Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dingetje wat ik nog niet op dit forum heb gezien: Tesla ziet dit ook (als ze willen). Men heeft naderhand een testrit van een niet al te positieve journalist gedebunked door zijn complete rijgedrag, locaties, opladen etc te publiceren. Ik ben niet zo'n privacy freak maar het geeft wel een beetje te denken. Zeker nu Renault Zoe leasers stil zet als ze hun rekening niet betalen.

Ik heb een andere vraag in dit verband: zou Tesla ook in staat zijn om via die monitoring van op afstand je wagen tot stilstand te brengen? Het is maar: in al mijn wagens liet ik tot nog toe een anti-carjackingsysteem monteren, dat via gprs & gps je wagen volgt, en waarbij een alarmcentrale in staat is om - op jouw vraag - je voertuig uit te schakelen (eventueel in coördinatie met de politie, die ergens in hinderlaag klaar ligt).
Maar als Tesla dit al standaard zou kunnen, dan is zo'n investering (pakweg 1500 EUR installatie + 350 EUR/jaar abonnement) eventueel niet langer noodzakelijk.
 
Voor iedereen die zijn auto net heeft opgehaald of nog gaat ophalen (gefeliciteerd trouwens!!): welke firmware versie zit er bij jullie op? Is dat 5.6? En hebben jullie dus ook last van de teruggeschroefde laadstroom (max 3x13A met single, 3x26A met twin chargers)? Heeft Tesla nog iets tegen jullie gezegd daarover?

Ik begin het steeds schunniger te vinden dat een geadverteerde feature (laden op 11kW en 22kW) die zelfs nu nog uitgebreid op de website getoond en gebruikt wordt in calculators, zomaar zonder communicatie voor onbepaalde tjid verlaagd wordt. Nu het winter wordt neemt het verbruik van de MS ook nog naventant toe, dus de verhouding tussen "uren op de weg : uren aan de laadpaal" wordt, zeker met single charger, behoorlijk tricky.
 
Bij het afsluiten van mijn verzekering bij CB heb ik ze gevraagd naar de mogelijkheid van een bijtellingsverzekering in geval van total loss of diefstal. Ze zouden het gaan onderzoeken.

De concurrent is ze nu voor:

Zie onder:

Automobilisten die hun elektrische of hybride auto met nu nog 0% bijtelling volgend jaar kwijtraken door total loss of diefstal, vallen met hun nieuwe auto in het 7%-tarief. Bovemij biedt een verzekering aan die het verschil in bijtelling dekt.
"Automobilisten die dachten dat ze nog jaren konden profiteren van een 0% bijtelling liepen in de praktijk een groot risico dit zomaar kwijt te raken. Deze automobilisten dreigen het slachtoffer te worden van het regeringsbeleid. De nieuwe auto zal minimaal in het 7%-tarief vallen, het 0% tarief geldt dan niet meer", aldus Rob Polman directeur Bovemij Financiële Diensten.

89 euro
Voor 89 euro per jaar (exclusief assurantiebelasting en alleen in combinatie met Bovag Plus Autoverzekering) kunnen auto-eigenaren zich verzekeren tegen dit risico. Mocht de auto daadwerkelijk worden gestolen of total loss gereden, dan keert Bovemij een bedrag van 225 euro per maand uit.

Ik heb CB gevraagd hoe ver ze zijn met het onderzoeken.


Erg interessant, good find !
Ik zie uit naar het antwoord van CB. Indien CB ook iets dergelijks gaat aanbieden heb ik zeker interesse.
 
TPMS sensoren voor extra set (winter) wielen - wie wil/moet ze nog aanschaffen?

Hoewel er al een aanbieder in NL is (en ook een paar in de omringende landen) begreep ik dat de beschikbaarheid van TPMS sensoren belabberd is. Bij RS kun je je op een wachtlijstje laten zetten.
Dus heb ik maar 2 setjes direct uit China laten komen (komen maandag aan).

We kwamen eerder tot de conclusie dat een group buy financieel niet zo heel veel zin heeft. Maar wellicht kunnen/moeten we nu wat doen om de beschikbaarheid (anders dan bij Tesla) te garanderen.

Als ik nu snel reageer kan ik tegen het einde van deze maand TPMS sensoren (in bulk) in huis hebben. Die kan ik dan aanbieden voor EUR 60 (incl BTW) per stuk (met omruil garantie mocht er toch iets mis zijn).
Maar dat ga ik alleen doen als ik een idee heb van het animo. Bovendien is die prijs alleen haalbaar bij inkoop van een voldoende grote hoeveelheid. Dus krijg ik graag dit weekend reacties van mensen die nog TPMS sensoren willen/moeten aanschaffen voor hun extra set (winter) wielen.

Stuur me dus even een PM als je interesse hebt. Bij voorinschrijving krijg je 10% korting.
Nav het animo hoor je of het doorgaat.
 
ZO klaar voor mijn S, volgende week donderdag om 14 uur mag ik er om, 1x laadstation thuis EV 3x16a en 1 laadstation op het werk 3x32A KEBA.
De EV box geeft overigens wel erg veel licht, lijkt wel een kerstboom, weet iemand toevallig of je dit licht uit kan zetten, staat niet in de handleiding.
Ga je die op je werk nog toevoegen aan oplaadpalen.nl? Voor mij een mooie 22kW locatie voor als ik Middelburg niet meer haal :)

Voor iedereen die zijn auto net heeft opgehaald of nog gaat ophalen (gefeliciteerd trouwens!!): welke firmware versie zit er bij jullie op? Is dat 5.6? En hebben jullie dus ook last van de teruggeschroefde laadstroom (max 3x13A met single, 3x26A met twin chargers)? Heeft Tesla nog iets tegen jullie gezegd daarover?

Ik begin het steeds schunniger te vinden dat een geadverteerde feature (laden op 11kW en 22kW) die zelfs nu nog uitgebreid op de website getoond en gebruikt wordt in calculators, zomaar zonder communicatie voor onbepaalde tjid verlaagd wordt. Nu het winter wordt neemt het verbruik van de MS ook nog naventant toe, dus de verhouding tussen "uren op de weg : uren aan de laadpaal" wordt, zeker met single charger, behoorlijk tricky.
Wat ik begreep in het andere topic is dat een Duitser die zijn auto kreeg met 5.6 ook een reduced current heeft naar 26A.
 
Heb ze zojuist besteld bij RSTrading (ga naar rubbervulk.be). Komen volgende week weer binnen, zeggen ze, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel stuks. Ik heb er nu maar vier nodig.

Later voor de zomerset ook weer vier, maar tegen die tijd liggen ze wel bij de Action denk ik.

Hoewel er al een aanbieder in NL is (en ook een paar in de omringende landen) begreep ik dat de beschikbaarheid van TPMS sensoren belabberd is. Bij RS kun je je op een wachtlijstje laten zetten.
Dus heb ik maar 2 setjes direct uit China laten komen (komen maandag aan).

We kwamen eerder tot de conclusie dat een group buy financieel niet zo heel veel zin heeft. Maar wellicht kunnen/moeten we nu wat doen om de beschikbaarheid (anders dan bij Tesla) te garanderen.

Als ik nu snel reageer kan ik tegen het einde van deze maand TPMS sensoren (in bulk) in huis hebben. Die kan ik dan aanbieden voor EUR 60 (incl BTW) per stuk (met omruil garantie mocht er toch iets mis zijn).
Maar dat ga ik alleen doen als ik een idee heb van het animo. Bovendien is die prijs alleen haalbaar bij inkoop van een voldoende grote hoeveelheid. Dus krijg ik graag dit weekend reacties van mensen die nog TPMS sensoren willen/moeten aanschaffen voor hun extra set (winter) wielen.

Stuur me dus even een PM als je interesse hebt. Bij voorinschrijving krijg je 10% korting.
Nav het animo hoor je of het doorgaat.
 
Heb ze zojuist besteld bij RSTrading (ga naar rubbervulk.be). Komen volgende week weer binnen, zeggen ze, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel stuks. Ik heb er nu maar vier nodig.

Later voor de zomerset ook weer vier, maar tegen die tijd liggen ze wel bij de Action denk ik.

Dat werd mij ook verteld. De indruk werd gewekt dat alles uit die zending van komende week alweer verkocht is. Wel vreemd dus dat ze voor jou wel nog een set hebben (of hebben ze niets gegarandeerd?). Als RS kan garanderen dat ze eind deze maand in bulk beschikbaar zijn blaas ik mijn actie met alle plezier weer af. Maar laat voor nu maar even weten hoe groot het animo is.
 
Even lachen voor het weekend!!!

Ik ben bezig een hotel te boeken in Bonn, ik weet dat er in die stad een aantal laadpalen zijn maar ik dacht laat ik even aan het hotel vragen of ze mij ook stroom kunnen leveren op de parkeerplaats. Dit is het voortel...... ;-)
IMG_5161.PNG
 
Even lachen voor het weekend!!!

Ik ben bezig een hotel te boeken in Bonn, ik weet dat er in die stad een aantal laadpalen zijn maar ik dacht laat ik even aan het hotel vragen of ze mij ook stroom kunnen leveren op de parkeerplaats. Dit is het voortel...... ;-)
View attachment 35661

Gelijk boeken, zit waarschijnlijk gelijk een laadpaal bij die je eind van de dag mee krijgt, lachuu:biggrin:
 
Wat een debielen, met zulke prijzen gebruikt niemand het en verdienen ze hun investering in de laadpalen nooit terug.
Ik heb het idee dat het helemaal niet over laadpalen gaat, maar wat het kost als je als event organizer op hun terrein iets organiseert waarbij je krachtstroom van hen nodig hebt. De opmerking over het zelf installeren van infrastructuur wijst daar op.

Klinkt als een actie á la: "Oh, een vraag over electriciteit, nou, dan copy-pasten we dit stukje dat daar ook over gaat."
 
Last edited:
Ik heb het idee dat het helemaal niet over laadpalen gaat, maar wat het kost als je als event organizer op hun terrein iets organiseert waarbij je krachtstroom van hen nodig hebt. De opmerking over het zelf installeren van infrastructuur wijst daar op.

Klinkt als een actie á la: "Oh, een vraag over electriciteit, nou, dan copy-pasten we dit stukje dat daar ook over gaat."

Ja, dat denk ik ook. Maar dan blijft het nog steeds een stupide antwoord natuurlijk. :eek: Zegt wel iets over het intelligentie niveau van degene die het antwoord geeft.
 
Heb ze zojuist besteld bij RSTrading (ga naar rubbervulk.be). Komen volgende week weer binnen, zeggen ze, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel stuks. Ik heb er nu maar vier nodig.

Later voor de zomerset ook weer vier, maar tegen die tijd liggen ze wel bij de Action denk ik.

Ik heb ze gisteren ook via RStrading besteld...

Weinig foto's de laatste 2 dagen, wordt er niets meer afgeleverd?