Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Niet de eerste, wel een uitzondering gelukkig. Er zijn er inmiddels een handjevol kabels retour, meestal vanwege een CP ader met los contact, niks gevaarlijks dus maar wel vervelend want de kabel doet dan niks. Lijkt aan een te hard aangeschroefde trekontlasting te liggen maar laat het nog door de fabrikant uitzoeken.
Procentueel gezien liggen de Duitse kabels overigens op achterstand, daar heb ik ook al een aantal probleemgevallen van gehad (allemaal door plastic/pasvorm afwijkingen overigens). Alle probleemgevallen worden uiteraard netjes opgelost/omgeruild.
 
Bij de gratis McDonalds laadpalen in zuid Duitsland en Oostenrijk zie je deze rode CEE32 ook veel. (en dan geen type 2….)
Bij reizen in die richting dus zeker een verloopje maken/kopen….
Heb ze overigens al gemaild dat ze dit moeten aanpassen naar type2mode3….



Aaaargh, dat is dan weer een andere plug dan de 16a rode stekker die op onze UMC kan? Ik wordt GEK van al die verschillende stekkers en adapters.
 
Aaaargh, dat is dan weer een andere plug dan de 16a rode stekker die op onze UMC kan? Ik wordt GEK van al die verschillende stekkers en adapters.

Sorry, maar daar kan Tesla weinig aan doen.
Dit soort stekkers bestaan zelfs ook nog groter voor 64A, maar komen amper in ons dagelijks leven voor.

- - - Updated - - -

Niet de eerste, wel een uitzondering gelukkig. Er zijn er inmiddels een handjevol kabels retour, meestal vanwege een CP ader met los contact, niks gevaarlijks dus maar wel vervelend want de kabel doet dan niks. Lijkt aan een te hard aangeschroefde trekontlasting te liggen maar laat het nog door de fabrikant uitzoeken.
Procentueel gezien liggen de Duitse kabels overigens op achterstand, daar heb ik ook al een aantal probleemgevallen van gehad (allemaal door plastic/pasvorm afwijkingen overigens). Alle probleemgevallen worden uiteraard netjes opgelost/omgeruild.

Loek, stel dat dit gebeurt in het verre buitenland. Is er een manier om dit zelf te herstellen? Ik had op ons verlof naar Z-Frankrijk sowieso een klein koffertje bij met enkele tangen en schroevendraaiers voor mocht er een slecht contact zijn met een van mijn eigen adaptors.
 
Zou me daar niet al te druk om maken, het retour percentage van deze kabels is minder dan een half procent, als de kabel is getest of gebruikt voor vertrek dan zal deze het op reis ook gewoon blijven doen, want een dergelijk defect treedt meestal op bij een van de eerste keren in gebruik. Om evt de stekker zelf open te schroeven heb je aan een Torx 10 en 15 voldoende. De Duitse kabels zijn meestal niet open te schroeven dus daar kun je zelf niks aan doen.
 
Zou me daar niet al te druk om maken, het retour percentage van deze kabels is minder dan een half procent, als de kabel is getest of gebruikt voor vertrek dan zal deze het op reis ook gewoon blijven doen, want een dergelijk defect treedt meestal op bij een van de eerste keren in gebruik. Om evt de stekker zelf open te schroeven heb je aan een Torx 10 en 15 voldoende. De Duitse kabels zijn meestal niet open te schroeven dus daar kun je zelf niks aan doen.

Ok, super. (heb gelukkig een Dostar)
 
Hier ook een primeur in europa ? Zowel ik als een vriend hebben dezelfde dag onze S afgehaald als 2de en 3de in belgie. Zijn hv batterij is zaterdag gesneuveld en de mijne maandag.
Ik wil de auto starten en kon niet, melding : 12v batterij te laag in spanning.
Blijkbaar een relais die sneuvelt in sommige HV batterijen. Auto een uurtje later opgehaald en vanavond klaar met een nieuwe batterijpack eronder :)
Ik had 11500km en mn vriend rond de 30 000 km. Misschien toeval.
 
Hier ook een primeur in europa ? Zowel ik als een vriend hebben dezelfde dag onze S afgehaald als 2de en 3de in belgie. Zijn hv batterij is zaterdag gesneuveld en de mijne maandag.
Ik wil de auto starten en kon niet, melding : 12v batterij te laag in spanning.
Blijkbaar een relais die sneuvelt in sommige HV batterijen. Auto een uurtje later opgehaald en vanavond klaar met een nieuwe batterijpack eronder :)
Ik had 11500km en mn vriend rond de 30 000 km. Misschien toeval.

iig geen primeur. Had hetzelfde probleem+oplossing medio april. 25.000 km en afgeleverd op 23 sep. Heb ook van iemand anders hier van zelfde probleem gehoord.
 
Ook 23 september ? Ik anders ook :) de dag ervoor viel de motor uit tijdens het rijden ik hoorde ik de clunk waarover reeds veel te vinden is. Ik kreeg hem zelf terug aan de praat en kon nog 100km zonder probleem rijden tot thuis.

Ik heb mijn S sinds 14 november, op 4 mei na een rit van 110 km kreeg ik de melding toen ik hem voor de deur in park zette.
De clunk, komt dat geluid van links achter?
Ik hoorde wel iets tijdens het begin van de rit, maar er gebeurde verder niets.
Is het zo hard dat iedereen er op reageert in de auto, mijn passagiers hoorden niets.
 
Ik heb mijn S sinds 14 november, op 4 mei na een rit van 110 km kreeg ik de melding toen ik hem voor de deur in park zette.
De clunk, komt dat geluid van links achter?
Ik hoorde wel iets tijdens het begin van de rit, maar er gebeurde verder niets.
Is het zo hard dat iedereen er op reageert in de auto, mijn passagiers hoorden niets.

Ja het is echt luid en je hebt direct 0kw power alsook P R N D branden rood.