Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Beste mensen, al even stil van mij. Nu toch eens even een vraagje aan de kenners. Mijn Model S met TWC laad ik altijd op met 16 A. Normaal geeft de app aan dat ik dan met 11 KW oplaad. Dat is logisch. De laatste tijd valt me op dat de app aangeeft dat ik slechts met 10 kW oplaad. Iemand enig idee hoe dat kan? Hopelijk niet iets met mijn batterij?
 
Beste mensen, al even stil van mij. Nu toch eens even een vraagje aan de kenners. Mijn Model S met TWC laad ik altijd op met 16 A. Normaal geeft de app aan dat ik dan met 11 KW oplaad. Dat is logisch. De laatste tijd valt me op dat de app aangeeft dat ik slechts met 10 kW oplaad. Iemand enig idee hoe dat kan? Hopelijk niet iets met mijn batterij?
Kan ermee te maken hebben dat het voltage zakt van het net.

P = V x I.

Bij 220V en 16A zit je nog maar aan 10560W.
 
  • Helpful
Reactions: job-lek
Afgelopen vrijdag mijn zwarte panter afgegeven voor de aanpassing van de laapoort en nu eindelijk eens een keertje de ratel.bij hard optrekken te herstellen.
kreeg een model S mee met achterwielaandrijving en het valt mij op dat die veel abrupter op de motor afremt. Kan iemand dat verklaren? Komt dat omdat deze enkele motor zwaarder is of is het gewoon iets softwarematigs?
 
Dat is bij mij ook al maanden zo, en zelfs structureel. M.a.w.: is nooit meer 11kW geworden. Verklaring van Wooter lijkt plausibel, zeker als de app het getal niet afrondt (naar boven), maar afkapt (alleen getal voor de komma).
Ter verduidelijking, je berekent het zo:

P = V * I * fases

Dus 230V * 16A * 3 = 11040W, maar 229V * 16A * 3 = 10992W en als de software zo geprogrammeerd is om af te kappen ipv naar boven af te ronden, dan ga je dus 10kW zien.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ter verduidelijking, je berekent het zo:

P = V * I * fases

Dus 230V * 16A * 3 = 11040W, maar 229V * 16A * 3 = 10992W en als de software zo geprogrammeerd is om af te kappen ipv naar boven af te ronden, dan ga je dus 10kW zien.
Ik heb hier op het forum wel eens berekeningen gezien van laad verliezen door de kabel/ader dikte en lengte. Als je al 11000W stuurt komt er nooit zoveel bij de auto aan.
Als Tesla niet meer het afgeronde ingangsvermogen weergeeft, maar het oplaad vermogen terugrekent vanuit de toegenomen lading van de batterij per tijdseenheid, dan wordt het verschil nog veel groter. De batterij wordt immers warm, plus interne kabels, inverter etc.
 
Ik heb hier op het forum wel eens berekeningen gezien van laad verliezen door de kabel/ader dikte en lengte. Als je al 11000W stuurt komt er nooit zoveel bij de auto aan.
Als Tesla niet meer het afgeronde ingangsvermogen weergeeft, maar het oplaad vermogen terugrekent vanuit de toegenomen lading van de batterij per tijdseenheid, dan wordt het verschil nog veel groter. De batterij wordt immers warm, plus interne kabels, inverter etc.

Als ik me goed herinner heeft een gewaardeerd (ons verlaten) forumlid al eens uitgelegd dat een amperage van 10A optimaal is; de verliezen nemen zowel boven als onder 10A toe. Ik weet niet waarom. Als je maximaal op je zonnestroom wilt laden is dat (door beter over de dag verdelen) ook nog eens een betere optie. (In mijn geval 10A x 227V x 3= 6,8 kW). Heb ik een keer haast met bijladen vanwege de volgende trip, kan ik in je auto weer plussen. Mijn lader heb ik dus wel op 16A staan. Verlagen doe ik in het laadmenu. (Waarom kan dat eigenlijk niet met de Tesla App?)
NB veel mensen weten het niet, maar laadverliezen op de koudere dagen kun je voorkomen door direct na aankomst te starten met laden, dan wint de efficiencywinst (geen/minder batterijverwarming) het vaak van het prijsverschil dal/normaaltarief en daarnaast spaar je het milieu weer wat meer omdat er nu eenmaal minder KwH's ingaan. Mij viel dat na de installatie van Teslamate al snel op.
 
Beste mensen, al even stil van mij. Nu toch eens even een vraagje aan de kenners. Mijn Model S met TWC laad ik altijd op met 16 A. Normaal geeft de app aan dat ik dan met 11 KW oplaad. Dat is logisch. De laatste tijd valt me op dat de app aangeeft dat ik slechts met 10 kW oplaad. Iemand enig idee hoe dat kan? Hopelijk niet iets met mijn batterij?
Heb ik ook. Alleen laad ik met de UMC
 
Ik heb hier op het forum wel eens berekeningen gezien van laad verliezen door de kabel/ader dikte en lengte. Als je al 11000W stuurt komt er nooit zoveel bij de auto aan.
Als Tesla niet meer het afgeronde ingangsvermogen weergeeft, maar het oplaad vermogen terugrekent vanuit de toegenomen lading van de batterij per tijdseenheid, dan wordt het verschil nog veel groter. De batterij wordt immers warm, plus interne kabels, inverter etc.
Ja op display zijn nogal afgerond.
 
Afgelopen vrijdag mijn zwarte panter afgegeven voor de aanpassing van de laapoort en nu eindelijk eens een keertje de ratel.bij hard optrekken te herstellen.
kreeg een model S mee met achterwielaandrijving en het valt mij op dat die veel abrupter op de motor afremt. Kan iemand dat verklaren? Komt dat omdat deze enkele motor zwaarder is of is het gewoon iets softwarematigs?
gezien je auto uit 2015 komt - is de ratel dan nog wel onder garantie? en is de leenauto dan nog gratis?
 
Ze noemen het een huurauto, volgens mij is er een drempel als de engineer er minimaal 4 uur mee bezig is dan is een huurauto vergoed (voor als je nog in de garantie zit).

Zit je buiten je garantie periode dan is het altijd betaalde huurauto.

Ik zeg altijd toe dat ik huurauto wil, van de 4x service(in garantie) is die 2x op factuur erbij gekomen(omdat toch iets kleins en kort was om te fixen). Het ook zo dat ze het niet van te voren in kunnen schatten of de service 3 of 5 uur duurt, het kan dus varieren.
 
gezien je auto uit 2015 komt - is de ratel dan nog wel onder garantie? en is de leenauto dan nog gratis?
Ik kreeg netjes gratis vervang wagen mee. De ratel is een discussiepuntj. Ik had het netjes aan het eind van de garantie gemeld, maar omdat er geen definitieve oplossing was en het bellen iedere keer zoveel tijd koste heb ik het maar even laten zitten en tesla reageerde ook niet. Nu wilden ze alleen de arbeid gratis doen als coulance.
maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag over de rem vertraging 😌
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D