Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives

This site may earn commission on affiliate links.
Over tax incentives en pour les flamands: vandaag de bevestiging van de Vlaamse Overheid gekregen dat ze voor m'n Model S een subsidie van bijna 6500 eurootjes hebben klaarliggen...

Ecologiepremie | Agentschap Ondernemen

Op 29/07 kreeg ik reactie van Agentschap Ondernemen dat mijn aanvraag een te hoog investeringsbedrag vermeldde en dat ik slecht een aanvraag voor € 40.000 kon indienen. Als ik het subsidiepercentage bereken dat daarop voorzien is kom ik absoluut niet meer aan € 6500. Iemand enig idee of de reglementering recent veranderd werd. Of bij wie ik moet zijn op Agentschap Ondernemen om de eventuele interne fout te kunnen rechtzetten en toch de volledige premie te kunnen bekomen?
 
Op 29/07 kreeg ik reactie van Agentschap Ondernemen dat mijn aanvraag een te hoog investeringsbedrag vermeldde en dat ik slecht een aanvraag voor € 40.000 kon indienen. Als ik het subsidiepercentage bereken dat daarop voorzien is kom ik absoluut niet meer aan € 6500. Iemand enig idee of de reglementering recent veranderd werd. Of bij wie ik moet zijn op Agentschap Ondernemen om de eventuele interne fout te kunnen rechtzetten en toch de volledige premie te kunnen bekomen?

mijn aanvraag voor een investering van 81500 is binnen gedaan op 20/5 en goedgekeurd begin juli zonder opmerking, deze week ook een goedkeuring ontvangen voor 525€subsidie voor een laadpaal te plaatsen (terwijl ik ergens gelezen had dat de max. subsidie hiervoor 500€ was) ik zou toch eens informeren bij uw contactpersoon.
 
mijn aanvraag voor een investering van 81500 is binnen gedaan op 20/5 en goedgekeurd begin juli zonder opmerking, deze week ook een goedkeuring ontvangen voor 525€subsidie voor een laadpaal te plaatsen (terwijl ik ergens gelezen had dat de max. subsidie hiervoor 500€ was) ik zou toch eens informeren bij uw contactpersoon.

Welke aanvraag heb je hiervoor gedaan? Met een offerte bij de hand of kan dat zo?
 
mijn aanvraag voor een investering van 81500 is binnen gedaan op 20/5 en goedgekeurd begin juli zonder opmerking
Maar op de website van het Agentschap Ondernemen Vlaanderen mag/kan je maar maximaal 40.000 EUR invullen als investeringsbedrag voor een elektrisch aangedreven voertuig. Letterlijke cut-and-paste:
Technologie: Elektrisch aangedreven vaartuig of voertuig met vier wielen of meer voor gebruik op de weg (on-road)
Essentiële componenten
elektrisch aangedreven voer- of vaartuig (voor een voertuig: maximum 40.000 euro in te vullen)*
Heb jij daar (toch) een groter bedrag ingevuld? Dan werd dat wellicht gecatalogeerd als een investeringsbedrag voor een elektrisch vaartuig, en niet als voertuig... Benieuwd als daar dan ooit controle op gaat komen, en welke gevolgen dat zou kunnen hebben...
 
Vraagje voor de Belgen: Wat is nu het meest interessante voor een Model S: een financiële lease, een operationele lease of een rentingformule? En vooral: waarom?

Ik probeer de thread hier te lezen en er informatie uit te halen, maar ben de hele tijd per ongeluk posts over de Nederlanders aan het lezen. Voor deze dingen was het volgens mij toch beter om de Belgische en Nederlandse posts apart te houden...
 
Volgens mij is eerder financiele lease of rentingformule ideaal. In de operationele lease gaan sommige voordelen van de TMS (BIV, verzekeringen) in de zak van de leasingmaatschappij.
Ik ben aan het aarzelen tussen een financiele lease of renting. Verschil tussen de twee is de restwaarde. Aangezien ik hoogstwaarschijnlijk de optie niet zou gebruiken, ben ik geneigd om voor de renting te kiezen (lagere maandelijkse bijdragen + off-balance). Your mileage may vary.
 
Wat alvast een factor is, is dat renting geeft recht geeft op de subsidie van VEA. Daarvoor moet de investering op je balans staan, en dat is bij renting niet het geval.
Absoluut - ik leef in Brussel en heb dus hier recht op niks (want de brusselse regering wilt -verbatim- uberhaupt openbaar vervoer en fiets bevorderen - way to go) - dit maakt dus voor mij geen verschil maar kan wel voor velen belangrijk zijn.
 
Ik kon het niet zo snel terug vinden, ik heb de volgende vraag: "Ik heb in maart de MIA & VAMIL" aangevraagd inmiddels heb ik de definitieve factuur en die is zonder onderhoud en winterbande 7k meer dan oorspronkelijk aangevraagd. Wat nu, een tweede aanvraag voor het verschil, optie 2 jammer de bammer, optie drie oorspronkelijk wijzigen maar dan zeurt ie dat het meer dan 3 maanden geleden was?"

Alvast bedankt, ik ben vast niet de enige die later P+ heeft genomen (dat was nl. eerst niet mogelijk)
 
Heb het zelfde probleem, ik was zelf van plan een tweede aanvraag erbij te doen. Daar gooi ik dan meteen mijn kosten op van de laadpaal en dergelijke dingen + de extra kosten van mijn upgrade. Dit is altans het plan.
Hoor graag mensen die dit al doorgevoerd hebben..

Wxll
Ik kon het niet zo snel terug vinden, ik heb de volgende vraag: "Ik heb in maart de MIA & VAMIL" aangevraagd inmiddels heb ik de definitieve factuur en die is zonder onderhoud en winterbande 7k meer dan oorspronkelijk aangevraagd. Wat nu, een tweede aanvraag voor het verschil, optie 2 jammer de bammer, optie drie oorspronkelijk wijzigen maar dan zeurt ie dat het meer dan 3 maanden geleden was?"

Alvast bedankt, ik ben vast niet de enige die later P+ heeft genomen (dat was nl. eerst niet mogelijk)
 
Ik kon het niet zo snel terug vinden, ik heb de volgende vraag: "Ik heb in maart de MIA & VAMIL" aangevraagd inmiddels heb ik de definitieve factuur en die is zonder onderhoud en winterbande 7k meer dan oorspronkelijk aangevraagd. Wat nu, een tweede aanvraag voor het verschil, optie 2 jammer de bammer, optie drie oorspronkelijk wijzigen maar dan zeurt ie dat het meer dan 3 maanden geleden was?"

Alvast bedankt, ik ben vast niet de enige die later P+ heeft genomen (dat was nl. eerst niet mogelijk)

Je kunt een aanvulling indienen op je eerste aanvraag (er wordt ergens tijdens het invullen gevraagd of er al eerder een melding is gedaan). Dan alleen het extra bedrag invullen, niet de volledige aankoopsom. Dat er dan meer dan drie maanden verstreken zijn, is niet relevant meer. Zolang de oorspronkelijke aanvraag maar binnen drie maanden was ingediend.
 
Heb het zelfde probleem, ik was zelf van plan een tweede aanvraag erbij te doen. Daar gooi ik dan meteen mijn kosten op van de laadpaal en dergelijke dingen + de extra kosten van mijn upgrade. Dit is altans het plan.
Hoor graag mensen die dit al doorgevoerd hebben..

Wxll

De laadpaal heeft een andere code, F2014. Losse aanvraag voor doen dus.

- Update - typo, inderdaad F2041
 
Last edited:
De laadpaal heeft een andere code, F2014. Losse aanvraag voor doen dus.

Laadpaal code F2041 volgens agentschap.nl.
Heb ook wat gewijzigd en kom wat duurder uit. Heb via agentschap.nl de oude aanvraag overgenomen en hiermee een nieuwe aanvraag ingediend. Vervolgens een mail naar Agentschap.nl om de eerdere aanvraag te laten vervallen. Dit alles na telefonisch overleg met Agentschap.nl.
 
Blijkbaar is de regelgeving aangepast op 4 juli, met o.m. de beperking van 40.000 EUR voor een EV :(
De wetteksten moeten nog in het staatsblad verschijnen, zeggen ze bij het Agentschap Ondernemen. Maar ze waren er wel al bij de kippen bij om het maximum te vermelden bij de aanvraag...
Dan heb ik geluk gehad. Ik ben 6 dagen ervoor mijn gebundelde aanvraag gedaan (Laadpaal + EV)
 
Ik heb met succes van onderstaande subsidie gebruik gemaakt voor het plaatsen van laadpalen.
http://www.agentschapnl.nl/subsidies-regelingen/mobiliteitsvouchers

Ik heb een paar maanden geleden Willem van Leeuwen gewezen op deze subsidies, zodat zijn klanten daar wat aan zouden kunnen hebben, maar hem werd verteld dat deze regelingen gesloten waren.
Mag ik concluderen dat deze regeling nu (weer) actueel is? Of heb je dit al lang geleden ingeschoten?

In dat geval ga ik mijn belangrijkste opdrachtgevers even tippen, zodat zij deze aan kunnen schaffen, zodat ik daar kan komen opladen :wink:.

Overigens is het ook interessant om per gemeente even te kijken, in Eindhoven is er bijv. max 500 Euro beschikbaar voor het plaatsen van een laadvoorziening op eigen terrein.
http://www.eindhoven.nl/producten/Subsidie-oplaadpaal-op-eigen-terrein.htm
 
Ik heb een paar maanden geleden Willem van Leeuwen gewezen op deze subsidies, zodat zijn klanten daar wat aan zouden kunnen hebben, maar hem werd verteld dat deze regelingen gesloten waren.
Mag ik concluderen dat deze regeling nu (weer) actueel is? Of heb je dit al lang geleden ingeschoten?

In dat geval ga ik mijn belangrijkste opdrachtgevers even tippen, zodat zij deze aan kunnen schaffen, zodat ik daar kan komen opladen :wink:.

Overigens is het ook interessant om per gemeente even te kijken, in Eindhoven is er bijv. max 500 Euro beschikbaar voor het plaatsen van een laadvoorziening op eigen terrein.
http://www.eindhoven.nl/producten/Subsidie-oplaadpaal-op-eigen-terrein.htm
1e, kleine voucher is 12/6/2013 aangevraagd tbv rapport mobiliteitsplan en mogelijkheid om 2e voucher aan te vragen. 2e, grote voucher 22/8/2013 aangevraagd. Rekening 12/9 ingediend. Wachten nog op uitbetaling.
 
Ik ben als Nederlander nog een voordelig krediet nodig voor een deel van m'n nieuwe Tesla Model S.
Nu schijnt het mogelijk te zijn als Nederlander zo'n lening in België af te sluiten, en bijvoorbeeld bij BNP of Belfius zijn er speciale leningen voor energiezuinige voertuigen (daar voldoet een Tesla vast en zeker aan.
Het leuke is dat die leningen over de toonbank gaan met looptijd tot 84 mnd, max. bedrag 50.000€ en VAST rentepercentage van ongeveer 3,25%.

De komende dagen ga ik proberen zo'n lening af te sluiten, ik zal het resultaat op deze site vermelden.
 
Ik kreeg van Athlon/LageLanden een naheffing van 225 euro recyclingsbijdrage. Dit zou Tesla achteraf in rekening hebben gebracht.
Heb ze laten weten dat ik dit niet professioneel vind en niet ga betalen. Daarnaast zag ik op de site van ARN dat de recyclingsbijdrage 45 euro is. Kennelijk wordt dit dus met vier keer marge berekend.
Ik vraag me af of bij meer mensen dit trucje is uitgehaald.