Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
gisteren kunnen laden in Brussel centrum, parking 58, achterkant van Brouckère plein.

http://www.interparking.be/nl/find-parking/Parking 58/

op 3e verdiep zijn er 2 laadplaatsjes voorzien 'beschermd' door 3 gele paaltjes.
Om het gemakkelijk te maken is het middenste paaltje vastgezet en kan je enkel de buitenste paaltjes verzetten.
Er staan 2 11Kw laders ongelukkig in de hoek gemonteerd, zonder enige vorm van uitleg.
De parkeerwachter was behulpzaam maar wist verder ook van niks: heb dan maar één van mijn kaarten (love to load) voorbij gezwaaid en dat bleek te werken. Het laden zelf zou gratis zijn.
De parkeerwachter ging de toegankelijkheid (of het probleem daarvan) doorgeven, zodat we dit misschien niet meer hoeven te doen:

View attachment 65911
Iemand nog ervaring met het laden op die plaats? Ik zou er dit weekend eventueel willen laden, niet echt uit noodzaak maar bij wijze van experiment en terzelfder tijd mijn wagen veilig te parkeren.
Ik denk dat het gaat om een laadpalen van becharged en ik denk dat mijn laadpassen niet aanvaard zullen worden (TNM, Bluecorner, Electric fuel).
Ik heb geen zin om nog een extra (betalende) laadpas aan te schaffen die ik nauwelijks nodig zal hebben.
 
Paar weken geleden terug geladen in ondergrondse parking Gent, zoals reeds eerder gemeld.
Het verscheen nergens op mijn laadpas logs dus ik denken " 't was gratis"
Niet dus, gisteren de factuur per mail ontvangen van TNM… :oops:
19,55 KWH geladen in 1u39 maakt prijskaartje van € 10,47
Allez vooruit… . :rolleyes:

Misschien ware het beter als aan de laadpaal in kwestie een tarieflijstje hangt !!??
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
In Interparking-garages is het laden gratis met de P-card van Servipark/Interparking (de kaart wordt je overigens ook gratis toegezonden, gewoon registreren op hun website). De parking moet je wel nog betalen natuurlijk (maar doorgaans wel leuke plaatsen dicht bij de lift/trap).

NB: TheNewMotion kaart werkt op Belgische Blue Corner laadplekken, dus geen nood aan een betalend Blue Corner-abonnement.
 
  • Informative
Reactions: Nowyony
In Interparking-garages is het laden gratis met de P-card van Servipark/Interparking (de kaart wordt je overigens ook gratis toegezonden, gewoon registreren op hun website). De parking moet je wel nog betalen natuurlijk (maar doorgaans wel leuke plaatsen dicht bij de lift/trap).

NB: TheNewMotion kaart werkt op Belgische Blue Corner laadplekken, dus geen nood aan een betalend Blue Corner-abonnement.

Ik stuurde een mail naar interparking en kreeg snel het volgende antwoord.

U mag gratis uw auto opladen in onze parkings. De tarieven voor Parking 58 kost per uur 2,30 EUR. Voor een hele dag kost het 14,60EUR.

Met vriendelijke groet,

Afef BEN AMMAR

Rue de l'Evêque - 1 - Bisschopsstraat
1000 Bruxelles - Brussel
Tel: +32 2 549.54.43
Fax: +32 2 549.54 11
http://www.interparking.be
 
  • Like
Reactions: HWS
In Interparking-garages is het laden gratis met de P-card van Servipark/Interparking (de kaart wordt je overigens ook gratis toegezonden, gewoon registreren op hun website). De parking moet je wel nog betalen natuurlijk (maar doorgaans wel leuke plaatsen dicht bij de lift/trap).

NB: TheNewMotion kaart werkt op Belgische Blue Corner laadplekken, dus geen nood aan een betalend Blue Corner-abonnement.

Carl, als ik een Pcard probeer aan te vragen dan word ik wel even doorgestuurd naar Ogone en wordt er 5 EUR van m'n creditcard gedebiteerd. Weet je toevallig of dit meteen wordt gecrediteerd nadat gebleken is dat de kaartgegevens correct zijn? Overal staat immer "gratis kaart aanvragen" :)
 
Die 5 EUR wordt gewoon niet gedebiteerd van je kaart (of meteen terug gecrediteerd, dat kan ook - in ieder geval zie er er niets van), en op je account van Servipark staat dat als "niet gedebiteerd - gratis". Vreemde procedure wel, I agree...
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Hello Guys!

I have request to you!:) I study Economics at the University of Wroclaw and I'm writing master's thesis about Tesla Motors. I desperately need some information from Tesla owners and fans. I prepared a short questionnaire - would you be so kind and become a part of my master’s survey? I can't even describe how important this is to me and if you give me permission to share it here and answer my questions, I’ll be the happiest person in the world!

Greetings from Poland!:)
 
  • Like
Reactions: PascalH
Hello Guys!

I have request to you!:) I study Economics at the University of Wroclaw and I'm writing master's thesis about Tesla Motors. I desperately need some information from Tesla owners and fans. I prepared a short questionnaire - would you be so kind and become a part of my master’s survey? I can't even describe how important this is to me and if you give me permission to share it here and answer my questions, I’ll be the happiest person in the world!

Greetings from Poland!:)
Hi Acuda,

Welcome here :)
I'm sure most if not all information you need about Tesla and its cars is available under the search button in the top left ;-) Anyway, feel free to create a separate thread where you post your survey, at least it will give you a higher chance of keeping all responses and comments to it together. In this thread it will soon get buried...
Good luck with your thesis.
 
  • Like
Reactions: PascalH and Keezje
In Nederland doet Interparking ook iets leuks voor de EV (en andere - natuurlijk minder - schone) rijder: Eco Parking : Niet om reclame te maken, maar lovenswaardig genoeg voor een paar citaten:

Interparking draagt bij aan het milieubewustzijn van parkeerders. Automobilisten met energielabel A of elektrische auto rijden milieuvriendelijker én parkeren voordeliger. Eco Parking noemen wij dat bij Interparking. Een duurzame parkeeroplossing die mogelijk is in parkeergarage Markthal en Lijnbaan in Rotterdam.
Lager tarief, schonere binnenstad
Eco Parking zorgt voor een win-winsituatie. Enerzijds heeft de parkeerder voordeel op het parkeertarief, anderzijds zorgt het voor een schonere binnenstad. Interparking combineert hiermee twee belangrijke milieuaspecten:
  • Het stimuleren van milieuvriendelijk rijgedrag.
  • Het reduceren van de uitstoot van CO2.
Automobilisten zijn zich daarnaast bewust van het energielabel van hun auto. Het is onderdeel van de missie van Interparking om bij te dragen aan dit bewustzijn.
Dankzij Eco Parking verplaatsen mensen zich op een milieuvriendelijkere manier. Interparking is de eerste parkeerexploitant in Nederland en Europa die voordeel op het parkeertarief introduceert op basis van het energielabel en elektrisch rijden. Het is dan ook de intentie om Eco Parking waar mogelijk verder uit te breiden naar andere Interparking-locaties.
 
  • Informative
Reactions: HWS and redevries
Hi Acuda,

Welcome here :)
I'm sure most if not all information you need about Tesla and its cars is available under the search button in the top left ;-) Anyway, feel free to create a separate thread where you post your survey, at least it will give you a higher chance of keeping all responses and comments to it together. In this thread it will soon get buried...
Good luck with your thesis.

Basvk, thanks! I've created a separated thread and three people answered my questionnaire. :) (Hooray, hooray! I'm as happy as Larry, when I see a new gmail notification "hi, your form has a new response." I really am!)

I'm asking for help, because I need to do a primary research (specifically designed and conducted for my master’s thesis), which is impossible to do without Tesla Owners & Fans help. :)

I'd be extremely grateful, if you find 3 minutes to answer my questions.

Satisfaction of real and preferences of potential Tesla cars buyers (Badanie satysfakcji realnych i preferencji potencjalnych nabywców samochodów marki Tesla)

Have a nice day!:)
 
Hi Acuda,
using IE10 on my laptop, I cannot complete the questionnaire where the item "What were the main benefits you consider the most when you were buying the Tesla?" doesn't register any clicks..?

Hello Keezje!

I have no idea why you cannot complete the questionnaire :( Do you have another browser?:) Or if you have a Gmail account, I can send you an e-mail version of the questionnaire - just send me a PM :)
 
Aanstaande vrijdag is het voor mij T-day. Dag nadien meteen een grote rit gepland, en aangezien ik nog geen Tesla rijder ben voelt het toch wat spannend aan om de rit te kunnen rondmaken en overal te kunnen laden.

Even doorgeven wat de rit is, iemand die tips kan geven over hoe de trip in te plannen, ik hoor het graag.
De afstanden die ik opgeef zijn via Google Maps, dus niet geoptimaliseerd om via een oplaadpunt te rijden.

- Trip vrijdag
16u00 mijn 85D ophalen in Aartselaar
Nadien naar Buggenhout - trip 25 km
Vervolgens naar mijn huis - trip 15 km

Thuis geen oplaadpunt geïnstalleerd, kan uiteraard wel laden via het gewone stopcontact. In principe moet dit volstaan om de wagen terug op 90% te kunnen volladen

- Trip zaterdag
6u00 aankomen in Kalmthout - trip 60 km
8u00 aankomen luchthaven in Schiphol - trip 146 km
Nadien ik er mensen heb afgezet van de luchthaven terug naar mij thuis - trip 200 km

Vervolgens moet ik om 14u00 in Bilzen zijn - trip 130 km
Van Bilzen naar Lanaken daar aankomen om 14u30 - trip 20 km
Van Lanaken naar restaurant in Papenstraatje 1, 2000 Antwerpen - trip 115 km
En vervolgens naar huis - trip 35 km

Iemand goede ervaring met het laden onderweg op welke plaatsen?
En eventueel een parking in de buurt van de plaats in Antwerpen waar ik 's avonds moet zijn?

Wat volgens mij moet lukken is zaterdag vol vertrekken een op de terugweg van Schiphol gaan SuperChargen in Oosterhout.
En dan op weg naar Lanaken nog even kort gaan Superchargen in Aartselaar.

Nog extra tips of opmerking zijn graag welkom :)
 
Thuis ga je laden @ 11 à 13 km/u met een gewoon stopcontact. Zet je limiet (voor die dag) op 100% ipv 90%, dat scheelt toch al gauw 35km of zo.

Verder kan je het gewoon inderdaad via de Superchargers (SuC's) doen. Andere laadmogelijkheden vind je op het draadje "relevante lijstjes" maar SuC's zijn nu eenmaal gratis en véél sneller. En geniet van je T-day!
 
In Interparking-garages is het laden gratis met de P-card van Servipark/Interparking (de kaart wordt je overigens ook gratis toegezonden, gewoon registreren op hun website). De parking moet je wel nog betalen natuurlijk (maar doorgaans wel leuke plaatsen dicht bij de lift/trap).

NB: TheNewMotion kaart werkt op Belgische Blue Corner laadplekken, dus geen nood aan een betalend Blue Corner-abonnement.
klopt helemaal. De PCard laat trouwens toe om binnen en buiten te rijden zonder te moeten aanschuiven aan de betaalautomaten: de rekening volgt...
In Brussel heb ik het de laatste keer niet kunnen proberen; er stond 1 model S te laden en samen met de buur stonden ze beide zo scheef geparkeerd dat ik er met de mijne net tussen kon, maar dan niet uit de wagen kon.. pfff.

In Antwerpen (interparking onder stadsschouwburg) begon het laden dan weer direkt, zonder dat ik de kaart nodig had, alhoewel de documentatie aan de muur iets anders vertelde.
Systeem moet blijkbaar nog op punt gezet worden.

Wat wel klopt is dat je enkel het parkeren betaalt.
De gele kegeltjes staan ondertussen helemaal los, dus aarzel niet om deze te verzetten en je zo goed mogelijk te parkeren.
 
ben trouwens eens gaan kijken naar 'huis van de toekomst' (afrit Neder-over-Heembeek op de Brusselse ring Officiële opening Solar Fast Charging Station | Living Tomorrow). Daar staat nu een laadstation met zonnepanelen op het dak. De lader is zo'n (lelijke) kast van ABB met 3 soorten stekkers: mennekes, chademo, .. (en nog eentje). Heb geprobeerd te laden (bij wijze van test), maar er verscheen vanalles ivm betalen... dan maar rap mijn schup afgekuist.
De lader staat op het terrein van het gebouw en is daarom enkel toegankelijk tijdens de openingsuren.

Als ik tijd en goesting heb rij ik er nog eens langs om te informeren hoe het nu zit met de kosten voor te laden...
BTW: donderdag 24/03 feestelijke opening door minister Turtelboom.. allen erheen !

volgens de website: 'Samen met het uniform bediening- en afrekensysteem, de coffee corner en de mogelijkheid om te lunchen tijdens het wachten, creëren we een totaalbeleving die het elektrisch rijden in België een nieuwe dimensie zal geven.'
Gratis laden zit er dus blijkbaar niet in...