Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: fiets rek/drager

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand van jullie ervaring met het installeren van een fiets rek/drager op een model S ?

Ik vind deze website na wat googlen

Torklift Central - Trailer Hitches|Towbars|5th Wheels|Truck Campers|Trailer Repair|Seattle|Kent|Auburn|Puyallup|Tacoma|Renton|Covington|Sumner|Bellevue|Burien|Enumclaw|WA

met bijhorende installatiefilm

2012 Tesla Model S Hitch Installation-Torklift Central - YouTube

Iemand die dit (of iets anders) reeds gedaan heeft ?

Ik weet dat je ze ook via een dakdrager kan plaatsen. Dan MOET je wel een panoramisch dak hebben.
 
Ook ik zoek zoiets, en heb ook alleen die van Torklift gevonden.
Dan moet ik er ook nog een kogel bij hebben voor mijn huidige alles/fietsendragerset
kogel.jpg

En liefst ook nog zo'n 7 of 13 polige stekker...als iemand een suggestie heeft...
 
Vragen gesteld aan Torklift:
I'm very interested in the EcoHitch for my Tesla model S.
- can it be shipped to Europe (The Netherlands)?
- is a ball available for this hitch?
- my bicycle-rack has lights on it; can a suitable plug be installed on model S?


Antwoorden van Torklift:
Thank you for your interest in the Ecohitch for the Tesla Model S. We have been in contact with European Tesla owners to get a better idea of the differences between american and US models. Currently with the addition of back up sensors in the rear bumper cover we don't believe there should be any interference with the Ecohitch installation. We are unable to offer a 100% fitment guarantee since our R & D department is unable to test the install. Estimated Shipping costs to Europe have ranged between $500 - $1000 through UPS Worldship. We will need an exact mailing address to properly quote shipping. We do offer European style ball mounts with a 2" ball. These cost around $40. At this time there is no lighting connector available that will not require splicing into the existing wiring. A Zero Contact Interface Connector is scheduled to be released in 2014 with a cost of $135. This interface will allow for a true no splice connection in most electric vehicles.
Please feel free to give us a call at 1-877-343-6933 during normal business hours Monday through Friday 8:30 - 5:00pm Pacific Standard Time and we will gladly assist in placing your order.

-------------
dat verschepen moeten we maar anders zien te regelen
 
Die misvatting zie ik wel vaker voorbij komen. De genoemde kosten betreffen zeer waarschijnlijk verzending, btw, invoerrechten en afhandelingskosten. Het kale transport is ook niet goedkoop, maar die andere kosten maken het wel in 1 keer erg kostbaar.

In Amerika wordt vaak geadverteerd met een exclusief belastingen prijs omdat die in iedere staat verschillend kunnen zijn.
 
geen panoramisch dak, dus rek achterop is enige optie... vandaar mijn zoektocht
Een rek achterop is misschien niet de enige optie: what about... een ander type fiets? De Gocycle, bijvoorbeeld. Die is plooibaar (wij krijgen er probleemloos 2 in de koffer van onze A5 Coupé, toch niet bepaald een berline à la Model S te noemen, hee) én elektrisch! Dus geen gedoe met dakdragers en rekken achterop, die de prachtige lijn van een MS toch maar gaan verknoeien, om het dan nog niet eens over de verhoogde luchtweerstand (en dus de nóg kleinere range) te hebben...
 
Die misvatting zie ik wel vaker voorbij komen. De genoemde kosten betreffen zeer waarschijnlijk verzending, btw, invoerrechten en afhandelingskosten. Het kale transport is ook niet goedkoop, maar die andere kosten maken het wel in 1 keer erg kostbaar.

In Amerika wordt vaak geadverteerd met een exclusief belastingen prijs omdat die in iedere staat verschillend kunnen zijn.
Dat ik nog BTW en invoerrechten mag betalen is me wel bekend (moet gelijk terugdenken aan de consternatie toen de model S prijzen hier bekend werden).
Als je rechtstreeks met UPS/DHL/Fedex laat verzenden zie ik inderdaad prijzen van $700,- te voorschijn komen.
Ik kwam ook bonvu.com tegen. Bij hun is het nog geen $ 230,- en gaat het gewoon met Fedex mee. Wat een verschil. Iemand ervaring mee?
Hoe bereken je die invoerrechten eigenlijk?
 
Als we nog nog even wat meer model s eigenaren charteren, kunnen we ze misschien met een container (gedeelte) laten verschepen of iets. Maar dan moeten we zeker weten dat het gaat passen. En misschien een auto dealer vinden die het eronder wil zetten. Een speciale fiets kopen is geen oplossing, ik heb 2 prachtige elektrische fietsen :)
 
Ik ben wel in om gezamenlijk wat op te zetten.

Heb overigens verder contact gehad met Torklift. Zo te lezen laten ze binnenkort weten of ie past.
Verschepen via bonvu is al veel minder duur; geen idee hoe betrouwbaar.


Vragen:
1. The parking sensors are available in the US now for a wile. Would like to hear when your R&D department have been able to test the install on a S with sensors.
2. I found a much less expensive shipment at bonvu.com ($ 230,- incl. fees). Are you familiar with them?
3. Can you give a quote on a complete set (2" EcoHitch, 2" ball mount, the undercover; is this a complete set?), sent to Bonvu (Austin, Texas 78734)

Antwoorden:
We are currently in the process for R&D and will gladly let you know. Thank you for sending us the link to bonvu.com. That will be an option we can gladly offer for overseas shipments. Because Bonvu is here in the continental United States we will be happy to offer free ground shipping of your order to Bonvu in Texas. It will then be between you and them to ship your Ecohitch and accessories overseas. It seems like a very reasonable rate and I understand completely utilizing them.
We do offer a few european ball mount styles to choose from: http://www.curtmfg.com/Search?term=euro.n We will need to know which one best suites your needs to be sure we can get you the correct one.
The Ecohitch Itself will be $349.95 Undercover $69.95 and 2" euro ball mount approximately $50 +/- and 1/2inch pin and clip $1.99 for a total of $496.89 +/-.
 
Vrijdag wordt op de auto van mijn vrouw Polo Blue GT een trekhaak gemonteerd.
Nu blijkt dat ze ook ook voor Tesla S een trekhaak hebben. 1499 euro incl montage
firma hoppenbrouwers
kvk 56270011

Ik zal eens informeren en mijn bevindingen terug koppelen

groet

Lex

Ze adverteren er zelfs mee op marktplaats.nl... wel een beetje heel duur.
Er zit ook een Nederlandse versie aan te komen, Bosal is er mee bezig maar verder nog niets bekend wanneer en prijs. Behalve dan dat het niet op heel korte termijn al rond komt.
 
Als het alleen een kogel met bevestiging zonder enige elektrische koppelingen is 1500 euro idd erg duur.
Zonder een 7 polige stekker is het simpelweg geen optie voor mij.

Ze adverteren er zelfs mee op marktplaats.nl... wel een beetje heel duur.
Er zit ook een Nederlandse versie aan te komen, Bosal is er mee bezig maar verder nog niets bekend wanneer en prijs. Behalve dan dat het niet op heel korte termijn al rond komt.
 
Als het alleen een kogel met bevestiging zonder enige elektrische koppelingen is 1500 euro idd erg duur.
Zonder een 7 polige stekker is het simpelweg geen optie voor mij.

Vandaag de Polo van een trekhaak laten voorzien.
Keurig weggewerkt onder bumper zonder iets te hoeven te beschadigen.

Hij heeft bij diverse praktisch alle merken ook de hele dure sportauto's al voorzien van trekhaken en inmiddels ook al een Tesla S
Na montage is niets zichtbaar en ook voorzien van de benodigde 7 polige stekker via een draaimechanisme er onderuit de klappen.

Was deze Tesla van iemand van dit forum?
 
Firma Hoppenbrouwers twee vraagjes gemaild:
1) is dit een afneembare trekhaak, met kogel? [FONT=courier new, monospace]jawel volledig onzichtbaar volautomatisch
2) wordt er ook een 7 (of 13) -polige aansluiting aangebracht?[FONT=courier new, monospace] tevens met elektriciteit
[/FONT][/FONT](klopt dus met de info van in-clusion)
Heb nog de vraag uitstaan als we met bijv. 5 tegelijk bestellen wat dat scheelt in prijs
 
Hij vroeg me al of ik de mail had gestuurd gisteren?:wink:


Firma Hoppenbrouwers twee vraagjes gemaild:
1) is dit een afneembare trekhaak, met kogel? jawel volledig onzichtbaar volautomatisch
2) wordt er ook een 7 (of 13) -polige aansluiting aangebracht? tevens met elektriciteit
(klopt dus met de info van in-clusion)
Heb nog de vraag uitstaan als we met bijv. 5 tegelijk bestellen wat dat scheelt in prijs