Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij ook, maar ik zou het fijn vinden als ik het zo kan instellen dat bijvoorbeeld bij 130 de auto naar low gaat en het stuur in sport zet.

Een profiel op basis van snelheid dus! :)

+1 En dan het stuur intrekken en de stoel iets naar achter om gemakkelijker in- en uit te stappen om m'n beige leer niet te snel te slijten (is nu al het geval na +/-5000km)
 
Beetje dubbele vraag (zie andere thread van mij):
Kan je in de Tesla Shop gewoon accessoires bestellen, zoals bvb de rubberen matten? Worden die ook in Europa geleverd?
(De shop zegt namelijk dat auto onderdelen enkel in North America worden geleverd. Maar is dat wel zo?)
Er komt ooit een EU webshop, tot die tijd kun je contact opnemen met de lokale servicecentra.
 
Last edited:
De eerste 10k zitten erop. Met veel plezier en zonder noemenswaardige problemen.

Wat me net opviel bij het maken van de foto, is dat mijn A en B tripmeters een beetje schizofreen zijn. Zelfde aantal kilometers, maar verschillend verbruik.
duty9esy.jpg
 
Ik heb ook een klein verschilletje in mijn verbruik. Had eigenlijk een fototje willen maken maar mijn Tesla staat bij Serge in de magnetron, voor een blingbling laagje. Is overigens wel afzien drie dagen in een dinoauto met een beeldscherm zo groot als mijn iPhone.
 

Attachments

  • ImageUploadedByTapatalkHD1392314179.728912.jpg
    ImageUploadedByTapatalkHD1392314179.728912.jpg
    36.7 KB · Views: 423
Deze week door de 20.000 km gegaan. Probleemloze km's - heb naast wat kleine dingetjes in het begin alleen de inverter laten vervangen ivm de brom. Kreeg toen een Roadster mee als loaner en in tweede instantie een P85+. fun ! Dagelijks laden op een Mennekes Comfort C22 ook geheel probleemloos. Kreeg de auto op 23 september, dus heb ook redelijk warm weer nog meegemaakt - verbruik was toen substantieel lager dan de afgelopen maanden met winterbanden. Hoewel - afgelopen dinsdag op de A2- cruise control op 104 - kwam ik op gemiddeld verbruik van 161 wh/km over een afstand van 10 km. En heb ook de range op 400 km ervaren met iets hogere snelheid richting Keulen. Het kan dus wel -snelheid, weer, hoogteverschillen - dat zijn de factoren. Het is nog steeds met geweldig veel plezier in de auto te rijden. Maak ook veel meer km's dan voorheen (+50%) en merk dat lange afstanden veel minder vermoeiend zijn dan in een Ice. En we zwaaien nog steeds als we een collega S tegenkomen ! En ja - heb een onderhoudscontract, maar wacht voorlopig nog wel even met een onderhoudsbeurt - garantie blijft immers gelden.

20000 km.jpg
 
Pas 3000 km erop zitten. Maar, bepaald niet probleemloos :-(. Veel gedoe allemaal... Achterlichten deels stuk, deuren niet uitgelijnd, 1 deurhandle die niet meer naar buiten komt, frunk niet lekker uitgelijnd, rare console-freeze-toestanden, errrrrg slechte 3g, en chauffeursstoel zit lossig.

Daarnaast wat "gerommel" met thuisladen. Werkt niet altijd naar behoren.

Ik vind t werkelijk fan-tastisch rijden, de mensen van Tesla en the new motion zijn superbehulpvaardig en snel, superchargers -> waaaaaanzinnig!
Maar door de kinderziektes heeft het pakket als geheel nog niet de onuitwisbare indruk gemaakt waar ik op hoopte. Maargoed, ik had van tevoren ingecalculeerd dat het zo zou kunnen lopen, het is nog altijd veel relatief nieuwe techniek door relatief nieuwe en snel-groeiende bedrijven. Ik wacht nog even geduldig af, ik weet zeker dat t op z'n pootjes terecht komt :).
 
Beste niet te lang wachten met het onderhoud. In het onderhoudscontract staat immers dat je niet langer dan 30 dagen of meer dan 1600 km mag overschrijden, anders vervalt de beurt.:frown:



Deze week door de 20.000 km gegaan. Probleemloze km's - heb naast wat kleine dingetjes in het begin alleen de inverter laten vervangen ivm de brom. Kreeg toen een Roadster mee als loaner en in tweede instantie een P85+. fun ! Dagelijks laden op een Mennekes Comfort C22 ook geheel probleemloos. Kreeg de auto op 23 september, dus heb ook redelijk warm weer nog meegemaakt - verbruik was toen substantieel lager dan de afgelopen maanden met winterbanden. Hoewel - afgelopen dinsdag op de A2- cruise control op 104 - kwam ik op gemiddeld verbruik van 161 wh/km over een afstand van 10 km. En heb ook de range op 400 km ervaren met iets hogere snelheid richting Keulen. Het kan dus wel -snelheid, weer, hoogteverschillen - dat zijn de factoren. Het is nog steeds met geweldig veel plezier in de auto te rijden. Maak ook veel meer km's dan voorheen (+50%) en merk dat lange afstanden veel minder vermoeiend zijn dan in een Ice. En we zwaaien nog steeds als we een collega S tegenkomen ! En ja - heb een onderhoudscontract, maar wacht voorlopig nog wel even met een onderhoudsbeurt - garantie blijft immers gelden.

View attachment 43236