Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
interessant... moet ik eens nakijken. ik wil ook wel een NL-nummerplaat... (ben wel Belg)

overigens, ik heb een tijdje bij 'de Zwan' gewerkt (nu Struyk Foods).

- - - Updated - - -




persoonlijk vind ik het algemene verhaal in de pers over de drie VurigeTesla's nogal ééndimenioneel. "Tesla vliegt In brand", that's it.

Een brand is evenwel een complex proces. In het kort zijn er vier belangrijke kenmerken bij een brand :

1. hoe groot moet de trigger zijn tot de kiem voor brand : duidelijk dat Tesla hier veel beter scoort dan eender welke ICE.

2. zodra de kiem er is : hoe snel ontwikkelt de brand zich ? Opnieuw duidelijk een voordeel voor Tesla. In alle drie de gevallen is de brand pas tot ontwikkeling gekomen ruime tijd na de impact. Geldt overigens voor alle mij bekende Li-batterij branden..

3. eens het vuur 'in de pan zit'; hoe hevig is de brand : Hier wordt het voor een batterij-pack zoals bij Tesla moeilijker. De brand is steeds hevig (alhoewel niet in het passagiers-compartiment), en zeer spectaculair. Goed voor internet.

4. hoe makkelijk is de brand de blussen. Opnieuw niet eenvoudig bij een brand van een batterij-pack.


samengevat : ik maak mij geen zorgen, en vind het jammer dat de vering (voorlopig?) is aangepast.

Edmunds heeft er een leuk onderzoek naar gedaan.
http://www.edmunds.com/tesla/model-...is-this-the-sort-of-trailer-hitch-he-hit.html
 
Ik mocht 'm donderdag ophalen maar ben zojuist gebeld dat ze een paar onderdelen missen!!
wordt het alsnog uitgesteld.....................grrr.
Hopelijk as. zaterdag maar dat is ook nog onzeker.
http://www.nietgrappig .nl


Wat vervelend zeg!! Ik ben morgen om 10.00 uur aan de beurt om hem in Tilburg op te halen.
Denk dat ik onbekende nummers maar eens laat rinkelen vandaag...
 
Ik heb vandaag de auto gehaald. De grin is van mijn gezicht af te bikken, krijg mij mond niet meer normaal!!

heerlijke auto, goede uitleg van 1,5 uur. Gelijk wat dingen ingesteld en rijden maar. Hierbij wat foto's binnenkort meer ervaring en foto's
Wat is bruin toch een mooie kleur! Ik ben zo blij. Nog 7 nachtjes, maar mochten ze in Tilburg plek nodig hebben om de nieuwe stroom auto's te kunnen parkeren, ik sta in de pick-up stand, dus anytime when they're ready, I'm ready.
 
Staat bij mij dus altijd op zo'n 350km als ik hem standaard oplaad tot 90%.

Dat charging rate wel 'typical range' gebruikt was me nog niet opgevallen, maar lijkt inderdaad wel te kloppen. Voor 11kW (3x16A) laden:
Rated/Ideal range: 480/(85/11)=62km/h
Typical range: 390/(85/11)=50km/h
(ongecorrigeerd voor kleine verliezen her en der)

Hou er ook rekening mee dat we nooit 85kW kunnen vol laden. Hier is een overzicht:
y3ejy4eg.jpg
 
Hou er ook rekening mee dat we nooit 85kW kunnen vol laden. Hier is een overzicht:
Bedankt, heel verhelderend! Ik had al gemerkt dat ik er qua berekeningen nooit helemaal uitkwam (met name als ik de kWh waardes in "Trips" vergeleek met hoe ver de accu leeg was en hoeveel kilometers ik had gereden), maar ik had geen idee dat er zoveel reserve was voor "Zero Mile" en "Bricking Protection". Als een "daily charge" inderdaad maar 67.4kWh is, klopt alles veel beter :)
 
Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:
Ik stond pas naast zo'n fiat bij de oprit van de A5, een hoop herrie en gerammel naast me maar ik heb hem niet meer gezien :smile:.
 
Last edited:
Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:
Hey, @PeterSZ.. Noemde jij mijn Tessie (S85 met standard suspension) nou zojuist een zwabberbak? Pas op hoor! Ik ben vanavond in Deventer... :biggrin::tongue:
 
Last edited:
Wiebe, 3G is veel beter dan voorheen! Maar die update had ik al gekregen:biggrin:
Ik heb vandaag gebeld ivm de verlaging van de luchtvering op snelweg! Hij gaat pas bij 160 omlaag dan blijft hij tot 100 laag om vervolgens weer omhoog te springen! Met 140 een snelwegbocht nemen voelt aan als in een Hummer!
Dat is niet wat ik wil heb ik aangegeven! Ze kijken er naar! Heb het ook even getest. Met Tesla aan de lijn!
Vervolgens een foutmelding in de luchtvering! Wat na 1 telefoontje weer was verholpen

Maar nog steeds bij 160 pas zakken! Luck kun je filmen hoe je hem hebt verlaagd!?
Mijn G3 was redelijk en is nu niet echt beter. Nog steeds wel af en toe grijze vlakjes in m'n scherm. Ik kan me vergissen maar het lijkt dat DAB wel beter werkt. Valt bij mij eigenlijk nauwelijks meer uit. Maar goed ook want FM heb ik opgegeven :smile:.

Mocht ik aangehouden worden met 160 zal ik wel naar dit forum verwijzen :wink:.

- - - Updated - - -

Hey, @PeterSZ.. Noemde jij mijn Tessie (S85 met standard suspension) nou zojuist een zwabberbak? Pas op hoor! Ik ben vanavond in Deventer... :biggrin::tongue:
Volgens sommige fora in de VS is de wegligging van de standard suspension zelfs beter. Ik ben heel blij met de luchtvering bij één verkeersdrempel waar ik alleen op de hoogste stand schadevrij overheen kom.
 
Ik heb de update geweigerd om die reden. Wacht wel tot januari als de door Elon aangekondigde update komt waarin we het zelf kunnen instellen. Geen zin in een zwabberbak. Mijn P+ onderstel voelt juist zo strak aan! zou ik echt zonde vinden. Bijna net zo goed als de Fiat:wink:.

Is die p85 nu echt zo verschillend zonder het plus package? Ik vrees een beetje voor de verhalen eerlijk gezegd. Ik krijg m'n P85 (zonder plus) met air suspension in december geleverd. De Audi gaat binnenkort de deur uit dus hoop dat het enigzins meevalt met het "zwabberen"...