Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje: ik zag vandaag deze waarschuwing onder de frunk. Is dat alleen bij mij zo?
;)

zerynata.jpg
 
Vandaag ook maar eens mij een stukje Duitsland in gewaagd. Tweede keer eigenlijk. Maar nu eerste keer met SC Zevenaar beschikbaar.
Dus daar maar even 40kWh bijgetankt. Nu in Remscheid. Daar hebben ze een mooi lokaal initiatief met laadpalen van het lokale e-bedrijf. Maar dat is dan weer nergens bij aangesloten en op mijn email hebben ze ook niet gereageerd. Morgen even op excursie, maar het zal wel niets (in ieder geval geen kWh) opleveren.
Zal naar Solingen moeten voor een RWE paal.

Maar het nieuws van vandaag is dat ik het laatste stuk opeens geen cruise control meer had. Hield er bij een 'pook aktie' opeens mee op. Aan en uitzetten hielp ook niet.
Nu dus maar hopen dat het morgen bij een frisse start weer over is (software bug).
Meer mensen last van gehad?

Overigens vandaag ook een vriend (autofiel) in de MS laten rijden. Hij had ook al met een Karma gereden, maar was een stuk enthousiaster over de MS. Stiller en fijner om te rijden. Houd je dus alleen het uiterlijk van de Karma over...
 
Niet akkoord!!!
Neem nu de e-ID. Daarmee zit B zelfs op een eenzame technologische hoogte in de wereld...

er staat dan ook "meestal".


om een beetje on-topic te blijven : al eens een werkende laadpaal gezocht in B ? en in NL ?

de verkeerssituatie rond Bru en A'pen van 10 jaar terug vergeleken met bvb A'dam en Eindhoven - en nu ?

wij gaan nu nog discussieren of het nut om lokaal verkeer te scheiden van doorgaand verkeer...
hallo, stop de discussie-om-de-discussie. In Eindhoven kan je het resultaat zien.
(het verkeer op de ring rond antwerpen is nooit zo vlot verlopen als enkele jaren terug tijdens de werken.... omdat lokaal en doorgaand verkeer gescheiden waren.)

twee weken terug van Herentals naar Bergen : 143km, heen 2u10', terug 3u15'. en maar lullen over een brug of een tunnel.

voor de NLers : ik zou met plezier 100kpu gereden hebben (met trajectcontrole)... het is misschien zonde om over die brede A2 tussen A'dam en Utrecht aan 100 te moeten rijden... maar jullie rijden tenminste (terug)
 
Infrastructureel doet Nederland het best aardig. Alleen kopen ze dan treinen in Italië. Iedereen weet dat je niets met wielen uit Italië moet halen, dat blijft stilstaan na de eerste week. Ook de NMBS wist dat.

Waar de Nederlanders echter tegen te hoop lopen is de overregulatie. Het ging hier over een uittreksel uit de Kamer van Koophandel. Daarin staat redelijk actuele (ik zet er soms vraagtekens bij) over eigendom en financiële positie van bedrijven (niet van de kleine zelfstandigen). Het register is voor iedereen toegankelijk, ook Tesla kan er in, dat kost ze een paar duizend euri per jaar. Maar in plaats daarvan moeten wij zelf een uittreksel meenemen a 9 euro, plus de moeite om het te regelen. Tesla zou het sieren als ze die service op zich zouden nemen.
 
Dat topic ging dan ook om de administratieve rompslomp die blijkbaar in NL nodig is om bepaalde papieren te bekomen...
Vergelijk dat even met "onze" WebDIV, bijvoorbeeld...

zeker,
in NL hoort de nummerplaat bij de wagen. veel logischer en eenvoudiger.
als wij een tweedehandswagen kopen -of verkopen- hebben we een heel gedoe met nummerplaten.

- - - Updated - - -

Infrastructureel doet Nederland het best aardig. Alleen kopen ze dan treinen in Italië. Iedereen weet dat je niets met wielen uit Italië moet halen, dat blijft stilstaan na de eerste week. Ook de NMBS wist dat.

dat zal een zwak moment geweest van de NS. :wink:
stipheidscijfers durven wij (B) niet vergelijken...

out.
 
Volgens mij is er met de laatste update ook wat geknepen met het vermogen op hoge snelheid.

Pas op de snelweg 120, dan doortrekken naar 150+ , hierbij ging de stippellijn aan.
Op dat moment waren we al meer dan een uur onderweg ( warme accu)

Vandaag hetZelfde gedaan met een accu die net op temperatuur was (regenereren tot 60 kw)
Ook nu weer de stippellijn boven de 150.

Ik lees ook terug dat het meerdere personen is opgevallen, dus toch iets van de laatste update ?