlist, dat zit er niet in vrees ik.
 
Met de huidige TWCs kan je alleen statisch het vermogen verdelen, de nieuwe zou dit ‘intelligent’ doen.
Maar eerst zien dan geloven.
Want dynamisch het totale vermogen aanpassen staat ook nog wel op de wishlist, dat zit er niet in vrees ik.

Ik heb de USA handleiding even gelezen maar het ziet er naar uit dat de vermogens gelijk "verdeeld/gereduceerd" worden. Dus een beetje vergelijkbaar met generatie 2 maar dan via wifi ipv datakabeltje. Via wifi naar app communiceren is overigens wel een leuke toevoeging :)