Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De app vind ik echt een uitvinding, vooral de mogelijkheid om op afstand de auto te verwarmen is tov de ampera, waar dat met de afstandsbediening moet, echt een vooruitgang.

Ik zou een extra functionaliteit nog wel willen hebben: via de app real time beelden van de camera achter. Zou moeten kunnen toch? ;)
 
Zo eindelijk.... auto is sinds gisteren in Tilburg. Ze zoeken nog wat onderdelen.....en dan of de 16e of zelfs eerdere levering ergens volgende week.
En daarnaast DS Thomas, erg te spreken over binnen halve dag antwoord op email, belt terug (en maakt erg lange dagen ;-))
Hopelijk snel een keer kunnen SC-en
 
Ik vind het ook niet zo'n probleem en eigenlijk ook niet raar. Waar ik meer op zicht te wachten is één of andere toetscombi op de fob waarmee ik de chargeport kan openen. Alhoewel ik er nu wel aardig aan gewend ben dat ik dat moet doen voor het uitstappen. De UMC en SuperCharger hebben een ingebouwd RFID chipje wat ook het openen van je chargeport vergemakkelijkt.
Misschien bij dubbelklikken dak niet alleen ontgrendelen maar ook chargeport openen.
 
Ideal Range bij volle batterij (MaxRange)

Vraag : wat is bij jullie de IdealRange als je de batterij vol oplaad tot MaxRange ?
Graag zowel voor 60 als 85. Thx !

Voor mij was MaxRange in Range Mode van Brussel - Parijs 350km aan 113km/uur (CC).

Als je 90km/h rijd geraak je veeeeel verder, je verbruikt dan slechts 164wh/km (2pers + bagage)

Ik heb mij niet goed uitgedrukt; ik bedoel de ideal-range die de app (of de console, laadscherm) aangeeft als de batterij volledig is opgeladen.
zoals voorbeeld hieronder (niet van mij)

thx !
20131203_145223.jpg
 
Ik heb mij niet goed uitgedrukt; ik bedoel de ideal-range die de app (of de console, laadscherm) aangeeft als de batterij volledig is opgeladen.
zoals voorbeeld hieronder (niet van mij)

thx !View attachment 37286

Dit was de mijne, overigens was dit "Rated Range".... ik begrijp zelf de ideal range niet helemaal (ideaal staat voor mij voor maximaal, maar is een soort van ideaal gebaseerd op verbruik oid....) dus zet ik de mijne op rated, en probeer vervolgens met het rijden (ik heb het veld "energy" altijd open staan) zo veel mogelijk te benaderen.... Het zou overigens mooi zijn als we het percentage range gebaseerd op average tov rated zouden kunnen zien, zodat je dat niet steeds hoeft uit te rekenen....

Ennnn.... Ik had heeeeel graag de 500 gezien.... dus binnenkort weer proberen.
 
Dit was de mijne, overigens was dit "Rated Range".... ik begrijp zelf de ideal range niet helemaal (ideaal staat voor mij voor maximaal, maar is een soort van ideaal gebaseerd op verbruik oid....) dus zet ik de mijne op rated, en probeer vervolgens met het rijden (ik heb het veld "energy" altijd open staan) zo veel mogelijk te benaderen.... Het zou overigens mooi zijn als we het percentage range gebaseerd op average tov rated zouden kunnen zien, zodat je dat niet steeds hoeft uit te rekenen....

Ennnn.... Ik had heeeeel graag de 500 gezien.... dus binnenkort weer proberen.


de reden waarom ik vraag naar Ideal is omdat dit onafhankelijk zou moeten zijn van de rijstijl.
De Ideal-range wordt mi op dezelfde manier berekend voor alle wagen - tenzij de berekening anders is over de verschillende software-versies.

Maw : naar mijn mening een objectieve vergelijking tussen verschillende batterijen.


@John : overigens : bedankt voor ('het lenen van') de foto.
 
Hoe laat zaterdag @blackmac? Ik sta om 12.00 op het programma

Ik sta om 10.00 ingepland @Edwin, maar had begrepen dat met de uitleg je om 12.00 klaar zou staan. Wellicht dat we elkaar dan tegenkomen :biggrin:
M'n vrouw, zwager en broertje willen allemaal mee, zal wel gezellig worden.
Helaas nog steeds geen rode stekker tot vandaag beschikbaar... Werd mij verteld dat er 400 Tesla's worden afgeleverd in deze laatste periode...

Kan wel begrijpen dat het echt lopende band werk aan het worden is.. Ik hoop wel dat ze de assemblage hierdoor niet gaan afraffelen (zoals in een andere thread; dat de stukken er onder je auto vanaf vliegen...)
 
Dit was de mijne, overigens was dit "Rated Range".... ik begrijp zelf de ideal range niet helemaal (ideaal staat voor mij voor maximaal, maar is een soort van ideaal gebaseerd op verbruik oid....) dus zet ik de mijne op rated, en probeer vervolgens met het rijden (ik heb het veld "energy" altijd open staan) zo veel mogelijk te benaderen.... Het zou overigens mooi zijn als we het percentage range gebaseerd op average tov rated zouden kunnen zien, zodat je dat niet steeds hoeft uit te rekenen....

Ennnn.... Ik had heeeeel graag de 500 gezien.... dus binnenkort weer proberen.

Volgens mij ontstaat de verwarring door de US en de EU termen.

Rated range US (rated door EPA) = Typical range EU = circa 250 mile of 400 km
Rated range EU (rated door NEDC) = Ideal range US = circa 400 mile of 500 km

Verder wordt op de website ook nog de termen 'estimated range' en 'certified range' gebruikt en wordt 'projected range' gebruikt om de schatting van je range o.b.v. je rijstijl (10, 25 of 50 km) aan te duiden.

- - - Updated - - -

Alleen de projected range is dus afhankelijk van je rijstijl, alle andere soorten range zijn gebaseerd op een vast aantal Wh/km.
 
Volgens mij ontstaat de verwarring door de US en de EU termen.

Rated range US (rated door EPA) = Typical range EU = circa 250 mile of 400 km
Rated range EU (rated door NEDC) = Ideal range US = circa 400 mile of 500 km

Verder wordt op de website ook nog de termen 'estimated range' en 'certified range' gebruikt en wordt 'projected range' gebruikt om de schatting van je range o.b.v. je rijstijl (10, 25 of 50 km) aan te duiden.

- - - Updated - - -

Alleen de projected range is dus afhankelijk van je rijstijl, alle andere soorten range zijn gebaseerd op een vast aantal Wh/km.
Aha, dit geeft een hoop duidelijkheid (nu nog zien te onthouden)...
 

Geweldig! :smile:

Overigens.... de zin "pics or it didn't happen" krijgt nu voor mij wel wat minder betekenis.... wellicht dat de hoek waarin de foto genomen is in de toekomst nog wat zegt.

Maar... nu moet ik een andere reden bedenken om weer naar Oosterhout te rijden...

Lunchafspraak met Maurice ergens volgende week?
Of beter een lunchafspraak met meerdere forumleden?
 
Geweldig! :smile:

Overigens.... de zin "pics or it didn't happen" krijgt nu voor mij wel wat minder betekenis.... wellicht dat de hoek waarin de foto genomen is in de toekomst nog wat zegt.

Maar... nu moet ik een andere reden bedenken om weer naar Oosterhout te rijden...

Lunchafspraak met Maurice ergens volgende week?
Of beter een lunchafspraak met meerdere forumleden?
Maandag om 16.00 uur is de eerste TCB meeting in Oosterhout. Dan ben je er toch ook?
 
Ik moet volgende week zaterdag naar Dortmund rijden vanuit Rotterdam, dus ik hoop dat de Zevenaarse SC het dan al doet (ik las volgens mij ergens een post dat het waarschijnlijk operationeel is vanaf eind volgende week? Mocht dit zo zijn, dan scheelt me dat uitzoekwerk met laadpalen in en rond dortmund (en ik heb nog steeds geen ESSENT of newmotion-DE (Ladenetz) pas binnen :confused:...

Iemand die wellicht volgende week vrijdag voor ons kan checken of de SC aan den AC Zevenaar het al doet? Ik ben hem/haar uitermate dankbaar :biggrin:!