Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Haha
Moest mijn scherm zekering verwijderen om weer te kunnen rijden. Nu geeft mijn zwarte panter Miles aan in plaats van km !
641E60C2-276C-446C-9A5E-5F2529B387DD.jpeg
 
Knipperlichten doen het waarschijnlijk wel nog, maar je hoort ze niet. Geluid is kunstmatig vanuit de processor die je niet meer hebt.
ja denk ik ook

weet je wel, vroegahh was dat een fysiek relaitje. klik klik. :D

het geluid van je richtingaanwijzer wordt kunstmatig 'verplicht' vanuit de regelgeving -- iets wat ik persoonlijk nogal onnodig vindt
 
ja denk ik ook

weet je wel, vroegahh was dat een fysiek relaitje. klik klik. :D

het geluid van je richtingaanwijzer wordt kunstmatig 'verplicht' vanuit de regelgeving -- iets wat ik persoonlijk nogal onnodig vindt
Gezien de hoeveelheid auto's waar vergeten wordt de richtingaanwijzer uit te zetten is het bittere noodzaak dat die verplichting er is. :p
 
  • Funny
Reactions: nico180
Iemand al opgevallen dat de optie van een (USB)stick niet meer in het menu wordt weergegeven?
Ik bedoel: Wij gebruiken ipv spotify een USB stick met (hoogwaardig)muziek-bestanden. Deze werd tot voor kort in de munubalk van grote scherm weergegeven. Inmiddels niet meer.
Sterker ik kan de stick niet eens meer gebruiken voor afspelen.

Iemand een tip hoe en of dat wel kan?
werkt de usb stick/disk nog op een PC?
gebeurt wel eens dat de disk/partitites niet netjes worden unmouted door de tesla systeem, wat dus resulteerd in dat soms het systeem zelf niet meer kan mounten, dan helpt om dat via pc (fsck of checkdisk oid) weer te doen.
 
@ Nico180,
USB stick werkt op de Mac wel.

Tot voor kort werkte de dashcam opslag perfect in de Tesla. Bestanden werden opgeslagen in de map Dashcam en onderverdeeld is mapjes: recent, saved enz.
Op diezelfde USB-stick hebben wij muziek staan, die we konden afspelen door in de muziekbalk de USB-stick te selecteren waarna de muziek-mappen werden getoond en konden worden selecteert/afgespeeld.

Echter nu (na update?) worden de dashcam bestanden nog wel opgeslagen als voorheen maar kunnen niet meer in de viewer van Tesla worden afgespeeld (wel op de PC-mac). De bestanden worden dus nog wel gemaakt en opgeslagen.

Bij gebruik van de viewer verschijnt een mededeling: Dashcam heeft geen toegang tot USB-stick....(code MCU_w066).

Gezien dat de bestanden wel worden opgeslagen is er wel toegang, de viewer kan dus niet toegang krijgen, toch?

Er wordt bij de foutcode aan gegeven dat USB-stick naar ondersteund formaat moet worden formatteer?!

Maar ook de muziek bestanden (die er nog steeds op staan) kunnen niet worden afgespeeld in de Tesla, sterker de USB wordt niet meer in de menu balk weer gegeven.

Naar welk formaat moet ik formatteren (op een Mac)? Hoe kan dit gewijzigd zijn? Zijn er meer die dit (her)kennen?
Ik las ergens dat de stick in 2 partitions moet worden gemaakt. Hoe doe je dat precies (op een Mac)?
 
@ Nico180,
USB stick werkt op de Mac wel.

Tot voor kort werkte de dashcam opslag perfect in de Tesla. Bestanden werden opgeslagen in de map Dashcam en onderverdeeld is mapjes: recent, saved enz.
Op diezelfde USB-stick hebben wij muziek staan, die we konden afspelen door in de muziekbalk de USB-stick te selecteren waarna de muziek-mappen werden getoond en konden worden selecteert/afgespeeld.

Echter nu (na update?) worden de dashcam bestanden nog wel opgeslagen als voorheen maar kunnen niet meer in de viewer van Tesla worden afgespeeld (wel op de PC-mac). De bestanden worden dus nog wel gemaakt en opgeslagen.

Bij gebruik van de viewer verschijnt een mededeling: Dashcam heeft geen toegang tot USB-stick....(code MCU_w066).

Gezien dat de bestanden wel worden opgeslagen is er wel toegang, de viewer kan dus niet toegang krijgen, toch?

Er wordt bij de foutcode aan gegeven dat USB-stick naar ondersteund formaat moet worden formatteer?!

Maar ook de muziek bestanden (die er nog steeds op staan) kunnen niet worden afgespeeld in de Tesla, sterker de USB wordt niet meer in de menu balk weer gegeven.

Naar welk formaat moet ik formatteren (op een Mac)? Hoe kan dit gewijzigd zijn? Zijn er meer die dit (her)kennen?
Ik las ergens dat de stick in 2 partitions moet worden gemaakt. Hoe doe je dat precies (op een Mac)?

weet niet exact de details van wat beste is qua indeling, toen ik gezocht heb kwam ik tot conclusie dat ik 2 partities nodig had, ik gebruik een ssd disk via USB.
Waarbij de eerste partitie door de Teslacam wordt gebruikt, en op de tweede partitie staat muziek.

Dat het werkte op 1 partitie was volgens mij niet mogenlijk (of het technische cq tesla het niet toeliet is dan even de discussie), maar zo jij het omschrijft kan het best in firmware update veranderd zijn
 
@ Nico180,
USB stick werkt op de Mac wel.

Tot voor kort werkte de dashcam opslag perfect in de Tesla. Bestanden werden opgeslagen in de map Dashcam en onderverdeeld is mapjes: recent, saved enz.
Op diezelfde USB-stick hebben wij muziek staan, die we konden afspelen door in de muziekbalk de USB-stick te selecteren waarna de muziek-mappen werden getoond en konden worden selecteert/afgespeeld.

Echter nu (na update?) worden de dashcam bestanden nog wel opgeslagen als voorheen maar kunnen niet meer in de viewer van Tesla worden afgespeeld (wel op de PC-mac). De bestanden worden dus nog wel gemaakt en opgeslagen.

Bij gebruik van de viewer verschijnt een mededeling: Dashcam heeft geen toegang tot USB-stick....(code MCU_w066).

Gezien dat de bestanden wel worden opgeslagen is er wel toegang, de viewer kan dus niet toegang krijgen, toch?

Er wordt bij de foutcode aan gegeven dat USB-stick naar ondersteund formaat moet worden formatteer?!

Maar ook de muziek bestanden (die er nog steeds op staan) kunnen niet worden afgespeeld in de Tesla, sterker de USB wordt niet meer in de menu balk weer gegeven.

Naar welk formaat moet ik formatteren (op een Mac)? Hoe kan dit gewijzigd zijn? Zijn er meer die dit (her)kennen?
Ik las ergens dat de stick in 2 partitions moet worden gemaakt. Hoe doe je dat precies (op een Mac)?
Mac: divide USB into 2 partitions (for dashcam and music) of even googlen
 
Thx Nico,

In volgend filmpje legt hij uit hoe je op Windows en op Mac de stick moet opzetten, misschien hebben er meer hieraan om het op te lossen.


De cam werkt nu ook goed (op 1 stick met 1 partitie)

Nu wil ik nog mijn muziek afspelen (vanaf dezelfde Stick) en dan is 2 partities noodzakelijk.
Ook dat is inmiddels gelukt (via google tutorial) en heb ik ook dat gedeelte op FAT 32 geformateerd.
Echter zijn veel muziek bestanden van mij in AIFF-C-audio, welke niet meer werkt....
Ook heb ik Unix muziek bestanden en die werken wel!!!!

Welk formaat bestanden gebruiken jullie voor muziek af te spelen in de Tesla?
Ik moet alle AIFF om gaan zetten en wil graag zoveel als mogelijk kwaliteit behouden.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek