Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze week door de 20.000 km gegaan. Probleemloze km's - heb naast wat kleine dingetjes in het begin alleen de inverter laten vervangen ivm de brom. Kreeg toen een Roadster mee als loaner en in tweede instantie een P85+. fun ! Dagelijks laden op een Mennekes Comfort C22 ook geheel probleemloos. Kreeg de auto op 23 september, dus heb ook redelijk warm weer nog meegemaakt - verbruik was toen substantieel lager dan de afgelopen maanden met winterbanden. Hoewel - afgelopen dinsdag op de A2- cruise control op 104 - kwam ik op gemiddeld verbruik van 161 wh/km over een afstand van 10 km. En heb ook de range op 400 km ervaren met iets hogere snelheid richting Keulen. Het kan dus wel -snelheid, weer, hoogteverschillen - dat zijn de factoren. Het is nog steeds met geweldig veel plezier in de auto te rijden. Maak ook veel meer km's dan voorheen (+50%) en merk dat lange afstanden veel minder vermoeiend zijn dan in een Ice. En we zwaaien nog steeds als we een collega S tegenkomen ! En ja - heb een onderhoudscontract, maar wacht voorlopig nog wel even met een onderhoudsbeurt - garantie blijft immers gelden.

View attachment 43236

Wat mij opvalt is dat veel mensen rondom de 250 wh/km rijden. Ik rij al vanaf het begin op 267/270 wh/km (rij gemiddeld 120 km op de snelweg). Ik heb 21" wielen en een normale 85 Tesla. Gebruik ik nu zoveel meer als de gemiddelde of zijn er meer mensen die zoveel gebruiken. Ik doe niet echt heel veel proefritjes meer en rij middellange afstanden. Merkte van de week wel dat als ik zo 100/105 rij ik spectaculair daal naar 215/220 wh/km. Ben even benieuwd naar de gemiddelde gebruiken van andere rijders. Hopelijk laat veel mensen een tripteller inderdaad op de beginstand staan, zodat je een overall gemiddelde krijg.
 
Dat laatste heb ik inderdaad, nooit de tellers gereset.

Nu bijna 9.000 kilometer op de teller staan en gemiddeld 285 wh/km. Heb een P85, 21 inch en pano dak.

Maak me niet zo druk erom, ik rij ermee zoals ik ook in een ICE rij en zet de auto niet in slaapstand enzo.

Voor mij persoonlijk moet het gewoon een vervanging zijn van een ICE, dus doorrijden en niet proberen zoveel mogelijk kilometers uit een accu te halen.
 
Wat mij opvalt is dat veel mensen rondom de 250 wh/km rijden. Ik rij al vanaf het begin op 267/270 wh/km (rij gemiddeld 120 km op de snelweg). Ik heb 21" wielen en een normale 85 Tesla. Gebruik ik nu zoveel meer als de gemiddelde of zijn er meer mensen die zoveel gebruiken. Ik doe niet echt heel veel proefritjes meer en rij middellange afstanden. Merkte van de week wel dat als ik zo 100/105 rij ik spectaculair daal naar 215/220 wh/km. Ben even benieuwd naar de gemiddelde gebruiken van andere rijders. Hopelijk laat veel mensen een tripteller inderdaad op de beginstand staan, zodat je een overall gemiddelde krijg.

Ik zelf zit ookmgemiddeld,rond de 268/270 wh/km en rij ook 120/130 niets bijzonders heb 19" wielen en ook,de proefritjes zijn een eind over. Inderdaad als je naar 100 km/uur gaat zakt het verbruik wel spectaculair maar om nu in een autovan bijna een ton en een uitstraling van sportwagen 100 te gaan rijden vind ik persoonlijk niets.
Ik moest eergisteren van Vlissingen naar Ahoy (ABNAMRO WTT) en durfde het niet aan om het risico te lopen dat ik midden in de nacht leeg zou komen te staan, jammer maar moest mee rijden. Voor de wintersport maar een busje gehuurd.
Voor de dagelijkse ritjes woonwerkverkeer niets mis mee en rijdt hij goed maar voor delangere ritten toch wel erg veel planwerk, ik geef mezelf een jaar om hieraan te wennen, lukt het niet dan wordt het ws een hybride.
 
Ik zelf zit ookmgemiddeld,rond de 268/270 wh/km en rij ook 120/130 niets bijzonders heb 19" wielen en ook,de proefritjes zijn een eind over. Inderdaad als je naar 100 km/uur gaat zakt het verbruik wel spectaculair maar om nu in een autovan bijna een ton en een uitstraling van sportwagen 100 te gaan rijden vind ik persoonlijk niets.
Ik moest eergisteren van Vlissingen naar Ahoy (ABNAMRO WTT) en durfde het niet aan om het risico te lopen dat ik midden in de nacht leeg zou komen te staan, jammer maar moest mee rijden. Voor de wintersport maar een busje gehuurd.
Voor de dagelijkse ritjes woonwerkverkeer niets mis mee en rijdt hij goed maar voor delangere ritten toch wel erg veel planwerk, ik geef mezelf een jaar om hieraan te wennen, lukt het niet dan wordt het ws een hybride.

Eerst moet je dan maar proefrijden in een hybride. Inderdaad handig, maar elk moment dat ik in de Volvo V60PiH rijd mis ik de Tesla.
 
Wat mij opvalt is dat veel mensen rondom de 250 wh/km rijden. Ik rij al vanaf het begin op 267/270 wh/km (rij gemiddeld 120 km op de snelweg). Ik heb 21" wielen en een normale 85 Tesla. Gebruik ik nu zoveel meer als de gemiddelde of zijn er meer mensen die zoveel gebruiken. Ik doe niet echt heel veel proefritjes meer en rij middellange afstanden. Merkte van de week wel dat als ik zo 100/105 rij ik spectaculair daal naar 215/220 wh/km. Ben even benieuwd naar de gemiddelde gebruiken van andere rijders. Hopelijk laat veel mensen een tripteller inderdaad op de beginstand staan, zodat je een overall gemiddelde krijg.



Mijn gemiddelde met een S85 incl 21inch op 4000km is 259. Ik rijd niet veel snelweg veel 80kmu wegen en gebruik vaak de versnelling........veroorzaakt de bekende tesla
 
Wie wil zijn/haar Tesla Model S uitlenen aan de Urgenda karavaan die een regiotour doet in Zuid Holland. Van dinsdagavond 4 maart tot vrijdagmiddag 7 maart. Je krijgt vervangend vervoer.

Of je chauffeurt een dagje voor Jan Rotmans en Marjan Minnesma. Wie biedt zich aan naast mijzelf. Graag PM

Hieronder het waanzinnig interessant programma. Iedereen mag erbij zijn.

http://www.urgenda.nl/documents/ProgrammaUrgendaRegiotourZuid-Holland2014_000.pdf

Hallooooooo,

Niemand reageert. Betekent dat we geen afstand van de Tesla kunnen/durven doen. Of weten we niet goed wat Urgenda is? Ze willen o.a. introductie van e-mobiliteit versnellen in Nederland.

Dit is leuk! En biedt misschien nieuwe kansen, ook zakelijk. Ik hoor het graag.
 
Gisteren mijn S85 gaan afhalen in Zaventem.
Bij de uiterst vriendelijke uitleg hoorde 'hee, wasda? Blijkbaar de eerste levering met elektrisch inklapbare spiegels :rolleyes:
Amai. Ik bestel in Augustus (dus zonder inklapbare spiegels) en mijn auto wordt volgende vrijdag pas geleverd. Hoe kan jij nu voor mij zijn MET inklapbare spiegels? Is dat niet straf? 't Is nochtans een P85, die zogezegd prioriteit hebben.
 
Amai. Ik bestel in Augustus (dus zonder inklapbare spiegels) en mijn auto wordt volgende vrijdag pas geleverd. Hoe kan jij nu voor mij zijn MET inklapbare spiegels? Is dat niet straf? 't Is nochtans een P85, die zogezegd prioriteit hebben.

Heb mijne besteld in juni, levertermijn werd oktober, dan december.
Dikwijls bevestiging gekregen dat de leverdatum doorging,... tot bleek dat hij helemaal niet geproduceerd was :scared:
Vin 19xxx.
Vriendelijk aanbod gekregen om te herconfigureren doordat zij toch redelijk in fout waren.
Daardoor was de net beschikbare spiegel beschikbaar:smile:
Geluk bij een ongeluk dus.
 
Heb mijne besteld in juni, levertermijn werd oktober, dan december.
Dikwijls bevestiging gekregen dat de leverdatum doorging,... tot bleek dat hij helemaal niet geproduceerd was :scared:
Vin 19xxx.
Vriendelijk aanbod gekregen om te herconfigureren doordat zij toch redelijk in fout waren.
Daardoor was de net beschikbare spiegel beschikbaar:smile:
Geluk bij een ongeluk dus.

Lijkt me toch een vrij zinloos complex gedoe vanwege Tesla. Produceren zij nu door elkaar heen wagens mét en wagens zonder inklapbare spiegels?
Zou het hen niet eenvoudiger en - wie weet zelfs - goedkoper uitkomen als ze hun productielijn uniformiseren en vanaf een bepaald moment in de tijd in ELKE wagen inklapbare spiegels monteren?