Beste,
Ik heb ook geïnformeerd bij CB voor deze verzekering. En inderdaad 750 euro per jaar. Nu is dat inderdaad een prima aanbod, en toch....voor niks gaat de zon op.. waar is het addertje onder het gras..
Ik heb mijn vaste verzekeringspersoon gebeld (Tevens een echte vriend die ik al sinds kind ken). Hij heeft geïnformeerd bij andere verzekeringsmaatschappijen en kwam op een ca 1050per jaar.
Ik heb hem gevraagd of hij kan kijken waarin het prijsverschil zit, hij zou hier nog op terug komen, maar hij wist mij het volgende al te vertellen :
- Er wordt geen rekening gehouden met schadevrije jaren. In het algemeen betekend dat dat de maatschappijen ook niet bijhoudt of iemand schadevrij heeft gereden. Niet bijhouden betekend dat je na 5 jaar met deze verzekering rondrijden je opgebouwde schadevrije jaren kwijt raakt. Ga je hierna overschakelen naar een andere verzekering waar wel de schadevrije tellen, dan begin je bij 0. Geen no-claim meer dus.
- Bij deze soort verzekeringen worden vaak aparte regels gehanteerd voor de 2de bestuurder (ohh hallo vrouw/vriendin ), het eigen risico is hier veel hoger bij (vb 2000euro ). En natuurlijk weet ik dat vrouwen net zo goed als niet beter kunnen rijden dan mannen. Het zijn de statistieken die verkeerd zijn...... ... dat weten we allemaal toch ?
- Zoals hierboven reeds gemeld door iemand. De verzekering gaat omhoog zodra er ongelukken met de auto's gebeuren. Reden is een eenvoudig, optelsommetje van inkomsten <-> uitgaven ivm schade. Inkomen verzekering/jaar 100.000, schade 200.000. Premie verdubbeld om zijn minst het jaar later.
- CB handelt alles online af, geen contact persoon die je bijstaat of begeleid.
- Je mag enkel de schade laten repareren bij de dealer zelf en nergens anders (Dus als hierdoor een wachtlijst van enkele weken ontstaat om dat spatbord te vervangen, pech gehad). Vaak worden oplossingen aangeboden dat je het laat repareren door een erkend bedrijf(lokaal) dat de onderdelen besteld bij de autofabrikant (Tesla). Het mag, moet niet !
Deze punten hebben mij toch aan het denken gezet.... Voor mij is het eerste punt reeds voldoende, ik betaal die 260 per jaar wel extra en loop geen risico om mijn no-claim kwijt te raken..
- - - Updated - - -
Aangepast voor leesbaarheid
Betreffende het punt economisch eigendom : Ik was in de veronderstelling dat ik juist WEL economisch eigenaar ben. Dat is de 'verplichting' om haar door de boekhouding te halen om zo de fiscale voordelen te hebben. Indien je een financial lease afsluit voor de aanschaf van de model S, ben jij economisch eigenaar en de lease maastschappij juridisch eigenaar. (Hierdoor mogen ze ook de auto terug eisen bij het niet betalen van de lease etc).
Vergis ik mij hierin ?