Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt mij wel duidelijk waarom Tesla graag wil dat je braaf al de updates doet.
In de pers wordt elke brand, ook al kan Tesla daar niets aan doen, direct breed uitgemeten (nadat ze daar ooit het elektriciteit-brand-syndroom via de Chevrolet Volt hebben opgelopen).
Het láátste wat Tesla dus wil is dat er weer ergens een brand optreedt die ook maar iets met een Tesla te maken zou kunnen hebben.
Kost Tesla gelijk kapitalen via potentiële kopers die zich niet echt in de materie verdiepen en die gaan denken: mooi die auto, maar toch maar niet na wat ik in de krant heb gelezen....
Als je dus de laatste update niet hebt geïnstalleerd (die er voor zorgt dat teruggeschakeld wordt als het voltage te laag is) ben je een potentieel publiciteitsrisico geworden....:wink:

Pfffff….Tesla mag me dankbaar zijn. Dankzij mij zijn er minstens drie S'en verkocht.
Totdat ze me dwingen ga ik die update er niet op zetten. Het is echt te belachelijk voor woorden. Die totaal doorgeschoten 'sue you in court' mentaliteit 1 op 1 doortrekken naar Europa, waar de Rechters gelukkig gewoon nog veronderstellen dat mensen zelf na kunnen en moeten denken.
En om te kijken wat ze gaan doen, natuurlijk.
 
Snap je gedachten wel, maar ik denk dat de 'jongens van Tesla hier' het ook allemaal niet zo goed weten of kunnen volgen. En dan komen
er instructies uit de VS en dan krijg je dit soort zaken. Door alles wat ze klaar spelen vergeten we het te snel: Tesla is een startup, weliswaar een grote, maar ze hebben handen al overvol aan de nog veel belangrijkere zaken, er is gewoon geen tijd over. Maar ik denk dat over een jaar of zo, ze best je gelijk zulke inzien.

Heb geduld of vind en raak iemand op persoonlijk niveau
 
Mijn Tesla ervaring tot nu toe (sinds 14 december 2013)

Omdat ik deze week elke dag op en neer ben gegaan naar Maastricht en mijn model S nu een ruime maand heb, leek het me wel gepast om een mijn ervaringen te delen. Just 4 fun.

De auto is geweldig: snel en lekker soepel.
ik vind het nog altijd elke keer jammer wanneer ik op mijn bestemming ben aangekomen :smile:

Het forum heeft me enorm geholpen bij allerlei grote en kleine vraagstukken.
Dus superbedankt jullie allemaal, hopelijk kan ik ook anderen helpen, maar ik ontdek nog niet zoveel
nieuwe dingen die niet al aan bod zijn gekomen...

ik heb eigenlijk maar drie mankementen waarvoor ik in februari naar Tilburg zal gaan:
'de brom vanaf 123 km/u' , rechterzijde lijkt gehoriger en DAB+ ontvangst valt weg en weer terug en weer weg.
Dat laatste is voor mijn gevoel overigens regio gebonden.
De brom voelt aan alsof het met uitlijning of balancering te maken heeft, maar dat hoor ik wel in februari.

Verbruik is redelijk in lijn met wat ik lees van anderen, het aantal optrekdemonstraties begint nu ook eindelijk uit te dunnen :smile: Onderweg versnel ik zelden of nooit zo heftig, maar daar heb ik duidelijk moeite met 100 of zoiets slaapverwekkends te rijden, dus dat komt mijn verbruik zeker niet ten goede.
Ik rijd door het bewustzijn van verbruik wel aanzienlijk langzamer met de Tesla dan ik met mijn A4 deed.

Als laadpunt heb ik een ICU Compact van TheNewMotion en die bevalt prima.
Achteraf gezien had ik misschien toch meteen een duolader moeten pakken: retrofitten is gewoon te duur
en het lukt anderzijds ook allemaal prima met een enkele lader.

Vandaag de love to load pas voor het eerst gebruikt op een 'vreemde' laadpaal van e-laad bij het MUMC+ in Maastricht en dat werkte meteen probleemloos (pfui!).
de supercharger in Oosterhout heb ik in december al een paar keer gebruikt en dat ging ook meteen goed.
Volgende maand ga ik een paar keer naar een klant in Domburg dus dan ga ik mooi op de terugweg langs Oosterhout.

De frunk is geweldig handig en gebruik ik bijna elke dag, maar de auto is sowieso 'Ikea-faehig' :wink:

Roel van Detailtoday heeft geweldig werk geleverd bij het detailen met Opticoat Pro, daar heb ik geen moment spijt van, maar ik moet dit weekend voor het eerst in 10(?) jaar de auto nu toch maar met hand gaan wassen...

De hoeveelheid positieve reacties die ik nog elke dag krijg, op de weg en geparkeerd, is ongelooflijk. Echt heel leuk!

Just my €0,02
 
Volgens servicecentrum Amsterdam zitten de meeste (alle weet ik niet) antennes verwerkt in de achterruit. De achterrruitverwarming die draden doen het maar "om en om" omdat de antennes daarin verwerkt zijn.

Informatief stukje over de antennes:

Antennas
AM Radio – in passenger side mirror
Bluetooth – Maybe base of 17″ display?
Data/3G – in both side mirrors or maybe hatch
FM Radio – in both side mirrors and rear hatch glass (likely a diversity design to pick the strongest signal between the three antennas)
GPS – top of back hatch glass
Homelink – Front of car, 3-5″ from the frunk latch, passenger side
TPMS (Tire Pressure Monitor Service) – near bottom front of AC propulsion motor
WiFi – Unknown (active with 5.0+ software)
XM Satellite – top of back hatch glass

bron
 
Ik had natuurlijk (op de avond nadat ik mijn Model S had besteld) de documentaire 'who killed the electric car al bekeken. Op de een of andere manier heb ik gemist dat er een vervolg was: 'the revenge of the electric car'. Gisteren alsnog bekeken. Kijktip!
(Jammer dat ze niet nog iets meer hebben kunnen meenemen van het succes van de model S).
 
jongens en meisjes net mijn boekhouder aan de lijn!

mijn auto is niet bekend bij het rdw :) uuuu heb wel kentekenbewijs wat nu? iemand enig idee?

dit ivm de btw verrekening, ze moest de catalogusprijs weten! op de app i-kenteken staat de aanschafprijs incl alle extra's dus die mag/kan ze niet gebruiken

(nu pakt ze hem van de factuur)

verder

eerste keuring tesla na 3 of 4 jaar? diesel 3 benzine 4 en stroom?

was zomaar een vraag van haar
 
Lijkt mij wel duidelijk waarom Tesla graag wil dat je braaf al de updates doet.
In de pers wordt elke brand, ook al kan Tesla daar niets aan doen, direct breed uitgemeten (nadat ze daar ooit het elektriciteit-brand-syndroom via de Chevrolet Volt hebben opgelopen).
Het láátste wat Tesla dus wil is dat er weer ergens een brand optreedt die ook maar iets met een Tesla te maken zou kunnen hebben.
Kost Tesla gelijk kapitalen via potentiële kopers die zich niet echt in de materie verdiepen en die gaan denken: mooi die auto, maar toch maar niet na wat ik in de krant heb gelezen....
Als je dus de laatste update niet hebt geïnstalleerd (die er voor zorgt dat teruggeschakeld wordt als het voltage te laag is) ben je een potentieel publiciteitsrisico geworden....:wink:

Toevallig heb ik gisteren dit geschreven naar Paolo Forchielli (service territory manager EU) over dit onderwerp:

=====
What Tesla as a company should not forget, is that if you build a product on the principle of "software updates", it requires a huge amount of trust from your customers. Trust that you will actually improve their products, not make them worse. Trust that you can blindly accept and look forward to new updates, rather having a pit in your tummy once you accept it, worrying about what else will be broken the next morning when you get back to your car.

Once this trust is lost, it can take years and years to earn it back. Do you know how many people still have "automatic updates" turned off in Windows, even though Microsoft got its act together with those almost a decade ago?



The 20% reduction isn't the only thing that got worse. There was an update that altered the much beloved regen braking, so that we now need to use the brake pedal much more than we used to. There was another current limiting feature placed _on top of_ the 20% reduction, so that people with low voltage situations get even further reduced charge currents - and they were getting a low km/hr charge ratio to begin with.


There is already quite a few owners on the Dutch forum that keep postponing updates, or at the very least wait until the "gullible" owners who did installthe update had time to report whether it's "safe". Being both a software developer and (as everyone else) a software user, I fear the trust is already rapidly declining. And like I said, I truly think Tesla is underestimating the long term effects of that.
====
 
jongens en meisjes net mijn boekhouder aan de lijn!

mijn auto is niet bekend bij het rdw :) uuuu heb wel kentekenbewijs wat nu? iemand enig idee?

dit ivm de btw verrekening, ze moest de catalogusprijs weten! op de app i-kenteken staat de aanschafprijs incl alle extra's dus die mag/kan ze niet gebruiken

(nu pakt ze hem van de factuur)

verder

eerste keuring tesla na 3 of 4 jaar? diesel 3 benzine 4 en stroom?

was zomaar een vraag van haar

mijne moet over 4 jaar voor de apk
 
Hebben jullie deze al gezien? Cool filmpje!
http://www.youtube.com/watch?v=7F8cXHseMNc

Nog 3 weken en dan get's los. Wie kom ik allemaal tegen onderweg naar Oostenrijk?
Heeee, wat goed, ik zie diverse dakkoffers. Dat was nog mijn grote vraagteken, wat het effect is op het verbruik met een dakkoffer er op. Kennelijk is het te doen. Er zijn wel threads over ervaringen naar de wintersport, maar als iemand nog specifiek informatie kan delen over de ervaring met een dakkoffer dan is er weer een drempel overwonnen wat mij betreft. Dan resteert nog alleen een superchargers voorbij Munchen, richting Salzburgerland.
 
Ik hoop je op korte termijn wat te kunnen laten weten. Ik ga dan zelf voor de 55% die, als er veel zonlicht op valt, teruggaat naar 45%.

Dat zou heel mooi zijn! Ik hoor graag van je, en misschien ripburger ook wel.
Ik heb foto's op het internationale forum gezien van photosync op de voorruit. Heel strak, en zelfs zichtverbeterend. Maar in NL zal het niet toegestaan zijn denk ik.
 
Toevallig heb ik gisteren dit geschreven naar Paolo Forchielli (service territory manager EU) over dit onderwerp:

=====
What Tesla as a company should not forget, is that if you build a product on the principle of "software updates", it requires a huge amount of trust from your customers. Trust that you will actually improve their products, not make them worse. Trust that you can blindly accept and look forward to new updates, rather having a pit in your tummy once you accept it, worrying about what else will be broken the next morning when you get back to your car.

Once this trust is lost, it can take years and years to earn it back. Do you know how many people still have "automatic updates" turned off in Windows, even though Microsoft got its act together with those almost a decade ago?



The 20% reduction isn't the only thing that got worse. There was an update that altered the much beloved regen braking, so that we now need to use the brake pedal much more than we used to. There was another current limiting feature placed _on top of_ the 20% reduction, so that people with low voltage situations get even further reduced charge currents - and they were getting a low km/hr charge ratio to begin with.


There is already quite a few owners on the Dutch forum that keep postponing updates, or at the very least wait until the "gullible" owners who did installthe update had time to report whether it's "safe". Being both a software developer and (as everyone else) a software user, I fear the trust is already rapidly declining. And like I said, I truly think Tesla is underestimating the long term effects of that.
====

Wat? Is de regen-brake ook minder in v5.8??

Verder heel goed geschreven.
Ik ben alleen bang dat ze er weinig (niks) mee gaan doen.
Schijnt dat ze wachten op een uitspraak van NHTSA.
Ongelofelijke risicodekkende klojo's. Ze zien water nog branden.
 
Wat? Is de regen-brake ook minder in v5.8??

Verder heel goed geschreven.
Ik ben alleen bang dat ze er weinig (niks) mee gaan doen.
Schijnt dat ze wachten op een uitspraak van NHTSA.
Ongelofelijke risicodekkende klojo's. Ze zien water nog branden.
Dat met die regen braking - er waren meerdere mensen die dat opmerkten toen. Het effect is subtieler dan de "dichterlijke vrijheid" die ik me in de mail veroorloofde, maar het was er zeker. Inmiddels ben ik er aan gewend, en heb het volgens mij gecompenseerd door iets vroeger van het gas af te gaan. Ook zou het kunnen dat het alleen met niet-optimale accu temperaturen is.

Dat met die NHTSA wist ik niet. Als Tesla nou eens gewoon open en eerlijk zou communiceren zou er wmb al veel minder een issue zijn. Wat mij het meeste steekt is dat er na bijna 3 maanden nog steeds met geen WOORD officieel en/of proactief over is gecommuniceerd. Niet in release notes, niet op de website, niet in een blog, niet in een mail. Maar als je ze belt of aanspreekt weten ze er wel allemaal van. Dat "doodzwijgen" stoort mij echt het meest van alles.
 
Dat met die regen braking - er waren meerdere mensen die dat opmerkten toen. Het effect is subtieler dan de "dichterlijke vrijheid" die ik me in de mail veroorloofde, maar het was er zeker. Inmiddels ben ik er aan gewend, en heb het volgens mij gecompenseerd door iets vroeger van het gas af te gaan. Ook zou het kunnen dat het alleen met niet-optimale accu temperaturen is.

Dat met die NHTSA wist ik niet. Als Tesla nou eens gewoon open en eerlijk zou communiceren zou er wmb al veel minder een issue zijn. Wat mij het meeste steekt is dat er na bijna 3 maanden nog steeds met geen WOORD officieel en/of proactief over is gecommuniceerd. Niet in release notes, niet op de website, niet in een blog, niet in een mail. Maar als je ze belt of aanspreekt weten ze er wel allemaal van. Dat "doodzwijgen" stoort mij echt het meest van alles.

Net wéér een telefoontje uit Tilburg. Ze hadden even gekeken en gezien dat ik nog steeds de update niet heb gedaan. Ik zei dat ik dat ook niet ging doen. Nu gaan ze me vanuit Amsterdam bellen met uitleg waarom ze het zo graag willen. Wordt vervolgd.
 
Net wéér een telefoontje uit Tilburg. Ze hadden even gekeken en gezien dat ik nog steeds de update niet heb gedaan. Ik zei dat ik dat ook niet ging doen. Nu gaan ze me vanuit Amsterdam bellen met uitleg waarom ze het zo graag willen. Wordt vervolgd.
Grappig. Ik probeer al dagenlang om contact te krijgen met Machiel bij het service center in Amsterdam voor een afspraak voor een aantal openstaande punten en nieuwe issues (waaronder een slecht functionerende climate control doordat de binnentemperatuursensor kapot is). Ondanks 2 mails en 3 belletjes lukt dat niet. Blijkbaar had ik de update niet moeten installeren (correctie: nóg een reden om de update niet te installeren) - dan word je gebeld ;-D
 
Net wéér een telefoontje uit Tilburg. Ze hadden even gekeken en gezien dat ik nog steeds de update niet heb gedaan. Ik zei dat ik dat ook niet ging doen. Nu gaan ze me vanuit Amsterdam bellen met uitleg waarom ze het zo graag willen. Wordt vervolgd.

Ik ben erg benieuwd naar de uitleg. Hopelijk is er een technische reden voor dit aandringen, maar heb twijfels.

Zelf ben ik nog niet onder de indruk van de serviceafdeling. Twee weken geleden is onze Model S naar Tilburg geweest voor een lijst punten, waarvan dit de belangrijkste:

1. Brom boven 120 km/u
2. Rammel vooraan in schuifdak
3. Kraak in stuurwiel als je axiaal kracht zet op het stuurwiel
4. Slecht werkende knoppen lendesteun stoel passagier

Ondernomen acties en resultaat:

1. Geluidsopname gemaakt en naar US gestuurd. Brom was niet erg genoeg om direct actie te ondernemen
2. Enkele onderdelen vervangen in constructie dakraam. Resultaat: rammel klinkt iets anders, maar komt ook vaker voor dan voorheen
3. Airbag unit opnieuw gemonteerd. In het begin beter, na paar honderd km meer kraak dan voorheen
4. Volgens eigen zeggen knoppen opnieuw gemonteerd, zelf voel ik geen verbetering

Positief: de auto was erg netjes gewassen en opgeladen. En met een rammelende Merc C diesel als leenauto was ik als een kind zo blij de Tesla weet terug te hebben. Maar ik twijfel nu wel erg of ik weer een uur of vijf wil besteden aan het wegbrengen en ophalen van de auto als dit het resultaat is.