Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is de kans dat Tesla voor wagens geleverd voor de invoering van ADAS (waaronder snelheidsbegrenzer) op 7 juli 2024 alsnog dit gaat toevoegen via software?
Geen idee.

Ik ben zelfs benieuwd of constructeurs er wel klaar voor zijn om vanaf die datum enkel auto's met ISA te leveren.

Zou me overigens niet verbazen dat de media de regelgeving verkeerd heeft begrepen, en het heel wat genuanceerder zal zijn. Het gehele ADAS-pakket vereist bv een radar of ander systeem om je voorligger te herkennen, en dat zijn niet onderdelen die je snel op een Nissan Micra gaat vinden (het wordt momenteel niet aangeboden op de Nissan Micha).
 
Echter bij het aannemen van strenge VN regels ivm autopilot een drietal jaar geleden heeft Tesla bij de oudere wagens zoals de mijne met AP1 wel een hoop beperkingen ingevoerd waardoor de auto bepaalde bochten niet meer kan nemen op snelwegen met knooppunten. Mijn AP1 is er na aankoop helaas elke update alleen maar slechter op geworden met meer restricties die volgens mij niet altijd wettelijk vereist werden maar Tesla op eigen initiatief heeft opgedrongen en verplicht te installeren waren.
 
Ik denk voor velen hier geen nieuws, maar sinds afgelopen maandag is het subsidie potje voor nieuwe EV's leeg.

 

Kan niet wachten totdat er een vergelijkbare service in Europa komt. Blijkbaar lukt het 3rd party vendors wel om een 100kwh batterij in <90kwh Tesla's te stoppen.
 
De AVG is ook op jou van toepassing. Dus er is wel degelijk een reden, immers een kenteken wordt als een persoonsgegeven gezien volgens jurisprudentie.


Persoonsgegevens
Kentekens van motorvoertuigen zijn in elk geval persoonsgegevens voor degenen die toegang hebben tot het kentekenregister van de Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Dus als je geen toegang hebt zijn het geen persoonsgegevens?
 
  • Like
Reactions: wooter
Moest het nu nog zijn dat er iemand met opzet het linker rijvak blijft aanhouden terwijl er alle ruimte is om naar rechts te gaan, dan zou ik de reactie van deze achterligger enigszins kunnen begrijpen (begrijpen is niet goedkeuren). Maar Paul zal wel een reden gehad hebben om het linker rijvak toe te eigenen, denk ik dan... 😗
 
  • Disagree
Reactions: SpeedyEddy
Moest het nu nog zijn dat er iemand met opzet het linker rijvak blijft aanhouden terwijl er alle ruimte is om naar rechts te gaan, dan zou ik de reactie van deze achterligger enigszins kunnen begrijpen (begrijpen is niet goedkeuren). Maar Paul zal wel een reden gehad hebben om het linker rijvak toe te eigenen, denk ik dan... 😗
Hoezo toe-eigenen? Ik was rustig aan het inhalen. Er is wel een stukje met een doorgetrokken streep waardoor ik niet naar rechts mocht maar ook daar ging hij vol op mijn bumper zitten. Ik ben zelfs, toen het eenmaal kon versneld naar rechts gegaan door iets te accellereren.
 
  • Like
Reactions: OttoR