Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn ICE's zijn al jaren all risk verzekerd bij Centraal Beheer en ik kan jullie vertellen dat ze echt top zijn. Ik maak normaliter niet snel reclame maar dit is echt verreweg de beste verzekeraar die ik tegen ben gekomen. Vooral als het gaat om schadeafhandeling, snel, geen problemen en goed. Ik heb een Espace waarvan de voorruit nogal eens in puin gaat, tot op heden 4 x vervangen zonder problemen.

Ik kwam ook een keer stil te staan (tsja, Renault...) in Oostenrijk op zondagmorgen om 7 uur 's ochtends. Wat nu? CB maar gebeld en die hebben binnen 5 minuten geregeld dat er een monteur kwam die er in een half uur ook was. Vlokkende diesel (-30, beetje fris). Auto een halve dag later weer gefixed, op zondag, kosten: 0. En dat terwijl CB dit helemaal niet eens hoeft te doen, het is tenslotte geen schade.

Je begrijpt: ik raad ze aan.

+1
Heb op dit moment elders een auto verzekerd omdat CB niet boven de 70k wilde verzekeren. Zelfs met 80% no-claim betaal ik meer dan het dubbele dan dat CB nu voor de Tesla biedt.
 
Ben zojuist gebeld door Centraal Beheer of ik de offerte in goede orde heb ontvangen en of ik nog vragen heb.
Voor nu 1: ik wil nu nog niets besluiten, is de offerte in oktober gewoon nog geldig?
ja hoor, dit hele kalenderjaar
Mooi
Mogen we u eind augustus nog even terugbellen?

Zo hoor je met potentiële klanten om te gaan; niks geen gepush.
 
Ben zojuist gebeld door Centraal Beheer of ik de offerte in goede orde heb ontvangen en of ik nog vragen heb.
Voor nu 1: ik wil nu nog niets besluiten, is de offerte in oktober gewoon nog geldig?
ja hoor, dit hele kalenderjaar
Mooi
Mogen we u eind augustus nog even terugbellen?

Zo hoor je met potentiële klanten om te gaan; niks geen gepush.


Hier t zelfde verhaal. Ik heb ze vandaag nog gemaild om te dubbelchecken dat er geen franchise bedrag was. Blijkt van niet. De andere offertes die ik gekregen heb hadden allemaal franchise clausules en hogere prijs. Ik ben bijna zeker dat ik mijn verzekering bij Centraal beheer ga nemen.
 
Ben zojuist gebeld door Centraal Beheer of ik de offerte in goede orde heb ontvangen en of ik nog vragen heb.
Voor nu 1: ik wil nu nog niets besluiten, is de offerte in oktober gewoon nog geldig?
ja hoor, dit hele kalenderjaar
Mooi
Mogen we u eind augustus nog even terugbellen?

Zo hoor je met potentiële klanten om te gaan; niks geen gepush.
Zelfde verhaal hierzo. 99% zeker dat het CB wordt.

Ze snappen het gewoon. Goede verzekering, niet pushen en laat de mond tot mond reclame het werk doen. Voila, veel klanten er bij.
 
Zelfde verhaal hierzo. 99% zeker dat het CB wordt.

Ze snappen het gewoon. Goede verzekering, niet pushen en laat de mond tot mond reclame het werk doen. Voila, veel klanten er bij.

Deze lage premie, zelfs voor Model S eigenaren met 0 schadevrije jaren is het 750 euro, legt de groep eigenaren wel een forse verantwoordelijkheid op. Als er veel schade geclaimd wordt vliegt de premie snel omhoog. Centraal Beheer gokt op een ervaren en gemotiveerde groep rijders. Maar ook bij 'onze' groep zal Centraal Beheer er geen schip van bijleg van maken.
Er hoeven maar enkele zware brokkenpiloten tussen te zitten en het feest is over.

In een van mijn andere werelden, de velomobielwereld, heeft maar één notoire brokkenmaker, hij claimde in 4 jaar bijna 3x een total loss velomobiel, het feest voor alle verzekerde velomobielrijders verziekt. De premie werd 4x zo hoog en dat is door niemand meer gedaan.

Daarom zal ik, wel even off topic, mijn nieuwe in ontwikkeling zijnde razendsnelle VeloTilt velomobiel niet aan deze meneer verkopen.
 
heb zoals de meeste personen een vaste verzekeringman! die doet geen CB.
heb de offerte van CB bij hem neergelegd en dit zijn zijn woorden

"meteen doen als er geen addertjes onder het gras zitten! ik kom niet lager dan 1300 euro premie per jaar!
let wel geen eigenrisico ? of dat haalbaar blijft is de vraag want dan claimen we alles (zoals schade aan je 21inch velgen)

verder kon hij niks vinden dus knap werk van CB
 
Deze lage premie, zelfs voor Model S eigenaren met 0 schadevrije jaren is het 750 euro, legt de groep eigenaren wel een forse verantwoordelijkheid op. Als er veel schade geclaimd wordt vliegt de premie snel omhoog. Centraal Beheer gokt op een ervaren en gemotiveerde groep rijders. Maar ook bij 'onze' groep zal Centraal Beheer er geen schip van bijleg van maken.
Er hoeven maar enkele zware brokkenpiloten tussen te zitten en het feest is over.

In een van mijn andere werelden, de velomobielwereld, heeft maar één notoire brokkenmaker, hij claimde in 4 jaar bijna 3x een total loss velomobiel, het feest voor alle verzekerde velomobielrijders verziekt. De premie werd 4x zo hoog en dat is door niemand meer gedaan.

Daarom zal ik, wel even off topic, mijn nieuwe in ontwikkeling zijnde razendsnelle VeloTilt velomobiel niet aan deze meneer verkopen.

Mij hoor je niet klagen met mijn 25 jaar en drie schadevrije jaren ;)
 
Beste Allen,
'The proof of the pudding is in the eating', een klassiek Engels gezegde die hier wel toepasselijk is.
Ik ben erg enthousiast over de premie, een vaste premie van € 750, die Centraal Beheer Dealer Services (CBDS) speciaal voor Tesla rijders biedt. Zo enthousiast dat ik alvast een zogenaamde tweede auto ter verzekering CBDS aangeboden heb om per 01 juli te verzekeren. Afgelopen weekend kreeg ik de verzekeringsovereenkomst thuis gestuurd echter zag tot mijn verbazing dat de 'Verzekeringsnemer' van de verzekeringsovereenkomst CBDS zelf is wat volgens de wetgeving tot ongewenste problemen gaat leiden aangezien 1) de verzekeringsnemer alles bepaald in verzekeringsovereenkomst, 2) volgens de voorwaarden premieplichtig is, 3) de schade uitkering(en) uitgekeerd gaat krijgen etcetera. Wat met name mij tegen de borst stuit is dat feitelijk gezien er nimmer sprake kan zijn van een schade uitkering omdat slechts de verzekeringsnemer schadeloosgesteld kan worden wanneer hij verlies van eigendom (verzekerd object) heeft echter het verzekerd object - straks mijn en jullie Tesla Model S - is geen economisch eigendom van de verzekeringsnemer (CBDS). Als ik de Algemene en Bijzondere Voorwaarden van verzekering erop nalees kom ik ook nergens een juiste bepaling tegen die dit correct verwoord. Ik ben dus eerlijk gezegd (ernstig) teleurgesteld in deze constructie die CBDS (overigens 100% eigendom van Wildschut Mr Bolle Verzekeringen bv te Utrecht) als "Execution only" ons als toekomstig Tesla Model S eigenaar aanbiedt.
Vanmorgen direct telefonisch contact gehad met Centraal Beheer Achmea, dus niet CBDS maar de verzekeraar. Zij hebben mij zojuist telefonisch bevestigd dat ik 100% gelijk heb (voor degene die geïnteresseerd zijn naam contactpersoon beschikbaar). Als tussenoplossing ontvang ik voor mijn (tweede) autoverzekering begin volgende week een nieuwe aangepaste verzekeringsovereenkomst. Gelijktijdig gaat Centraal Beheer Achmea haar Juridische afdeling op dit probleem zetten om voor de nabije toekomst opgelost te hebben. Voor mij nu een werkbare oplossing waarbij ikzelf als verzekeringsnemer op de autoverzekering kom te staan en blijf kritisch op de verwachte geboden oplossing die nu uitgezocht gaat worden.
 
Beste,

Ik heb ook geïnformeerd bij CB voor deze verzekering. En inderdaad 750 euro per jaar. Nu is dat inderdaad een prima aanbod, en toch....voor niks gaat de zon op.. waar is het addertje onder het gras..

Ik heb mijn vaste verzekeringspersoon gebeld (Tevens een echte vriend die ik al sinds kind ken). Hij heeft geïnformeerd bij andere verzekeringsmaatschappijen en kwam op een ca 1050per jaar.
Ik heb hem gevraagd of hij kan kijken waarin het prijsverschil zit, hij zou hier nog op terug komen, maar hij wist mij het volgende al te vertellen :

- Er wordt geen rekening gehouden met schadevrije jaren. In het algemeen betekend dat dat de maatschappijen ook niet bijhoudt of iemand schadevrij heeft gereden. Niet bijhouden betekend dat je na 5 jaar met deze verzekering rondrijden je opgebouwde schadevrije jaren kwijt raakt. Ga je hierna overschakelen naar een andere verzekering waar wel de schadevrije tellen, dan begin je bij 0. Geen no-claim meer dus.

- Bij deze soort verzekeringen worden vaak aparte regels gehanteerd voor de 2de bestuurder (ohh hallo vrouw/vriendin ), het eigen risico is hier veel hoger bij (vb 2000euro ). En natuurlijk weet ik dat vrouwen net zo goed als niet beter kunnen rijden dan mannen. Het zijn de statistieken die verkeerd zijn...... ... dat weten we allemaal toch ?

- Zoals hierboven reeds gemeld door iemand. De verzekering gaat omhoog zodra er ongelukken met de auto's gebeuren. Reden is een eenvoudig, optelsommetje van inkomsten <-> uitgaven ivm schade. Inkomen verzekering/jaar 100.000, schade 200.000. Premie verdubbeld om zijn minst het jaar later.

- CB handelt alles online af, geen contact persoon die je bijstaat of begeleid.

- Je mag enkel de schade laten repareren bij de dealer zelf en nergens anders (Dus als hierdoor een wachtlijst van enkele weken ontstaat om dat spatbord te vervangen, pech gehad). Vaak worden oplossingen aangeboden dat je het laat repareren door een erkend bedrijf(lokaal) dat de onderdelen besteld bij de autofabrikant (Tesla). Het mag, moet niet !


Deze punten hebben mij toch aan het denken gezet.... Voor mij is het eerste punt reeds voldoende, ik betaal die 260 per jaar wel extra en loop geen risico om mijn no-claim kwijt te raken..

- - - Updated - - -

Beste Allen,
'The proof of the pudding is in the eating', een klassiek Engels gezegde die hier wel toepasselijk is.
Ik ben erg enthousiast over de premie, een vaste premie van € 750, die Centraal Beheer Dealer Services (CBDS) speciaal voor Tesla rijders biedt.
Zo enthousiast dat ik alvast een zogenaamde tweede auto ter verzekering CBDS aangeboden heb om per 01 juli te verzekeren.

Afgelopen weekend kreeg ik de verzekeringsovereenkomst thuis gestuurd echter zag tot mijn verbazing dat de 'Verzekeringsnemer' van de verzekeringsovereenkomst CBDS zelf is wat volgens de wetgeving tot ongewenste problemen gaat leiden aangezien

1) de verzekeringsnemer alles bepaald in verzekeringsovereenkomst,
2) volgens de voorwaarden premieplichtig is,
3) de schade uitkering(en) uitgekeerd gaat krijgen etcetera.

Wat met name mij tegen de borst stuit is dat feitelijk gezien er nimmer sprake kan zijn van een schade uitkering omdat slechts de verzekeringsnemer schadeloosgesteld kan worden wanneer hij verlies van eigendom (verzekerd object) heeft echter het verzekerd object - straks mijn en jullie Tesla Model S - is geen economisch eigendom van de verzekeringsnemer (CBDS).

Als ik de Algemene en Bijzondere Voorwaarden van verzekering erop nalees kom ik ook nergens een juiste bepaling tegen die dit correct verwoord.
Ik ben dus eerlijk gezegd (ernstig) teleurgesteld in deze constructie die CBDS (overigens 100% eigendom van Wildschut Mr Bolle Verzekeringen bv te Utrecht) als "Execution only" ons als toekomstig Tesla Model S eigenaar aanbiedt.

Vanmorgen direct telefonisch contact gehad met Centraal Beheer Achmea, dus niet CBDS maar de verzekeraar. Zij hebben mij zojuist telefonisch bevestigd dat ik 100% gelijk heb (voor degene die geïnteresseerd zijn naam contactpersoon beschikbaar). Als tussenoplossing ontvang ik voor mijn (tweede) autoverzekering begin volgende week een nieuwe aangepaste verzekeringsovereenkomst. Gelijktijdig gaat Centraal Beheer Achmea haar Juridische afdeling op dit probleem zetten om voor de nabije toekomst opgelost te hebben. Voor mij nu een werkbare oplossing waarbij ikzelf als verzekeringsnemer op de autoverzekering kom te staan en blijf kritisch op de verwachte geboden oplossing die nu uitgezocht gaat worden.

Aangepast voor leesbaarheid :)

Betreffende het punt economisch eigendom : Ik was in de veronderstelling dat ik juist WEL economisch eigenaar ben. Dat is de 'verplichting' om haar door de boekhouding te halen om zo de fiscale voordelen te hebben. Indien je een financial lease afsluit voor de aanschaf van de model S, ben jij economisch eigenaar en de lease maastschappij juridisch eigenaar. (Hierdoor mogen ze ook de auto terug eisen bij het niet betalen van de lease etc).

Vergis ik mij hierin ?
 
Aangepast voor leesbaarheid :)

Betreffende het punt economisch eigendom : Ik was in de veronderstelling dat ik juist WEL economisch eigenaar ben. Dat is de 'verplichting' om haar door de boekhouding te halen om zo de fiscale voordelen te hebben. Indien je een financial lease afsluit voor de aanschaf van de model S, ben jij economisch eigenaar en de lease maatschappij juridisch eigenaar. (Hierdoor mogen ze ook de auto terug eisen bij het niet betalen van de lease etc).

Vergis ik mij hierin ?[/QUOTE]

Dank voor je verbeterde leesbaarheid.
Wat betreft economisch eigendom dat hier even scheiden van Leasing waar ook het begrip economisch eigendom wordt genoemd samen met juridisch eigendom, wellicht verwarrend zoals ik dat gebruik. Economisch eigendom heb ik hier gekozen als zijnde degene die gezien het financieel eigendom ook daadwerkelijk schade leidt in geval van een verzekerd voorval. Je verzekerd namelijk alleen je eigendom als je door schade of verlies dit financieel nadeel niet zelf kunt dragen. Heel simpel als je geen auto in bezit hebt ga je ook geen autoverzekering afsluiten. Wettelijke aansprakelijkheid (WA-verzekering) is in Nederland een verplichting maar Casco bijvoorbeeld niet. Wanneer je het financiële nadeel bij diefstal of schade aan je eigen zelf wilt dragen hoef je dat niet te verzekeren.
Kortom, je kunt als verzekeringsnemer alleen schadeloosgesteld worden als je een object in bezt hebt en daarop schade leidt en daarvan is in deze opzet geen sprake waarbij CBDS de verzekeringsnemer is.

Welke verzekeraar of tussenpersoon heb jij een offerte van circa € 1.050 premie van gekregen? Belangrijk is het vergelijk juist te doen inclusief of exclusief 21% Assurantiebelasting. De € 750 van CBDS is namelijK exclusief 21% Assurantiebelasting dus € 907,50 inclusief deze belasting.
 
Wellicht goed als jullie deze zorgen delen met Tesla? Gezien ze onder het Tesla brand handelen zal Tesla EU/NL zich dit ook moeten aantrekken en hier adequaat op kunnen moeten antwoorden/handelen….

Ga ik doen maar realiseer dat Tesla Nederland geen harde en concrete verwijzingen doet niet naar verzekeraar(s)/tussenpersonen maar ook niet naar leveranciers van bijvoorbeeld laadpalen. Wel goed dat Tesla weet met welke partij(en) ze te doen hebben.
 
Ga ik doen maar realiseer dat Tesla Nederland geen harde en concrete verwijzingen doet niet naar verzekeraar(s)/tussenpersonen maar ook niet naar leveranciers van bijvoorbeeld laadpalen. Wel goed dat Tesla weet met welke partij(en) ze te doen hebben.
De url, en de brochure met tesla logo's in tesla Style met de naam tesla insurance geeft de indruk dat je met tesla te maken hebt. Staat op dat ze dit in samenwerking doen met CBD dus of ze doen het samen (wat Gert-Jan ook bevestigd heeft) en hebben hier dus een rol cq verantwoordelijk in, of het is misleidende reclame en moeten ze direct optreden. Hoe dan ook ze hebben een rol hierin (vind ik)....
 
Beste,

Ik heb ook geïnformeerd bij CB voor deze verzekering. En inderdaad 750 euro per jaar. Nu is dat inderdaad een prima aanbod, en toch....voor niks gaat de zon op.. waar is het addertje onder het gras..

Ik heb mijn vaste verzekeringspersoon gebeld (Tevens een echte vriend die ik al sinds kind ken). Hij heeft geïnformeerd bij andere verzekeringsmaatschappijen en kwam op een ca 1050per jaar.
Ik heb hem gevraagd of hij kan kijken waarin het prijsverschil zit, hij zou hier nog op terug komen, maar hij wist mij het volgende al te vertellen :

- Er wordt geen rekening gehouden met schadevrije jaren. In het algemeen betekend dat dat de maatschappijen ook niet bijhoudt of iemand schadevrij heeft gereden. Niet bijhouden betekend dat je na 5 jaar met deze verzekering rondrijden je opgebouwde schadevrije jaren kwijt raakt. Ga je hierna overschakelen naar een andere verzekering waar wel de schadevrije tellen, dan begin je bij 0. Geen no-claim meer dus.

- Bij deze soort verzekeringen worden vaak aparte regels gehanteerd voor de 2de bestuurder (ohh hallo vrouw/vriendin ), het eigen risico is hier veel hoger bij (vb 2000euro ). En natuurlijk weet ik dat vrouwen net zo goed als niet beter kunnen rijden dan mannen. Het zijn de statistieken die verkeerd zijn...... ... dat weten we allemaal toch ?

- Zoals hierboven reeds gemeld door iemand. De verzekering gaat omhoog zodra er ongelukken met de auto's gebeuren. Reden is een eenvoudig, optelsommetje van inkomsten <-> uitgaven ivm schade. Inkomen verzekering/jaar 100.000, schade 200.000. Premie verdubbeld om zijn minst het jaar later.

- CB handelt alles online af, geen contact persoon die je bijstaat of begeleid.

- Je mag enkel de schade laten repareren bij de dealer zelf en nergens anders (Dus als hierdoor een wachtlijst van enkele weken ontstaat om dat spatbord te vervangen, pech gehad). Vaak worden oplossingen aangeboden dat je het laat repareren door een erkend bedrijf(lokaal) dat de onderdelen besteld bij de autofabrikant (Tesla). Het mag, moet niet !

Even gevraagd bij Centraal Beheer en het antwoord is:

De schadevrije jaren worden bijgehouden in een systeem (Roy-data) deze zijn na opzegging door een andere verzekeraar te achterhalen.

Inzake de “aparte regel” voor tweede bestuurder kunnen wij u mededelen dat dit niet van toepassing is.

De overige punten heb ik niet gevraagd want als de premie omhoog gaat kun je altijd weg, een tussenpersoon stel ik geen prijs op en ik wil juist de auto bij Tesla zelf laten repareren.
 
Beste,

Ik heb ook geïnformeerd bij CB voor deze verzekering. En inderdaad 750 euro per jaar. Nu is dat inderdaad een prima aanbod, en toch....voor niks gaat de zon op.. waar is het addertje onder het gras..

Ik heb mijn vaste verzekeringspersoon gebeld (Tevens een echte vriend die ik al sinds kind ken). Hij heeft geïnformeerd bij andere verzekeringsmaatschappijen en kwam op een ca 1050per jaar.
Ik heb hem gevraagd of hij kan kijken waarin het prijsverschil zit, hij zou hier nog op terug komen, maar hij wist mij het volgende al te vertellen :

- Er wordt geen rekening gehouden met schadevrije jaren. In het algemeen betekend dat dat de maatschappijen ook niet bijhoudt of iemand schadevrij heeft gereden. Niet bijhouden betekend dat je na 5 jaar met deze verzekering rondrijden je opgebouwde schadevrije jaren kwijt raakt. Ga je hierna overschakelen naar een andere verzekering waar wel de schadevrije tellen, dan begin je bij 0. Geen no-claim meer dus.

- Bij deze soort verzekeringen worden vaak aparte regels gehanteerd voor de 2de bestuurder (ohh hallo vrouw/vriendin ), het eigen risico is hier veel hoger bij (vb 2000euro ). En natuurlijk weet ik dat vrouwen net zo goed als niet beter kunnen rijden dan mannen. Het zijn de statistieken die verkeerd zijn...... ... dat weten we allemaal toch ?

- Zoals hierboven reeds gemeld door iemand. De verzekering gaat omhoog zodra er ongelukken met de auto's gebeuren. Reden is een eenvoudig, optelsommetje van inkomsten <-> uitgaven ivm schade. Inkomen verzekering/jaar 100.000, schade 200.000. Premie verdubbeld om zijn minst het jaar later.

- CB handelt alles online af, geen contact persoon die je bijstaat of begeleid.

- Je mag enkel de schade laten repareren bij de dealer zelf en nergens anders (Dus als hierdoor een wachtlijst van enkele weken ontstaat om dat spatbord te vervangen, pech gehad). Vaak worden oplossingen aangeboden dat je het laat repareren door een erkend bedrijf(lokaal) dat de onderdelen besteld bij de autofabrikant (Tesla). Het mag, moet niet !


Deze punten hebben mij toch aan het denken gezet.... Voor mij is het eerste punt reeds voldoende, ik betaal die 260 per jaar wel extra en loop geen risico om mijn no-claim kwijt te raken..

- - - Updated - - -



Aangepast voor leesbaarheid :)

Betreffende het punt economisch eigendom : Ik was in de veronderstelling dat ik juist WEL economisch eigenaar ben. Dat is de 'verplichting' om haar door de boekhouding te halen om zo de fiscale voordelen te hebben. Indien je een financial lease afsluit voor de aanschaf van de model S, ben jij economisch eigenaar en de lease maastschappij juridisch eigenaar. (Hierdoor mogen ze ook de auto terug eisen bij het niet betalen van de lease etc).

Vergis ik mij hierin ?

SIG116 heeft gelukkig de meeste punten al rechtgezet. Ik vind het kwalijk dat hier ongenuanceerd verkeerde informatie wordt verspreid:
"Er wordt geen rekening gehouden met schadevrije jaren. In het algemeen betekend dat dat de maatschappijen ook niet bijhoudt of iemand schadevrij heeft gereden."
"Bij deze soort verzekeringen worden vaak aparte regels gehanteerd voor de 2de bestuurder"
Ja, in het algemeen en vaak, maar je hebt niet gecontroleerd of dat hier ook het geval is. Dat neem je maar aan. Blijkt dus onterecht te zijn.
Ik heb zelf ook enkele vergelijkbare verzekeringen lopen (bij Turien) voor ' bijzondere' auto's en daarbij zijn de premies ook lager dan normaal, en ook vaste premies zonder no-claim. Ook daar worden de schadevrije jaren netjes geregistreerd voor toekomstig gebruik en kan een tweede bestuurder zonder problemen worden geregistreerd.
De door CB aangeboden verzekering lijkt me een heel mooie optie. Ik zie er geen vreemde voorwaarden in staan. En dat van de tenaamstelling lijkt me een administratieve fout die echt wel zal worden rechtgezet, een verzekering afsluiten waarbij de maatschappij de schade zelf incasseert kan niet de bedoeling zijn. Lijkt me overduidelijk een foutje.
Dat CB een aantrekkelijke premie heeft voor deze verzekering heeft vast met imago (groen) te maken en met de verwachting dat berijders van een dergelijke auto bovengemiddeld bewust en voorzichtig zijn.
Maar goed, als je wilt mag je natuurlijk best ergens anders een verzekering afsluiten.
 
Dat CB een aantrekkelijke premie heeft voor deze verzekering heeft vast met imago (groen) te maken en met de verwachting dat berijders van een dergelijke auto bovengemiddeld bewust en voorzichtig zijn.
Maar goed, als je wilt mag je natuurlijk best ergens anders een verzekering afsluiten.

Ik denk dat deze premie ook lager is omdat de MS rijders een bovengemiddeld inkomen hebben en dat de verwachting van cross selling er in verwerkt zit
 
Even gevraagd bij Centraal Beheer en het antwoord is:

De schadevrije jaren worden bijgehouden in een systeem (Roy-data) deze zijn na opzegging door een andere verzekeraar te achterhalen.

Inzake de “aparte regel” voor tweede bestuurder kunnen wij u mededelen dat dit niet van toepassing is.

De overige punten heb ik niet gevraagd want als de premie omhoog gaat kun je altijd weg, een tussenpersoon stel ik geen prijs op en ik wil juist de auto bij Tesla zelf laten repareren.
+1
En met een beetje mazzel krijg je naar keuze een roadster of full option Model S mee die je als die je beter bevalt nog mag houden ook. Uiteraard tegen een verrekening maar de formules die ik op de Amerikaanse site tegen kwam waren alleszins redelijk.