Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
zonnepanelen op de zaak? heeft iemand hier zonnepanelen op de zaak? Uiteraard een en ander gelezen op internet maar toch wat specifieke vragen. vooral over het reken model, wanneer is het aantrekkelijk. Met 2 Tesla's ( die nu weliswaar stil veel staan, maar straks hopelijk samen wel weer 40/50k kms rijden). Alle info en doorverwijzingen zijn uiteraard welkom...
 
^Je moet even iets meer info geven, hoe groot is je dak, staat je dak richting het zuiden (of...?), is het dak sterk genoeg om zonnepanelen te dragen? Tussen welke tijdstippen ben je (in principe) van plan om de auto's op te laden. Wat is je budget, wat is je minimale terugverdientijd, wat is de stroomaansluiting op het bedrijf. Wil je dat de Tesla eigenaars geld aan het bedrijf betalen? Is de kans groot dat er spoedig nog meer elektrische auto's bij komen? Enz enz enz.
 
zonnepanelen op de zaak? heeft iemand hier zonnepanelen op de zaak? Uiteraard een en ander gelezen op internet maar toch wat specifieke vragen. vooral over het reken model, wanneer is het aantrekkelijk. Met 2 Tesla's ( die nu weliswaar stil veel staan, maar straks hopelijk samen wel weer 40/50k kms rijden). Alle info en doorverwijzingen zijn uiteraard welkom...
Kijk eens hier : Thuisladen en zakelijk verrekenen
 
zonnepanelen op de zaak? heeft iemand hier zonnepanelen op de zaak? Uiteraard een en ander gelezen op internet maar toch wat specifieke vragen. vooral over het reken model, wanneer is het aantrekkelijk. Met 2 Tesla's ( die nu weliswaar stil veel staan, maar straks hopelijk samen wel weer 40/50k kms rijden). Alle info en doorverwijzingen zijn uiteraard welkom...

wat is je doel? Wil je er geld aan over houden en heb je de ruimte (twee tot 3000 m2) dan kan je kijken naar SDE++ subsidie.
Wil je eigen groene stroom in de auto’s? Voor 50.000 km heb je pakweg 12.500 kWh opbrengst nodig. Moet je wel laden als er opbrengst is. Tot 10.000 kWh heb je een terugverdientijd van pakweg 8 jaar ( Onder voorwaarden, afhankelijk van diverse factoren). Daarboven loopt het snel op naar >20 jaar. Mogelijk is realisatie door coöperatie nog een alternatief - eventueel in combi- model. Kun je gewoon deelnemen, ontvang je een aandeel in de installatie om niet en hoef je zelf (bijna) niet te investeren - dat doen de leden - elk tot Max 10.000 kWh opbrengst. Ik Zo doen we dat op meerder daken in Heemstede, zit zelf in het bestuur. . Zie Home - Zon op Heemstede. Voorwaarde is oa geschikt dak (Oa minimaal 500m2, sterk genoeg, akkoord van verzekeraar, goede ligging en juiste netaansluiting tot 80A)
 
Dit gebeurt dus wanneer je wat al te gemakkelijk met auto steering gaat rijden. Wegwerkzaamheden in Duitsland. De zwarte panter was aan het voorliggende auto volgen in plaats van de lijnen. Bij zo’n smalle rijstrook kijk ik automatisch in de buitenspiegels om te kijken of het past. Dit was heel krap links dus keek meteen naar voren en zag dat de sensoren links en rechts niets aangaven. En ja hoor het krassende geluid :-(
Volgende keer niet meer zo slordig rijden.
1EF4DB22-BD8D-4E09-9A8B-FCD4DE564002.jpeg
07CC35A5-7BD3-4861-91B9-21D2FCDAFFB4.jpeg
 
Dit gebeurt dus wanneer je wat al te gemakkelijk met auto steering gaat rijden. Wegwerkzaamheden in Duitsland. De zwarte panter was aan het voorliggende auto volgen in plaats van de lijnen. Bij zo’n smalle rijstrook kijk ik automatisch in de buitenspiegels om te kijken of het past. Dit was heel krap links dus keek meteen naar voren en zag dat de sensoren links en rechts niets aangaven. En ja hoor het krassende geluid :-(
Volgende keer niet meer zo slordig rijden. View attachment 593859View attachment 593860
Auto zelfs gekanteld? Heftig!
 
Vervelend, maar autosteer tijdens wegwerkzaamheden??
Autosteer tijdens werkzaamheden vertrouw ik voor 60%. Meer nog, ik duik in Duitsland vaak in het linkervak bij wegenwerken net omdat autosteer me tussen de lijntjes houdt. Het is enkel zweten als er plots geen lijntjes meer zijn en er rechts van je nog een trekker-oplegger rijdt.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Bas.
Autosteer tijdens werkzaamheden vertrouw ik voor 60%. Meer nog, ik duik in Duitsland vaak in het linkervak bij wegenwerken net omdat autosteer me tussen de lijntjes houdt. Het is enkel zweten als er plots geen lijntjes meer zijn en er rechts van je nog een trekker-oplegger rijdt.
Autosteer heeft mij weleens gered. Na de pylonen stond er in de middenberm een grauw betonnen muurtje. Ik schrok van de beweging die de auto naar rechts maakte, en pas toen zag ik het muurtje in het donker. 60% vindt ik dus wel wat weinig.
 
Vervelend, maar autosteer tijdens wegwerkzaamheden??
Ben juist blij bij wegwerkzaamheden met een actieve autosteer. De auto ziet de tijdelijke lijnen goed. Wel wil de auto soms opeens de afslag nemen bij een overvloed van lijnen. Laat de auto dus graag zelf rijden en kan mijn aandacht richten op het controleren van de spiegels en het gedrag van de auto zelf.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sinds ik bij het achteruit wegrijden een flinke schade heb gehad parkeer ik achteruit. Het is veel veiliger, want op het moment dat je aankomt ben je nog alert wat er allemaal gebeurt/staat. Na instappen, gordel om, pincode, zit je in je bubbel en ben je de bloembak vergeten of het spelende kind uit het oog verloren. Vooruit wegrijden is dan veel veiliger. (Sorry voor de Off-topic voortzetting)
 
Ik heb afgelopen week geprobeerd om een Audi Etron (van een collega) op te laden aan een Tesla Wall Box. Maar dat werkte niet. De kabel wordt niet eens vergrendeld. Het moet toch mogelijk zijn om ook niet Tesla’s aan een Wall box op te laden. Is dat een instelling in de box?