Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives

This site may earn commission on affiliate links.
Hierover is wel eerder gesproken. Ik geloof persoonlijk helemaal niet in een hoge restwaarde na 5 jaar, omdat ik zoals jij al zegt verwacht dat de ontwikkelingen snel zullen gaan. Ofwel electrisch rijden komt toch niet verder van de grond, wat wij natuurlijk niet verwachten, en dan zal de EV markt een stille dood sterven want het zal ook niet van de Leafs en de Volts moeten komen, zeker niet als de 0% bijtelling vervalt. En dan zit niemand op een 5 jaar oude Model S te wachten. Ofwel dit wordt een succes, en gedreven door dit succes zullen de ontwikkelingen snel gaan. Eerlijk gezegd verwacht ik het laatste. Ik ga in mijn rekensommen totaal niet uit van een restwaarde, ik geniet van de auto en profiteer van de fiscale voordelen, maar ga er vanuit dat ik over 5 jaar weer hetzelfde sommetje bij elkaar gespaard moet hebben voor een vernieuwde Model S met een actieradius van 800 km. Alles wat ik dan nog voor deze Model S krijg is meegenomen.

Maar ik weet dat er mensen zijn die hier anders over denken, die zelfs een hogere restwaarde voor een Performance dan een non-performance verwachten. Ik reken op een restwaarde van nihil, en eigenlijk zou ik dat niet eens erg vinden want het betekent dat de technologische ontwikkeling is geweest wat ik hoop dat het wordt: veel meer bereik voor lagere prijzen, en helaas gaat dat dan koste van de restwaarde van mijn eerste Model S. Wie weet dat ooit een gek op een veiling nog eens veel biedt voor een van de allereerste Model S-en van het inmiddels wereld dominerende Tesla. Een soort Apple 1 uit de begin jaren 80.
Ik schrijf ook af naar 0 euro in 5 jaar tijd.

Daarna wellicht een 100kWh accu kopen? Of Gen III, dat zie ik dan wel weer.


Ja, ik heb dus voor een financial lease gekozen!
 
Een vergelijk met iPhones ed. zie ik niet zo sterk. Een mobiel gaat geen 10 tot 20 jaar mee. Een auto wel, een model S mogelijk zelfs “levenslang”.
Natuurlijk is een “2018 - model S” over 5 jaar beter dan nu, maar dat geldt voor alle auto's. Waarbij de model S wel vrolijk serieus mee ontwikkelt qua software.

Ik verwacht dat de model S in basis een zelfde afwaardering zal kennen als qua prijs vergelijkbare andere auto's.
Echter nog vermeerderd met kostendaling van een accupakket. De staat van je accupakket zal nog een kleine invloed hebben. Extra opties zal je weinig voor terug zien, zoals gebruikelijk.
Een 5 of 10 jaar oude model S zou technisch gezien bijna in nieuwstaat kunnen zijn, dat zou weer positief kunnen werken.

En ja, als de EV-markt sterft met Tesla erbij, wordt het een heel ander verhaal (waarschijnlijk negatief; maar evengoed kans op iets zeer positiefs, want dan hebben we echt collector-items). Maar als EV rijden over 5 jaar zeer gewild is (en dus beter betaalbaar dan nu), zal een 2013-model S ongetwijfeld een zeer gewilde occasion zijn.

Overigens denk ik dat Tesla heel wat meer auto’s na 2013 zal afleveren in Nederland, de bekendheid is immers nu nog heel laag.
7% bijtelling is nog steeds heel interessant voor velen. Als er dan ook nog vele (120kwh ?)superchargers staan, kan het hek van de dam.
 
bij mij staat er nog niets, maar waarschijnlijk ben jij al een niveau hoger.
ik sta nog op 'paperwork being countersigned.'

Plaatje voor EU-P1422
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    157.8 KB · Views: 327
Hoe lang duurt het voordat jullie een respons krijgen van agentschap voor MIA? Ik heb alleen bevestiging gekregen. Ik ben via mijn DigiD ingelogd, zou toch niet moeten uitmaken voor de aanvraag zelf?
Vorig jaar duurde het bij mij 3 weken. Met al die Outlanders en S'en zal het nu vast wel langer gaan duren.
Als ik het goed begreep is zolang je een aanvraag kan doen de pot nog niet leeg. Dus dat moet goed komen.
 
Hoe lang duurt het voordat jullie een respons krijgen van agentschap voor MIA? Ik heb alleen bevestiging gekregen. Ik ben via mijn DigiD ingelogd, zou toch niet moeten uitmaken voor de aanvraag zelf?

Ik heb 29 april de aanvraag ingediend, vandaag (een kleine drie weken later dus) lag de schriftelijke bevestiging van het agentschap dat ze mijn aanvraag hebben geaccepteerd bij mij op de deurmat
 
Vandaag ook mijn eHerkenningsnummer via Connectis ontvangen en zojuist ook de MIA/Vamil ingediend.

Het is dus inderdaad een financial lease geworden + zelf een deel betalen.

Het erge is, het wachten is nu alleen nóg lastiger geworden. Er is nu "niets meer te doen", behalve stomweg wachten.
 
pff Ik heb helaas minder geluk tot nu toe. Ik kan finalizen, maar moet nu de papieren tekenen voor definitief akkoord op de financial lease.
Vanwege mijn "pas 1.5 jaar" eigen onderneming zijn (ZZP), heb ik nog geen succes gehad.

Het domme van de situatie is dat ik nu (nog) geen financial lease kan vinden en volgend jaar kan ik de auto volledig zelf betalen en heb ik de maatschappij niet een meer nodig..
Wat een vervelend systeem zeg.

Maar ja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Volhouders winnen en ik heb nog niet alle opties voorbij zien komen.
Heb ook eens een offerte aangevraagd bij Friesland Lease (thx widodh), hopelijk kan ik hier wel een kredietverstrekker vinden.

wish me luck :)
 
pff Ik heb helaas minder geluk tot nu toe. Ik kan finalizen, maar moet nu de papieren tekenen voor definitief akkoord op de financial lease.
Vanwege mijn "pas 1.5 jaar" eigen onderneming zijn (ZZP), heb ik nog geen succes gehad.

Het domme van de situatie is dat ik nu (nog) geen financial lease kan vinden en volgend jaar kan ik de auto volledig zelf betalen en heb ik de maatschappij niet een meer nodig..
Wat een vervelend systeem zeg.

Maar ja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Volhouders winnen en ik heb nog niet alle opties voorbij zien komen.
Heb ook eens een offerte aangevraagd bij Friesland Lease (thx widodh), hopelijk kan ik hier wel een kredietverstrekker vinden.

wish me luck :)
Het hangt erook vanaf hoeveel je kan aanbetalen. Het is puur een risico inschatting van ze. Als je de helft kan aanbetalen, dan zal ook met je korte historie en cijfers van 1 jaar ZZP schap je wel een financiering krijgen.

Succes!
 
pff Ik heb helaas minder geluk tot nu toe. Ik kan finalizen, maar moet nu de papieren tekenen voor definitief akkoord op de financial lease.
Vanwege mijn "pas 1.5 jaar" eigen onderneming zijn (ZZP), heb ik nog geen succes gehad.

Het domme van de situatie is dat ik nu (nog) geen financial lease kan vinden en volgend jaar kan ik de auto volledig zelf betalen en heb ik de maatschappij niet een meer nodig..
Wat een vervelend systeem zeg.

Maar ja, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Volhouders winnen en ik heb nog niet alle opties voorbij zien komen.
Heb ook eens een offerte aangevraagd bij Friesland Lease (thx widodh), hopelijk kan ik hier wel een kredietverstrekker vinden.

wish me luck :)

Je kan ook de helft aanbetalen en financial lease met 1 jaar looptijd voorstellen.
Dan betaal je weinig rente, lijkt me
 
Net even ingelogt om de status van mijn subsidieaanvraag te bekijken.
volgende tekst stond er te lezen:

U kunt maximaal 1.000.000,00 euro subsidies toegekend krijgen binnen een termijn van 36 maand.
In uw vorige aanvragen werd al 5.711,30 euro toegekend. De maximum nog toe te kennen subsidie bedraagt 994.288,70 euro. Een nieuwe periode van 36 maand begint op 20/05/2016.


dus ik kan nog even doorgaan met aanvragen in te dienen:smile:
 
Net even ingelogt om de status van mijn subsidieaanvraag te bekijken.
volgende tekst stond er te lezen:

U kunt maximaal 1.000.000,00 euro subsidies toegekend krijgen binnen een termijn van 36 maand.
In uw vorige aanvragen werd al 5.711,30 euro toegekend. De maximum nog toe te kennen subsidie bedraagt 994.288,70 euro. Een nieuwe periode van 36 maand begint op 20/05/2016.


dus ik kan nog even doorgaan met aanvragen in te dienen:smile:
Kreeg jij al een goedkeuring ? Bij mij staat hetzelfde maar heb nog geen goedkeuring ontvangen. ?.