Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist m'n S op een sleepwagen laten zetten nadat hij er subiet mee kapte toen ik bij de zaak wegreed. Vermogen erop, boem, vermogen weg, rode lampjes en een dringend advies om hem op een veilige plaats te parkeren. O.a. melding dat 12 V accu niet deed wat hij moest doen. Nu een Opel Corsa. Die rijdt wel.....

Hé, die herken ik. Had hetzelfde afgelopen vrijdag na 28.000 km. na bijna 7 maanden. Inmiddels heb ik een nieuwe (!) accu.
IMG_5011.jpg
IMG_5018.jpg
 
Niet aan de Politie? Vermoed van wel als de gegevens officieel worden gevorderd, dan heeft Tesla niet zoveel keus denk ik, zelfs als de data buiten NL is opgeslagen.

De gegevens kunnen door de politie worden opgevraagd. Dat gebeurt tientallen keren per dag voor diverse merken. Ik weet uit ervaring dat Tesla daar ook tussenzit. En die gegevens worden ook zonder tussenkomst van een rechter-commissaris verstrekt.

En anders kijk je hier op het forum toch bij de thread: "Wie was/waren het?" ;)
 
@PeterSZ, Jetje, en iedereen natuurlijk: bak bevalt nog prima, met spoilert. Ben gewend aan dat lelijke ding. Even wat updates:

Drivetrain vervangen dinsdag. Wat blijkt nu, enorme brom vanaf 110km oplopend tot 135km/u. Het lijkt wel of er een opengewerkte Romax uitlaat op een dieselmotor is gemonteerd. Just my luck, zal wel weer opgelost worden.

The Joyride. Tesla verstrekt geen loggegevens, punt. Juridisch standpunt. Dus ook niet aan Politie of aan echtgenoten die je van overspel verdenken. En dat is wel weer geruststellend. Het valet parking bedrijf neemt het zeer hoog op. Ontslag voor betreffende medewerker zei men mij. Dat was gisteren, verder nog niets gehoord. Dus ook nog geen compensatie naar yours truly tot op heden.

Nog een dingetje dat ik met jullie wil delen, de radio. Ik heb de radio, m.n. De ontvangst, waardeloos gevonden. Switchen van DAB zender duurt zomaar 2 minuten, ruisen van zenders. Instappen in de auto en alleen maar ruis horen, dan wat kanalen heen en weer en er gebeurd weer wat. My first Sony van 200 gulden deed het 10 x beter. Ik heb hier eerder melding van gemaakt maar niets is verbeterd.

Totdat ik deze week in een loaner reed die nagenoeg hetzelfde kenteken had als ik. Zelfde lichting MS dus! Fantastisch die radio! DAB switchen in een paar seconden, geen ruis op FM, constante kwaliteit. Het kán dus wel. Als jullie met diezelfde narigheid zitten: niet accepteren. Het is niet normaal, het kan gewoon goed.

Radio kan zeker goed.
Heb geen last van ruis, noch van overschakelen naar dab.
En dat met slechts 1 kanaal met zes zenders in België....
Wat mij betreft hebben we gekozen voor een wagen waarvan er 18 maand geleden pas de eerste van de band is gerold.
We hebben ook geloofd dat ze alles in het werk zouden stellen om ieder probleem in orde te brengen.
Mijn eigen ervaringen in Zaventem en wat ik hier steeds lees is dat die service-kerels een bloemetje verdienen.
Conclusie: ook dit komt weer helemaal in orde!
 
Hebben jullie het echt over het vervangen van een battery PACK? :confused:

Niet over de 12V accu?

Dat is klein bier, zo'n pack dat is toch even wat anders en (hopelijk) niet zo maar in een andere auto te recyclen.
Yep, het 85kw pack, dat is wat Tesla me vertelde. Ga ervan uit/hoop dat deze grotendeels weer her te gebruiken zijn. Had zelf ongeveer 5.000km op de teller staan.
 
Vrienden,

Maandag ben ik van plan naar Genk (belgie) te gaan, zelf kom ik uit hoek van holland dus dat is nog een hele rit. Het nadeel is dat Genk ongeveer 150 kilometer ver van Oosterhout ligt. ik heb een 60 kw versie dus zal het net heen en weer halen (of net niet). Weet een van jullie of er in de buurt van Genk of op de route (E19, E34) een laadpaal is ( zonder pas te gebruiken en het liefst 22kw).

alvast bedankt
 
Vrienden,

Maandag ben ik van plan naar Genk (belgie) te gaan, zelf kom ik uit hoek van holland dus dat is nog een hele rit. Het nadeel is dat Genk ongeveer 150 kilometer ver van Oosterhout ligt. ik heb een 60 kw versie dus zal het net heen en weer halen (of net niet). Weet een van jullie of er in de buurt van Genk of op de route (E19, E34) een laadpaal is ( zonder pas te gebruiken en het liefst 22kw).

alvast bedankt


via de E34 ga je wel niet in Genk raken... eerder in Turnhout en Eindhoven.
Ik stel de E313 voor :wink: ( richting Hasselt.), en dan verder de E314. (richting Aken)


zonder pas ga je ook m.i. nergens kunnen laden. Heb je geen pas van theNewMotion ?


er is wel -zie relevante lijstjes, sticky- een netwerk van TeslaVoorTesla laders. Maar dat is voor noodgevallen.
als je ingeschreven bent op die lijst (wat ik vermoed -op basis van je naam en locatie- ),
dan vind je een lijstje met adressen waar je -in geval van nood- kan laden.
 
Last edited:
via de E34 ga je wel niet in Genk raken... eerder in Turnhout en Eindhoven.
Ik stel de E313 voor :wink: ( richting Hasselt.), en dan verder de E314. (richting Aken)


zonder pas ga je ook m.i. nergens kunnen laden. Heb je geen pas van theNewMotion ?


er is wel -zie relevante lijstjes, sticky- een netwerk van TeslaVoorTesla laders. Maar dat is voor noodgevallen.
als je ingeschreven bent op die lijst (wat ik vermoed -op basis van je naam en locatie- ),
dan vind je een lijstje met adressen waar je -in geval van nood- kan laden.


Dank! Nee motion pas heb ik wel. Wist niet dat die ook in België werkte ! Tesla voor tesla laders staat ik ook in, maar zie helaas nog niemand in de buurt van Genk staan.
 
Dank! Nee motion pas heb ik wel. Wist niet dat die ook in België werkte ! Tesla voor tesla laders staat ik ook in, maar zie helaas nog niemand in de buurt van Genk staan.

op je route vind je er wel enkele. (terugweg bedoel ik, als de spanning begint te stijgen-of dalen )
ondergetekende bvb.


er staan in B, en in Limburg in het bijzonder (minister Lieten, quoi ?) weinig laadpalen.

ScreenShot161.jpg
 
Vrienden,

Maandag ben ik van plan naar Genk (belgie) te gaan, zelf kom ik uit hoek van holland dus dat is nog een hele rit. Het nadeel is dat Genk ongeveer 150 kilometer ver van Oosterhout ligt. ik heb een 60 kw versie dus zal het net heen en weer halen (of net niet). Weet een van jullie of er in de buurt van Genk of op de route (E19, E34) een laadpaal is ( zonder pas te gebruiken en het liefst 22kw).

alvast bedankt

Carlos, even voor mijn beeld svp: betekent dit dat je in deze weersomstandigheden max 300 KM (full charge?) uit de 60KW kunt trekken?
 
In reactie op mijn vraag gesteld aan Tesla over de Valet parking service het onderstaande antwoord:

I am sorry to tell we don’t know yet when it will be available. I know our Engineers are working very hard to make it possible.
I cannot even tell you it will be available before summer. I think it will be more at the end of the year. But I am not sure because this kind of information is not known yet.
If it will be available the customers will be informed right away.

Hope this answer is satisfying for you.