Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
De CCS adapter zelf ervaar ik op mijn 90D model niet als enige hinder. Werkt snel en probleemloos, alsof je een echte CCS aansluiting op je auto hebt. Ook de 140 kW laadsnelheid, die ik regelmatig behaal, vind ik nog steeds modern genoeg. Die snelheid doet niet onder voor veel gloednieuwe modellen van andere merken. Wel is het jammer dat die maximale laadsnelheid niet heel lang aanhoudt. Vanf 50% SoC neemt de laadsnelheid wel aanzienlijk af. Ik weet niet hoe dat bij een Model 3 of Model Y is.
 
Hier een vrij pijnlijke review over de Dashcam markt. Vond het wel een nuttige video die 4 dagen geleden is gepubliceerd.

Zit zelf ook wel eens te twijfelen over een dashcam omdat ik geen sentry mode heb maar heb tot nu toe nog niet de knoop doorgehakt.


Ik heb naast TeslaCam ook een Viofo 2 channel dashcam. Geeft goed beeld, ook 's nachts en kentekens zijn goed te lezen. Ja, op afstand zijn de kentekenplaten overbelicht maar van dichtbij bij parkeeracties zie je de kentekens gewoon duidelijk alsook van auto's die je inhalen.

Ik ben blij dat ik hem heb want de field of view van de voorwaartse camera van de Tesla is super klein en heeft me al een keer bij een aangifte geholpen.

Ook als backup bij een aanrijding om de snelweg omdat TeslaCam precies het moment niet functioneerde.

Wat ook relaxed is is dat een dashcam het geluid opneemt. Gesprekken worden dus ook opgevangen en als bonus staat m'n huidige GPS locatie en snelheid er op. Ik vind dat WEL een uitkomst want in 99% van de keren hou ik me aan de snelheid.
 
8B81D2E8-F546-4E76-89EE-6237DF576848.png


Zoek het lichtgroene vraag en aanbod draadje voor Tesla in Europa.
 
View attachment 855588

Zoek het lichtgroene vraag en aanbod draadje voor Tesla in Europa.
Van sommige leden weet je inmiddels dat ze enkel maar posten als ze iets negatiefs gevonden hebben. In hoeverre het correct is, is minder belangrijk. Het is goed dat er wat tegengas gegeven wordt tegen diegene die alles te rooskleurig inzien, maar zorg dan voor een verifieerbare en gedetailleeerde gegevens.

- Gaat dit over de registraties voor een bepaalde regio of een specifiek land ?
- Hoe kunnen de cijfers van Q3/2022 correct zijn terwijl het kwartaal nog lopende is ? Zeker bij Tesla, waar er steeds volop op het einde van het kwartaal geleverd wordt.
 
Van sommige leden weet je inmiddels dat ze enkel maar posten als ze iets negatiefs gevonden hebben. In hoeverre het correct is, is minder belangrijk. Het is goed dat er wat tegengas gegeven wordt tegen diegene die alles te rooskleurig inzien, maar zorg dan voor een verifieerbare en gedetailleeerde gegevens.

- Gaat dit over de registraties voor een bepaalde regio of een specifiek land ?
- Hoe kunnen de cijfers van Q3/2022 correct zijn terwijl het kwartaal nog lopende is ? Zeker bij Tesla, waar er steeds volop op het einde van het kwartaal geleverd wordt.
 
View attachment 855588

Zoek het lichtgroene vraag en aanbod draadje voor Tesla in Europa.
In Q2 2022 zijn er geen boten uit Shanghai geweest door de Covid lockdowns.

Verder zie ik bij elke producent een daling in 2022, waarschijnlijk door exact de zelfde reden -supplychain verstoring- en bijkomend de oorlog in Oekraïne, ook supplychain gerelateerd.

De voorlopige cijfers over Q3 laten een heel ander beeld zien dan jouw grafiekje, in ieder geval in Duitsland:


Sowieso vreemd om een kwartaal op te nemen in een grafiek als dat kwartaal überhaupt nog niet is afgelopen.

3D2EC905-3471-4B83-9BD8-81F67539AB6E.jpeg


Een andere representatie geplukt van de site die jij gelinkt hebt. Ziet er opeens weer heel anders uit 🙃
 
Last edited: