Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit ziet er voor mij ZEER bekend uit! Had vrijwel hetzelfde probleem met dezelfde meldingen. Ben zelfs naar het SC in Tilburg gereden. Maar het lag achteraf aan de KEBA!

Ik lees dat je ook een Keba hebt, dus zou daar toch eens naar laten kijken. Bij mij werkte die ook eerst als een zonnetje, maar kapte er steeds sneller mee met laden om inderdaad op het laatst binnen een paar minuten er al mee te stoppen.

Maar als de auto stopt met laden, geeft de KEBA dan geen foutmelding (rode en blauwe LED's)? Goed opletten voor die foutcode want de KEBA doet vrij snel uit zichzelf een reset en geeft een geheel groene balk maar begint niet vanzelf weer te laden. Als dat zo is, is het waarschijnlijk een software update (van de KEBA wel te verstaan) die moet worden uitgevoerd. Schijnt een probleem te zijn wat regelmatig is voorgekomen met de KEBA P20 in combinatie met de Tesla MS. Bij Keba weten ze daar absoluut van. Probleem was ook binnen 15 minuten verholpen! Daarna nooit meer problemen gehad.

Dus ik zou zeggen: bel de installateur van de Keba en laat die er naar kijken. Heb je de installatie zelf gedaan: bel Keba.



Bedankt voor de snelle reacties!!! Top!

Gaan de Keba de checken.. hopelijk lost dat het probleem op!

(hebben trouwens wel op beide locaties een Keba, en de andere geeft geen probleem... dus dat is wel weer bijzonder.
(en zijn dezelfde dag besteld (via conrad) en geplaatst. (dus waarschijnlijk hetzelfde qua type/software) dus nu maar duimen dat het helpt....)
Want dan zou je verwachten dat beide een probleem zou ontstaan, maar tis het proberen waard, niet geschoten....
(zelf denk ik dat het wellicht net de combi van stabiliteit van het net, de software van keba en de Tesla update kan zijn, om het lekker ingewikkeld te maken ;)
In ieder geval weer iets op te proberen/uit te sluiten!
 
@pwillemse: Ja, heb ik ook. Voorheen duurde het bij mij wel veel langer dan een halve minuut en ging ik maar resetten met de stuurknoppen. Ik ben blij dat ik dankzij het forum nu weet dat het samenhangt met het opendoen van de portieren.
Ik sta nu soms als een debiel de voor- en achterportieren te openen, en dat helpt meestal.
 
Bedankt voor de snelle reacties!!! Top!

Gaan de Keba de checken.. hopelijk lost dat het probleem op!

(hebben trouwens wel op beide locaties een Keba, en de andere geeft geen probleem... dus dat is wel weer bijzonder.
(en zijn dezelfde dag besteld (via conrad) en geplaatst. (dus waarschijnlijk hetzelfde qua type/software) dus nu maar duimen dat het helpt....)
Want dan zou je verwachten dat beide een probleem zou ontstaan, maar tis het proberen waard, niet geschoten....
(zelf denk ik dat het wellicht net de combi van stabiliteit van het net, de software van keba en de Tesla update kan zijn, om het lekker ingewikkeld te maken ;)
In ieder geval weer iets op te proberen/uit te sluiten!

Graag gedaan. En succes ermee. Maar als blijkt dat het aan de software van de Keba ligt zou ik die andere Keba ook gelijk laten updaten. Want bij mij werkte alles eerst ook perfect, dus probleem kan ook later komen (vraag me niet waarom ...).
 
Last edited:
@pwillemse: Ja, heb ik ook. Voorheen duurde het bij mij wel veel langer dan een halve minuut en ging ik maar resetten met de stuurknoppen. Ik ben blij dat ik dankzij het forum nu weet dat het samenhangt met het opendoen van de portieren.
Ik sta nu soms als een debiel de voor- en achterportieren te openen, en dat helpt meestal.
Ik ook ha
ha. Het vervelende is alleen dat dit zich spontaan ging voordoen, en niet na een update... Zal m morgen eens resetten...
 
Hallo jongens,

Weer thuis na een avond vol avonturen in Duitsland.

Na een keukenstudio in Münster bezocht te hebben zijn we op minder dan de helft van de elektronen bij Ikea in Osnabrück aangekomen. OK, kan je daar niet laden. Verrassing, maar dat is OK, plan B is Tastekitchen, waar je gratis kunt laden aan een paal van Ladenetz.de. Hemelsbreed 2 kilometer.

Verrassing.. Restaurant afgebrand op 27 januari. Dat vind ik echt supersneu, want dat waren aardige lui die een franchise keten wilden openen en dit was de pilot. Er zat enorm veel werk en hartebloed in die zaak.

Dan maar internet op en zoeken naar iets van Ladenetz.de, de enige kaart die ik bij me had. Bij die 3e laadpoging botert het überhaupt niet tussen de paal en de Tesla. We konden niet laden en het eind van het verhaal was, dat we de stekker niet meer uit de wagen konden krijgen. En die gaat dan ook nergens meer naar toe. Many thanks aan S-19910 en EDI99 die me binnen een paar minuten met een gouden tip weer aan de rit kregen. Zo'n forum is op zo'n moment van onschatbare waarde.. Super.

Energie inmiddels, na al dat gepiel om die paal, onder de grens van een veilige thuiskomst gedropt. Weer het net op en zoeken op de site van ladenetz, die trouwens erg hortend loopt op het scherm van de Tesla. We besluiten om naar Georgsmarienhütte te gaan, aangezien daar twee grote (400v) laders zijn. Als de ene bezet is blijft er een uitwijk over. En na een rit van een krappe 10km komen we bij de lader aan. Pasje wordt onmiddelijk geaccepteerd en de paal geeft aan dat hij op het signaal van de auto wacht om te laden. Die signaleert echter dat hij met deze kabel niet kan laden(?) Weer een ritueel van alle mogelijke laadvarianten doorlopen, maar geen stroom. Verrassing..

We zijn inmiddels aan het afwegen wat voordeliger zou zijn, afslepen of hotelletje(maar de kinderen alleen thuis..) Ik besluit dat mijn auto altijd super geladen heeft, dus daaraan kan het niet liggen. Dan blijft de kabel over van onze forumvriend van de laadkabelwinkel. En die heeft het ook altijd prima gedaan en ziet er nog als nieuw uit. Dan kan alleen de fout bij de laadpalen van ladenetz liggen. We proberen de laatste grote lader binnen onze reikwijdte.

Op een oud industrieterrein met veel ouwe loodsen en ouwe auto's in verschillende staten van ontleding, het is allang donker, vinden we een paal naast een soort kantoorloft. Een lege straat met naast de paal een zwarte Zoe. Bingo. Paal zegt hallo, auto zegt hallo en we kunnen laden. 85km/h

Na een krap uur laden in die donkere buurt, rijden we stilletjes naar huis. We worden nog even door een Cadillac STS gedisst omdat we 120 op de AB rijden. Maar er was net genoeg sap over voor een sprintje naar 190 om orde op zaken te stellen. (ik heb, met die lege accu, vermoedelijk wel mazzel gehad, dat zij met z'n 5-en aan boord waren) Met een groet uit elkaar en daarna weer met 120 naar huis. Grappig. American muscle.

En nu thuis. 19km toch nog over gehouden. Moe van een enerverende dag en een autoavontuur rijker.

Toch wel gaaf zo'n Tesla..
 
Hallo jongens,

Weer thuis na een avond vol avonturen in Duitsland.

Na een keukenstudio in Münster bezocht te hebben zijn we op minder dan de helft van de elektronen bij Ikea in Osnabrück aangekomen. OK, kan je daar niet laden. Verrassing, maar dat is OK, plan B is Tastekitchen, waar je gratis kunt laden aan een paal van Ladenetz.de. Hemelsbreed 2 kilometer.

Verrassing.. Restaurant afgebrand op 27 januari. Dat vind ik echt supersneu, want dat waren aardige lui die een franchise keten wilden openen en dit was de pilot. Er zat enorm veel werk en hartebloed in die zaak.

Dan maar internet op en zoeken naar iets van Ladenetz.de, de enige kaart die ik bij me had. Bij die 3e laadpoging botert het überhaupt niet tussen de paal en de Tesla. We konden niet laden en het eind van het verhaal was, dat we de stekker niet meer uit de wagen konden krijgen. En die gaat dan ook nergens meer naar toe. Many thanks aan S-19910 en EDI99 die me binnen een paar minuten met een gouden tip weer aan de rit kregen. Zo'n forum is op zo'n moment van onschatbare waarde.. Super.

Energie inmiddels, na al dat gepiel om die paal, onder de grens van een veilige thuiskomst gedropt. Weer het net op en zoeken op de site van ladenetz, die trouwens erg hortend loopt op het scherm van de Tesla. We besluiten om naar Georgsmarienhütte te gaan, aangezien daar twee grote (400v) laders zijn. Als de ene bezet is blijft er een uitwijk over. En na een rit van een krappe 10km komen we bij de lader aan. Pasje wordt onmiddelijk geaccepteerd en de paal geeft aan dat hij op het signaal van de auto wacht om te laden. Die signaleert echter dat hij met deze kabel niet kan laden(?) Weer een ritueel van alle mogelijke laadvarianten doorlopen, maar geen stroom. Verrassing..

We zijn inmiddels aan het afwegen wat voordeliger zou zijn, afslepen of hotelletje(maar de kinderen alleen thuis..) Ik besluit dat mijn auto altijd super geladen heeft, dus daaraan kan het niet liggen. Dan blijft de kabel over van onze forumvriend van de laadkabelwinkel. En die heeft het ook altijd prima gedaan en ziet er nog als nieuw uit. Dan kan alleen de fout bij de laadpalen van ladenetz liggen. We proberen de laatste grote lader binnen onze reikwijdte.

Op een oud industrieterrein met veel ouwe loodsen en ouwe auto's in verschillende staten van ontleding, het is allang donker, vinden we een paal naast een soort kantoorloft. Een lege straat met naast de paal een zwarte Zoe. Bingo. Paal zegt hallo, auto zegt hallo en we kunnen laden. 85km/h

Na een krap uur laden in die donkere buurt, rijden we stilletjes naar huis. We worden nog even door een Cadillac STS gedisst omdat we 120 op de AB rijden. Maar er was net genoeg sap over voor een sprintje naar 190 om orde op zaken te stellen. (ik heb, met die lege accu, vermoedelijk wel mazzel gehad, dat zij met z'n 5-en aan boord waren) Met een groet uit elkaar en daarna weer met 120 naar huis. Grappig. American muscle.

En nu thuis. 19km toch nog over gehouden. Moe van een enerverende dag en een autoavontuur rijker.

Toch wel gaaf zo'n Tesla..




pfffff het is en blijft toch wel pionieren......
 
Hi,

Vandaag eerste grote rit met de Tesla, naar Brussel.
Wat opzoekwerk leert ons dat er 2 laadmogelijkkheden zijn in de straat, eentje van de plugincompany, eentje bij Total.
De eerste opent niet met de Teslapas (lovetoload netwerk nochtans op de website dat ze overéénkomst hebben) en als de vriendelijke baliebediende met hun eigen pasje de paal toch opent blijkt de lompe Tesla UMC stekker er natuurlijk niet in te passen. In vervolg dus verlengkabbel meebrengen die smal genoeg is voor het huis tuin en keuken stopcontact.
Dan maar naar Total. De vriendelijke pompbediende komt snel langs om te melden ... dat de paal defect is. zou toch niet gewerkt hebben, want weer zou de lompe Tesla stekker niet passen en er is geen type 2 aansluiting om sneller te laden.
Dan maar cc op 100 en bij thuiskomst nog 14 km over. Toch leuk die Tesla ....
 
Het is mij wel gelukt voor de handtekening! Thans x-ray, heb nu een signature met signature

Hoe krijg je dat voor elkaar om de mistlampen aan te zetten bij dagrij verlichting? Ik kan ze alleen aan zetten als mijn gewoon licht aan is

Auto=gebruiksvoorwerp! Morgen mag hij weer door de wasstraat

Op weg naar pannenkoekenhuis heeft Elon ff 6.0 versie erop gezet :tongue:.

Ok, zet lampen van 'auto' af op stadslichten en activeer 'foglights' ! (Versie 6.0):biggrin:

Veel plezier bij Plopsaland.
 
Hi,

Vandaag eerste grote rit met de Tesla, naar Brussel.
Wat opzoekwerk leert ons dat er 2 laadmogelijkkheden zijn in de straat, eentje van de plugincompany, eentje bij Total.
De eerste opent niet met de Teslapas (lovetoload netwerk nochtans op de website dat ze overéénkomst hebben) en als de vriendelijke baliebediende met hun eigen pasje de paal toch opent blijkt de lompe Tesla UMC stekker er natuurlijk niet in te passen. In vervolg dus verlengkabbel meebrengen die smal genoeg is voor het huis tuin en keuken stopcontact.
Dan maar naar Total. De vriendelijke pompbediende komt snel langs om te melden ... dat de paal defect is. zou toch niet gewerkt hebben, want weer zou de lompe Tesla stekker niet passen en er is geen type 2 aansluiting om sneller te laden.
Dan maar cc op 100 en bij thuiskomst nog 14 km over. Toch leuk die Tesla ....

Piet, public charging in België blijft een groot probleem. Total is al eerder aangehaald als onbetrouwbaar wegens zowat overal defect en verkeerde stekkers. (een mobiel laadstation is wel handig, dan kan je wel op CEE-stekkers laden.)

Wat betreft PluginCompany : de palen van PiC die ik al gebruikt hebt (3, wauw...) werkten wel - maar allemaal via SMS, of via een App van de PiC.

Backup rond de grote steden zijn de IKEA's (met palen van de Pic...).
En tot slot nogmaals verwijzen naar de Tesla-voor-Tesla lijst van Gelden in de sticky RelevanteLijstjes.
 
Last edited:
Hi,

Vandaag eerste grote rit met de Tesla, naar Brussel.
Wat opzoekwerk leert ons dat er 2 laadmogelijkkheden zijn in de straat, eentje van de plugincompany, eentje bij Total.
De eerste opent niet met de Teslapas (lovetoload netwerk nochtans op de website dat ze overéénkomst hebben) en als de vriendelijke baliebediende met hun eigen pasje de paal toch opent blijkt de lompe Tesla UMC stekker er natuurlijk niet in te passen. In vervolg dus verlengkabbel meebrengen die smal genoeg is voor het huis tuin en keuken stopcontact.
Dan maar naar Total. De vriendelijke pompbediende komt snel langs om te melden ... dat de paal defect is. zou toch niet gewerkt hebben, want weer zou de lompe Tesla stekker niet passen en er is geen type 2 aansluiting om sneller te laden.
Dan maar cc op 100 en bij thuiskomst nog 14 km over. Toch leuk die Tesla ....

Ik heb zeer goed ervaringen met laadmogelijkheden van BlueCorner in België. Type 2 EN werkt met LoveToLoad. Bovendien zijn ze zeer behulpzaam - als je het nummer belt wat op de paal staat zetten ze desnoods de paal af afstand voor je aan. Kan niet beter.
 
@pwillemse: Ja, heb ik ook. Voorheen duurde het bij mij wel veel langer dan een halve minuut en ging ik maar resetten met de stuurknoppen. Ik ben blij dat ik dankzij het forum nu weet dat het samenhangt met het opendoen van de portieren.
Ik sta nu soms als een debiel de voor- en achterportieren te openen, en dat helpt meestal.

Is het mogelijk dat jullie misschien energy saving aan hebben staan en dat het daarom langer duurt voordat het scherm opstart?
 
Bijzondere storing.... iemand idee/tips/zelfde ervaring?


Goedenavond mede Tesla fans!,

Sinds 5 december in bezit van 2 van deze elektrische wonderen!
Laden e.d. ging altijd prima, (Keba) echter sinds enkele weken (naar ons idee, na een software update) komen we 's ochtend bij de Tesla 1 en heeft hij soms bijna of helemaal niet bijgeladen...
(in het begin denk je dan, stekker er vast niet goed in oid.) Maar sinds die 6 weken gaat het steeds vaker mis...
in het begin af en toe niet bijgeladen, nu is het zelfs zover/erg dat hij binnen een minuut na aankoppelen al stopt met laden, ...en dat is niet handig!

....

Maar waarom werkte het de eerste 6 weken wel perfect? iemand tips/idee?
(software terugzetten zit er niet bij hea?)

Alvast bedankt!
Ik heb 4 maanden probleemloos thuis kunnen laden, met een Tulip ICU van The New Motion. Maar vorige week, opeens, zonder updates aan auto of paal, heb ik drie keer in twee dagen een probleem gehad. Twee keer dat de auto na een korte tijd laden (90 en 45 seconden laden) opeens stopt met laden. De combinatie auto/lader is dan zo van slag dat ik de kabel aan weerszijden moet afhalen en opnieuw moet aansluiten en mijn laadpasje moet aanbieden. En één keer, nog vervelender, dat 'ie midden in de nacht na twee uur laden gestopt was en dus 's ochtends niet vol zat.

Sindsdien blijf ik minutenlang in de auto zitten als ik hem aan de lader hang. Maar ik heb nog niets geks gezien. Voltage is redelijk stabiel, gemiddeld 235V, zakt eigenlijk nooit onder de 230V.

Ik hoop zó dat ze met die hardware fix de software voor het laden weer helemaal terugrollen naar voor 5.6. Want het voelt alsof ze zo hard geprobeerd hebben een hardware probleem te omzeilen via software, dat deze nu een kritieke "level of complexity" heeft bereikt waarbij iedere nieuwe fix die je maakt weer een nieuw probleem introduceert. Want ook al is dit niet direct begonnen na de vorige update, ik kan me niet voorstellen dat het er niets mee te maken heeft.
 
Is het mogelijk dat jullie misschien energy saving aan hebben staan en dat het daarom langer duurt voordat het scherm opstart?

Bij mij in ieder geval niet. Oplossing die bij mij werkt: eerst de chauffeursportier op een kier zetten, daarna achterportier open om de jas of wat dan ook weg te leggen. Dan geen zwart scherm meer bij wegrijden :smile:
Lijkt mij een probleem dat prima in de software op te lossen zal zijn!