Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ontwerpfout voor dakdrager Model S met glazen dak (gemaakt op of na 11 februari 2019) (Model S Roof Rack - Glass Roof, artikelnummer 1494684-00-A).

In de omschrijving staat beschreven: "aandraaimoment 8,0 Nm (+/- 1,0)", met daarbij vetgedrukt: "Te vast aandraaien resulteert in glasbreuk".

Vervolgens zijn de bouten/draadeinden te lang, of de moeren te kort, waardoor de inbussleutel niet past! En dan werkt een draaimomentsleutel ook niet meer...

Over de pasvorm van de 'stickers', ter bescherming van de lak zeg ik maar niets. De foto zegt voldoende.

afbeelding uit instructie.jpg
momentsleutel past niet 2.jpg
momentsleutel past niet.jpg
momentsleutel past.jpg
pasvorm sticker.jpg
 
Hallo,

weet iemand of je, zonder premium connectivity plan, je je tesla kan bedienen met de tesla app? Bijvoorbeeld, de auto zonder premium connectivity of wifi is ergens geparkeerd. Kan je dan met de app nog steeds verwarming opzetten, de auto starten, localiseren enzovoort?
 
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de wifi is op de TWC3 (behalve het overbodig maken van het kabeltje voor loadbalancing).
We zien nu toch al alles via de app en de verbinding met de wagen. Wat mis ik?

Ik gok dat je in de app misschien duidelijkere informatie krijgt wbt load balancing? Dus vooral nuttig als je meerdere auto's hebt. En, dit is speculatie, misschien kun je instellen welke VINs mogen laden? Handig als je hem buiten op je oprit hebt hangen?
 
  • Informative
Reactions: Phil V
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de wifi is op de TWC3 (behalve het overbodig maken van het kabeltje voor loadbalancing).
We zien nu toch al alles via de app en de verbinding met de wagen. Wat mis ik?
Misschien is het een schok voor sommigen, maar er zijn ook batterijvoertuigen van andere merken dan Tesla...
Dan wordt met een TWC v3 wellicht intelligente sturing op het laadgedrag van velerlei merken en typen mogelijk.
 
A Detailed Look At How Tesla's Battery Costs Impact Its Gross Margins | Trefis
  • While battery costs are viewed as a key cost driver for electric vehicles, prices have been declining rapidly driven by improving technology and higher volumes.
  • We estimate that Tesla's battery costs have declined from $230 per kilowatt hour (kWh) in 2016 to $127 in 2019.
  • As a percentage of a Tesla vehicle's average selling price, battery costs have declined from 19.4% to 15% in the same period, per our estimates.


 
  • Disagree
Reactions: Hans_TM3
Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de wifi is op de TWC3 (behalve het overbodig maken van het kabeltje voor loadbalancing).
We zien nu toch al alles via de app en de verbinding met de wagen. Wat mis ik?

De instellingen van de paal gaan nu ook via WiFi ipv dipswitches. Wat het dan wellicht ook mogelijk maakt om dynamisch te loadbalancen met je huis (hetzij via een latere add-on, hetzij via zelf knutselen); je roept de pagina/API aan die de Max AMP instelt.

Ben benieuwd naar de vertaling tzt naar de Europese markt, zowel qua instel mogelijkheden als de CCID20 Ground protection, of dat ook een DC lek beveiliging is/wordt.
 
Gisteren m'n S weer op Schiphol opgehaald. Nog een extra maal dank aan @Edi99 , auto had gisteren (23 jan) nog 39% op en op 12 jan nog 55. Dan houd in dan ik in 11 dagen tijd 16% kwijt ben geraakt wat bij mijn 100 pack dus voor het gemak 16kWh is of 16/11 = 1.45kW per dag ondanks dat alles uit staat.

Vind het toch nog wel eigenlijk wat te veel voor een auto dit niks doet :)

Daarna naar huis maar 39% was niet voldoende. Even laden bij Badhoevedorp, althans, dat dacht ik. Het was alleen super druk! Ik kreeg maar 48kW want pair stalling etc... dus bijna een kwartier moeten staan. Die V3 chargers mogen echt snel komen want dit is echt irritant. Ik wil na zo'n lange trip gewoon lekker naar huis!

Had de S niet zoveel vampire drain dan had ik ook niet hoeven laden :)
 
Gisteren m'n S weer op Schiphol opgehaald.

Ramonneke. Hopelijk was de buitenlandse trip de moeite? Ik heb je verhaal gevolgd. Met twee tesla's en een vakantie in het verschiet ga ik hier vast ook last van krijgen. De thuis achter te laten auto kan natuurlijk aan de TWC, maar schiphol is een ander verhaal. Wat moet je nu allemaal uitzetten om een (te) lege accu te voorkomen? en wat was je nu precies vergeten ? Dat kan ik niet helemaal terug vinden..
 
Ik had gisteren een medewerker van tesla aan de foon. Ik werd zo waarlijk netjes teruggebeld of een bepaalde melding nog open stond. En het leek iemand die echt verstand leek te hebben van tesla's. Het gesprek kwam daarom op de garantie op de accu en drive chain, omdat ik vind dat de range van mijn MS 75D bij 90% best al afneemt bij 90% laden ( na 35k kms) . Hij vroeg mij of ik de accu wel zo ver mogelijk leeg trek en vervolgens laad naar 100% ? Dan zou de wagen het "vermogen/ spanning / lading' opnieuw kunnen kalibreren. Nou nee dus, dat heb ik juist altijd vermeden omdat dat niet goed zou zijn voor mijn accu.

Hoewel ik daar al eens het eea over heb gelezen hier, heb ik daar weinig kaas van gegeten en kan het ook niet goed terugvinden. Wat zijn daar nu de richtlijnen en adviezen voor? en wat voor effect gaat dat hebben?

daarbij: de garanties wisselden nog al eens in het verleden: ik herinner me dat mijn MS75D een garantie heeft van 8 jaar op accu en drivechain met onbeperkte kilometers. maar waarop dan precies? Drivechain is duidelijk maar de accu, tot onder de hoeveel procent van de oorspronkelijke waarde mag de accu dan zakken, voordat ie in de garantie zou vallen? En heeft iemand dat al eens gehad? hoop vragen dat zie ik bij het teruglezen :)
 
Er is geen garantie over het resterend vermogen na X kilometers op die model S batterijen. Dat komt ook omdat Tesla toen nog eigenlijk niet echt een idee had over het langetermijngedrag van die batterijen...de garantie op de accu is "je moet er nog mee kunnen rijden", al vermoed ik dat batterijen die het qua restvermogen verschrikkelijk slechter doen dan het fleetgemiddelde minus N keer de standaarddeviatie ook zullen vervangen worden, maar je kent noch het gemiddelde, noch de standaarddeviatie, noch N...dat blinkt dus uit in wazigheid.

Maar staar je niet blind op de eerste 30000km om dan lineair te extrapoleren, zeker niet als de BMS niet genoeg gegevens heeft om zich goed te kalibreren (je moet inderdaad af en toe van minder dan 10% naar 100%, al moet je hem niet te lang dicht bij 100% laten -- best doen net voor je gaat vertrekken op een rit). De degradatie per X km neemt gestaag af.

Voor de Model 3 hebben ze zicht gewaagd aan 70% resterend na 160000km als garantie (met de verwachting dat de meeste batterijen het natuurlijk een pak beter doen). Dat is een vrij lage lat...
 
Last edited:
Ramonneke. Hopelijk was de buitenlandse trip de moeite? Ik heb je verhaal gevolgd. Met twee tesla's en een vakantie in het verschiet ga ik hier vast ook last van krijgen. De thuis achter te laten auto kan natuurlijk aan de TWC, maar schiphol is een ander verhaal. Wat moet je nu allemaal uitzetten om een (te) lege accu te voorkomen? en wat was je nu precies vergeten ? Dat kan ik niet helemaal terug vinden..
Voor een 75D
  • Zorgen dat er niks rechtstreeks op de 12V accu is aangesloten
  • In het menu ervoor zorgen dat energy savings aan staat, en de auto niet always connected is.
iu


In de Model 3 is er geen optie Power Management, daar zou ie het zelf moeten doen.
 
Ramonneke. Hopelijk was de buitenlandse trip de moeite? Ik heb je verhaal gevolgd. Met twee tesla's en een vakantie in het verschiet ga ik hier vast ook last van krijgen. De thuis achter te laten auto kan natuurlijk aan de TWC, maar schiphol is een ander verhaal. Wat moet je nu allemaal uitzetten om een (te) lege accu te voorkomen? en wat was je nu precies vergeten ? Dat kan ik niet helemaal terug vinden..


- 12V unpluggen
- Sentry Mode uit (makkelijk via snelkoppeling boven aan)
- Smart Summon Standby uit (dit was ik vergeten)

Eventueel kun je remote access uitzetten om garant te zijn dat zaken als Teslafi/Jedlix de auto niet wakker kunnen maken. Ik heb gewoon een reset van m'n wachtwoord uitgevoerd en Teslafi pollen uitgeschakeld want je weet maar nooit wie je op afstand toegang zou willen geven als je per ongeluk Smart Summon Standy op ON hebt laten staan :)

De tip van @wooter is volgens mij van toepassing op alle MCU1 S/X'en.
 
Iemand instructie hoe ik de bekleding van de achterklep los maak? Wil de waterval uit mijn lamp oplossen

Niet :p lekker laten zitten.

Clips breken af en vervolgens een Rot klus om terug te plaatsen.

Units zijn te demonteren zonder die kunstof afdekplaat te verwijderen.

Zie:


Water in je achterlichtunit is waarschijnlijk de pakking die niet goed geplaatst is.
 
  • Informative
Reactions: job-lek