Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives

This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg jij al een goedkeuring ? Bij mij staat hetzelfde maar heb nog geen goedkeuring ontvangen. ?.

ik heb enkel een email ontvangen met de bevestiging van de aanvraag en de verantwoordelijke die je kan contacteren. uit bovenstaande tekst lijkt het toch dat het al is toegekend. ik denk er er veel automatich gaat en niet diepgaand gecontroleerd wordt.
hoe en wanneer de betaling gebeurd, weet ik niet. gaat dit ook automatisch of moet je er naar vragen? welke data heb jij opgegeven op de vraag: wanneer zal de investering plaats vinden? ik heb begin september opgegeven.
 
Inderdaad, aardige lui die scherpe offertes uit brengen.

Ik kwam ze toevallig in de Tesla showroom in Eindhoven tegen.

Ik heb vorig niet zo'n goed jaar gehad, maar toch gewoon de lease gekregen.


Met de rekenhulp op hun site kom ik op een rente van ca. 8% uit. Dat is fors.
Alphera Financial Services

Interessant om op het USA forum te lezen dat zij een auto tegen 2% (en soms nog minder) kunnen financieren.
In NL moet je hemel en aarde bewegen om onder de 6% te komen.
Kan iemand dat verschil verklaren ?
 
Ik kreeg een rente van 6.99% van Alphera. Best apart.

Sowieso vind ik de rente in Nederland bizar hoog, op alles. Terwijl de banken elkaar onderling slechts iets van 2% rekenen betaal je op alles verder flink wat rente.
 
Ik kreeg een rente van 6.99% van Alphera. Best apart.

Sowieso vind ik de rente in Nederland bizar hoog, op alles. Terwijl de banken elkaar onderling slechts iets van 2% rekenen betaal je op alles verder flink wat rente.


De hoge rente zal met de verhoogde risico's door de crisis te maken hebben: Nieuws.nl - Banklening opnieuw moeilijker voor mkb
En dit vindt het Europees Parlement: Europees Parlement wil leningen voor MKB vergemakkelijken Accountancy Nieuws

Ik vraag me dan nog steeds af waarom de rente in de VS veel lager is. Ze hebben daar toch ook risico's ?
 
De rente is in Amerika zo extreem laag omdat de Fed maandelijks 85 miljard in de economie pompt (lees: de geldpers heeft aangezet). Dat lijkt tot kunstmatig lage rentes en kunstmatig hoge aandelenkoersen. De economie vaart er wel bij, maar de vraag is hoe lang ze die ballon kunnen opblazen voordat ook die klapt.
 
Ik heb nav de verhoogde (extra opties) bevestiging van Tesla opnieuw de MIA/Vamil aanvraag bij Agentschap ingediend op 16 mei en vandaag (24 mei) de schriftelijke toekenning (gedateerd 21 mei) ontvangen per post. Iemand zat daar al 3 weken of zo op te wachten, dan zou ik maar een keer een telefoontje er aan wagen, want ondanks de vermeende drukte zijn ze dus snel.
 
Ik zit dus met die Audi-fan in gesprek over model S.
Dat zal dan een lopend 5-jarig lease-contract binnen 3 jaar afkopen worden.
De vraag is: wat kan ik hem voorspiegelen aan bedrag voor een 100k model S (operational) lease in NL (60 mnd, 30k km/jaar).
Voor wie geheimhoudingsplicht heeft en geen bedrag mag noemen, roep maar een cijfer.
10= 1.000 (ex btw)
13= 1.300
etc.
 
Een operational lease ?
Voor een Model S ?
Denk dat je daar tussen de 13 - 15 p/m zit.

Maar als hij de lease eerder wilt aflossen, waarom dan geen krediet ? dat kun je daadwerkelijk eerder aflossen zonder extra kosten ?
Zit misschien iets hoger qua maandlasten in het begin, maar zal snel omlaag gaan als hij het krediet sneller aflost. (je betaald tenslotte rente over het openstaand bedrag).

Gaat hij die lease zakelijk aan of privé ?