Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Maak bij de release van 6.0 dan ff een nieuwe topic aan op het forum "Firmware 6.0 - bevindingen" oid.
Dan kan ik eerst beoordelen of alle release notes ook kloppen voordat ik 'm er zelf op zet.
Die methodiek bevalt me uitstekend tot nu toe.
:wink:
Tja daar denken ze bij Tesla anders over. Zit vast een speciale feature in dat ze m bij jou kunnen forceren:rolleyes:.
 
Tja daar denken ze bij Tesla anders over. Zit vast een speciale feature in dat ze m bij jou kunnen forceren:rolleyes:.

Tot nu toe gaat het goed! Ze kijken wel in de auto zonder dat eerst te vragen, overigens. Inmiddels drie keer gebeld, een email gehad en persoonlijk aangesproken door Colin in Tilburg. En ik rij nog steeds vrolijk met firmware 5.6. Ik bepaal toch verdorie zelf wat ik erop zet of niet. Wat krijgen we nou. Waar staat dat ik verplicht ben tot die updates?

Ondertussen doet alles het gewoon. Straks overschrijven met 6.0. Nadat jullie hebben getest, natuurlijk. :biggrin:
 
Ik snap oprecht niet waarom iedereen zo spannend doet over die updates. Wat zit er dan wel of niet in wat zo storend is? Problemen wordend direct getackled, en ja, de auto gaat niet automatisch meer omlaag.... lijkt me niet dat dat een killer effect heeft op wegligging of verbruik... Gewoon die updates draaien en een beetje vertrouwen hebben lijkt me..
 
Nu het toch over dat bekende sportwagen-merk uit Duitsland gaat... gisteren ben ik met m'n MS bij een P.....-dealer langs geweest, ik was daar in het verleden klant. Totaal 3 maal een stukje gereden met steeds andere medewerkers (en een medewerkster :smile:). Ze mochten zelf natuurlijk ook even rijden en ze waren allemaal stevig onder de indruk, haha. Was voor mij toch weer een andere en uiterst plezierige invulling van de Tesla-grin! :biggrin:
 
Bedankt, Frank :) ... Goeie smaak, he.


Ik weet het nog niet. Patrick vertelde me dat de zijne en die van jou ge-opticoat zijn door dezelfde firma. Maar ik vraag me af of dat echt de moeite is. Ik ben bang dat hij dan niet zo glad meer aanvoelt. Misschien onterecht, ik weet het niet. Ben jij blij met je coating?

ik ben zeer tevreden met de coating. Ik was de auto altijd met de hand. ik spuit hem eerst buiten proper met de tuinslang dan gaat hij in de garage en was ik hem met de meegeleverde producten en droog hem af met microvezeldoeken. op en dik half uurtje is hij als nieuw.
Ik heb ook de ruiten laten doen en dit weet ik niet of ik het nog zou doen. bij hogere snelheden is er geen probleem, dan zet ik de ruitenwissers niet eens aan. door de wind rold het water er gewoon af. maar op lagere snelheid, moet ik de ruitenwissers wel aan zetten en trillen ze over de opticoat.
ik probeer zo weinig mogelijk de ruitenwissers te gebruiken.

vooral de zwarte kunststof delen onderaan de auto lijken me moeilijk te onderhouden zonder coating. Na een week had ik daar al gebleekte strepen van aflopende regen op staan die ik er niet af kreeg. met de coating heb ik er geen last meer van.
 
Last edited:
Ik snap oprecht niet waarom iedereen zo spannend doet over die updates. Wat zit er dan wel of niet in wat zo storend is? Problemen wordend direct getackled, en ja, de auto gaat niet automatisch meer omlaag.... lijkt me niet dat dat een killer effect heeft op wegligging of verbruik... Gewoon die updates draaien en een beetje vertrouwen hebben lijkt me..


wellicht is iedereen vergeten dat elke moderne auto bij een onderhoudsbeurt nieuwe software krijgt. Enerzijds motormanagement en aan de andere kant qua functionaliteiten. Alleen bij tesla zijn we er heel erg bewust van en hebben we het gevoel dat er iets opgelegd wordt.....niet helemaal juist in mijn optiek.
Wie installeert geen updates op hun PC/ipad/tabled etc etc. Daar klikt iedereen op okay.......
 
image.jpg
Achteraan rechts stond deze middag de uwe
En nog vele andere. Er worden er dezer dagen veel geleverd