Hmm, dat is wel erg veel. 26Volt verliezen is niet niks. Wat is het voltage als de auto niet aan het laden is? Want als de Model S 26 Volt aan verlies ziet dan zal hij echt weigeren te laden.A propos laden op 230 V. Dat ziet er bij mij in de praktijk zo uit. 204 V, dus. (Ook mijn iPad moet nodig aan de lader, )
Er zit dus een forse spanningsverval naar mijn 230V garage aansluiting. Toch wordt de bekabeling en/of aansluiting nergens warm. Zal 'm puur in de lengte van de bedrading moeten zitten (hooguit 20 m1 met waarschijnlijk 1,5 mm2).
Maar wat ik vreesde gebeurt niet: De Tesla detecteert geen verlengsnoer en trekt gewoon 13A.
Resultaat: 12 km/h bij ideale range schatting (bij 100% vol staat-ie op 500 km)
Als je hem dus net in prikt, wat zie je dan?
13A * 26 Volt = 338Watt aan warmte ontwikkeling, dat is iets wat ik niet graag zou zien op zo'n lijn. Die energie gaat namelijk niet nergens heen, dat wordt in warmte om gezet.
Ik heb sinds vorige week (en mijn collega ook) problemen het laden bij E-Laad palen van Alfen.Nou, ik sta in Den Bosch te laden, geeft het Enexis punt m'n kabel niet vrij! Reset op afstand werkt niet, ze halen m er vandaag of morgen uit, en sturen m op....
Laden gaat aan, uit, aan, uit, aan, uit. E-Laad heeft het inmiddels door gezet naar Alfen en die gaan me bellen.
Niet vrijgeven van de kabel heb ik ook al eens gezien, die kabel sturen ze daarna echter wel netjes op.