Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Morgen is het zover om 11 u naar Woluwe, ben eens benieuwd.

Woluwe??? Zaventem, zul je bedoelen. Wellicht verwarring wegens in DEELgemeente Sint-Stevens-Woluwe. Maar er bestaat ook een écht Woluwe, zelfs een buurgemeente van Zaventem. Wel een wereld van verschil: Woluwe is één van de 19 gemeenten van het gewest Brussel, Zaventem ligt in Vlaams-Brabant. Zo, einde les. Veel plezier met je e-bolide!
 
Thnx, had ik idd ook al gezien. Gaat die clip zo door de keyfob, of moet er eerst een touwtje aan?

Je schuift de keyfob in het hoesje en haakt dat aan de rest van de sleutels. Je kunt door het textiel heen nog steeds op de knopjes drukken,

3y2enepa.jpg
 
Hi allemaai,

Hier een berichtje van een nieuwe trotse eigenaar van de tesla. Eergisteren opgehaald, (NA 13 MAANDEN WACHTEN ;) ) 1 groot feest natuurijk! Vandaag lekker touren denk dat ik ergens naar klootwijk ga of iets.. :p Maar wat heerlijk om zoveel instant power te hebben en de wegligging is bizar! Ik ben zo blij, voor mij geen andere auto meer!! Na 10 jaar ga ik gewoon de accu vervangen voor 1 met 1000 KM radius en dan kan ik er weer tegenaan :)

Foto's volgen en de pro's en con's komen nog! Maar heb 1 vraag aan jullie.

Diegene die alloygator rims hebben gekocht, waar heb je deze erop laten zetten?? Gewoon bij een wille keurige garage of met een krik? Wilde het net even thuis doen maar de auto moet omhoog en banden moeten zonder lucht zijn namelijk...

Groeten uit gouda!
 
The provider remotely reconfigured it and now its working, but only at 24 amps, 3 phase. Should be 32. Will have to check tomorrow.
This is due to the 5.6 or 5.8 firmware. Don't waste time looking at the chargepoint provider for that. I went down that road, because I had charged routinely at 3x16A at public chargers, and as Murphy's Law dictates, got the update (without ANY mention in the release notes of this very significant "feature") the day before my home charger was installed. I blamed the guy who set it up and refused to sign off on the work, until a few calls later he told me with a smirk that Tesla had confirmed this was due to their firmware.

It was introduced in 5.6, they kept saying it would be fixed in 5.8 (even though some "in the know" forum members here already knew that this was probably not going to happen). Now 5.8 is here, problem still exists, not a word about if and when it will be fixed. In fact, since this thing happened, I have yet to see ONE official word from Tesla regarding this issue. It's not on their site, which is still happily providing fact sheets and calculators that use 11kW and 22kW figures. There has been no proactive emails informing owners about this issue. And as I gather now, they don't even tell you this when you pick up the car, even though you paid for 3x32A and technically, they are knowingly not shipping the car in the state you ordered it.

I love the car, admire the company and it's founder for their innovation and vision and daring. But I am disappointed with how on a more mundain "operations" level, they are rubbing shoulders wth the most conservative companies out there. Any good news or tiny trivial feature added gets highlighted and "milked" as much as possible. But when it comes to significant negative changes in an area that is crucial to EV ownership (charging) they are deafening in their silence. A simple email to current and future owners impacted by this would have been the noble path to follow.
 
Heeft iemand een idee hoe de waarde van een P85 na 60 maanden gehandeld wordt?

Ik loop met het idee rond om hem na die 5 jaar uit de zaak te halen en op te rijden. Kijken hoe ver hij komt. Lijkt me wel een avontuur. Net als het rijden 5 jaar lang op elektriciteit.. :smile:

Maar hangt natuurlijk in hoge mate van de restwaarde af.

Of misschien kost dan de benzine een tientje de liter... :frown:

Groet,

Henk
Elon Musk heeft in het verleden toegezegd dat de restwaarde van een Model S tenminste die van een Mercedes S klasse zal hebben. Op zich niet echt een gewaagde uitspraak, aangezien de restwaarde van auto's in de hogere prijsklasse niet echt overdadig zijn.
Zelf heb ik hier ook naar gekeken en zelfs met een restwaarde van € 0,- is de auto vanwege de fiscale voorzieningen nog altijd interessanter als elk enigszins vergelijkbaar alternatief, ook voor 2014.
 
En de eerste week sluiten we helaas in mineur. We vertrokken thuis voor een proefritje, rijden 500m ver naar een 2x2baansweg. Geen andere auto's in de buurt en acceleren naar 140 en laten dan het gas los. Net op het moment dat ik het gas loslaat wordt er een onverwachte foto gemaakt van mijn Tesla Grin.
Stilte. Verbijstering.
Iets verder staat een politiecombi en de agent zwaait met de salami naar de kant. Ik doe de ruit omlaag en de mond van de agent valt mee open. "Wat is dit?" Op dat moment stond de website van de krant de Standaard op full screen en ik hoor de agent denken of het wel legaal is om te surfen achter het stuur maar dat er waarschijnlijk nog geen wetten hierover zijn die dit verbieden omdat het nog niet bestond.
De agent begint enthousiast vanalles te vragen over de wagen maar iets later moet ik mee naar de combi. Het verdict 141km/u waar 90 mag. Vanaf 140 km/u is men verplicht direct het rijbewijs voor 15 dagen in te trekken... Dag rijbewijs. Mijn co-piloot heeft het stuur moeten overnemen en dit was wellicht het traagste testritje dat ooit met een Model S werd uitgevoerd. Roodkapje staat nu 15 dagen te schitteren in mijn tuin en voorlopig moet ik mij geen zorgen maken over het opladen.

Ik hoop jullie allen later ergens tegen te komen op een Tesla event! Bij verder nieuws horen jullie me terug.

Veel plezier nog. Ik laat me nu rijden voorlopig.

Roodkapje

Dit deel heb ik met een gulle glimlach gelezen! :)
 
Bizar!
Kreeg vanmorgen dit mailtje van iemand die vandaag zijn MS zou ophalen:

'Ik ben benieuwd hoeveel er van die 22 overblijven. Ik
krijg net een telefoontje van Tesla dat ze mijn auto vandaag niet kunnen
leveren omdat die niet compleet zou zijn. Ze zouden afhankelijk zijn van
derde partijen voor de aanlevering/transport van essentiële onderdelen voor het
rijden en daar nu pas achter komen voor een oplevering van vanmiddag. Mijn
oplevering heb ik verzet naar 7 december, hebben ze tenminste de tijd om hem
netjes in elkaar te zetten.'

Dit kunnen ze toch echt niet maken. Op de dag van levering nog afbellen!
Dus XFrank...