Info klopt niet helemaal of liever helemaal niet.
Ik kijk eerst even naar de Zoe omdat ik die goed ken: bereik 80-120km. Het is echt wel veel meer dan dat. 120 km is eerder het minimum. Ofwel baseert men zich voor alle merken op het normverbruik ofwel voor alle merken op een realistisch bereik, maar geen mengeling die een vergelijking totaal onmogelijk maakt. Het NEDC-verbruik van de Zoe ligt op 210km of zelfs 240 km voor de laatste versie.
Snelladen zou niet mogelijk zijn, maar de Zoe laat toe om 43 kW te laden.
De mercedes B kan 3f 16A laden, dat is 11 kW terwijl de tabel 3,7 kW vermeldt en dus laadtijd van ongeveer 3u ipv 7u30.
De 7,4 kW laden bij de i3 is optioneel. Standaard slechts 3,7 kW.
DE Kia Soul is 1f 32A, maar dat komt dan wel overeen met 7,4kW terwijl de tabel 3,7kW vermeldt.
Idem voor de Nissan Leaf: standaard 3,7 kW (1f 16A) maar optioneel 1f 32A of 7,4 kW.
Onbegrijpelijk dat een gespecialiseerde firma op deze manier informatie verspreidt naar het grote publiek. Zo moeilijk is het nu toch ook niet.
Ik beperk me tot de BEV.
i3 3,7 kW, optioneel 7,4kW en CCS
Kia: 7,4kW + chademo
Mercedes B: 11kW standaard, geen snelladen
Nissan leaf: 3,7 kW standaard, optioneel 7,4kW + Chademo
Renault Zoe: 22kW, optioneel 43kW geen DC snelladen
Tesla: 11kW, optioneel 22kW + Chademo en uiteraard SUC
VW e-golf: 3,7 standaard, 7,4 optioneel + CCS
VW e-UP: 3,7kW standaard, CCS optioneel