Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Sta bij de garage. Ruitenwissers blijven haken. Road assistence van Tesla vroeg om zelf naar een garage te gaan omdat ze het te druk hebben.
Anders moet ik morgen de MS weer laten afvoeren

Serieus? Had dus hetzelfde en Tesla wilde hem ophalen, heb de ANWB Wegenwacht laten komen, die hebben het tijdelijk gefixed, was wel een aardige klus om dit te doen.
 
Serieus? Had dus hetzelfde en Tesla wilde hem ophalen, heb de ANWB Wegenwacht laten komen, die hebben het tijdelijk gefixed, was wel een aardige klus om dit te doen.

Garage is meer dan 1.00 uur bezig geweest om de arm Van de ruitenwisser naar de motor, die afgebroken was, weer vast te zetten. Maar ik kon gelukkig weer Verder rijden.
 
Garage is meer dan 1.00 uur bezig geweest om de arm Van de ruitenwisser naar de motor, die afgebroken was, weer vast te zetten. Maar ik kon gelukkig weer Verder rijden.

Ik heb het ook! stapte in en de ruiterwissers gingen vanzelf aan maar zaten vast, hoor nu alleen nog maar knakknakbzzzzzzz maar de wissers doen niets meer :(

Als zoveel mensen dit hebben zou dit wel eens een terugroepactie kunnen worden, de ruitenwissers zijn nogal cruciaal namelijk.
 
Inderdaad, vanochtend bij 0 graden Celsius had ik NUL regen.
Na 12 km rijden (ca. 15 minuten) had ik nog maar 5 kW regen.
Merkwaardig genoeg kon ik onmiddelijk daarna wel met 11kW laden.
En na 15 minuten 11kW laden stond regen op 30kW !!!

Schermafbeelding 2014-12-28 om 12.45.49.png
 
Inderdaad, vanochtend bij 0 graden Celsius had ik NUL regen.
Na 12 km rijden (ca. 15 minuten) had ik nog maar 5 kW regen.
Merkwaardig genoeg kon ik onmiddelijk daarna wel met 11kW laden.
En na 15 minuten 11kW laden stond regen op 30kW !!!
Misschien schakelen ze de regen uit omwille van rijveiligheid, meer dan om het behoud van de accu? Om schuivende achterassen op gladde wegen te voorkomen?
 
Auto reageert heel anders dan vorig jaar. Er is dus veel in de software veranderd, waarschijnlijk om de levensduur van de accu te verbeteren. Regeneratief remmen is bij koude veel minder en duurt langer voordat het weer op een normaal niveau is. Je raakt in een koude nacht zomaar 30km range kwijt. Waarschijnlijk klopt dat allemaal wel maar zou beter zijn als Tesla deze wijzigingen in de release notes zou bekend maken. Ben benieuwd hoe b.v. de Noren hier mee om gaan. Een optie ik ga om xx.xx uur weg en dan is de auto geheel (interieur, accu, ramen) voorverwarmd zou een goede optie zijn.
 
Nog niet helaas, heb even de kap in de frunk weggehaald om te kijken en je ziet inderdaad een soort stang zitten die de 2 wissers verbindt, maar het zit allemaal zo diep weggestopt dat je er niet echt goed bij komt.
Ik moet 11 jan toch naar het SC voor uitlijnen dus denk dat ik hem maar even laat staan tot dan.

Heb het idee dat de motor gewoon losgeschoten is en doordraaid zeg maar, en daarom de wissers niet meeneemt.